„it”
Zamek to idealne miejsce dla centrum „it”

Zamki w Baranowie Sandomierskim i Krasiczynie znajdują się w gestii Agencji Rozwoju Przemysłu SA., która otacza troskliwą opieką cenne zespoły pałacowo-parkowe i oferuje turystom liczne atrakcje.
Anna Zdzymira-Skrzek z działu promocji Zamku w Baranowie Sandomierskim podkreśla, że liczne działania promocyjne podejmowane są łącznie dla obu prestiżowych obiektów. Z punktu widzenia organizacji turystyki mają one wspólną cechę – są wielofunkcyjne. Trafnie łączą rolę obiektów noclegowych, konferencyjnych, gastronomicznych, a jednocześnie opiekują się obiektami zabytkowymi i zarządzają placówkami muzealnymi. Zamki otaczają wspaniałe parki, będące także miejscem interesujących imprez plenerowych. W obu obiektach eksponowane są wystawy stałe i okresowe, a turyści są oprowadzani przez przewodników.
Specjalnością kuchni zamku w Baranowie są potrawy regionalne, m.in. chopcie lasowiackie (odmiana gołąbków), to efekt współpracy ze skansenowskim muzeum w Kolbuszowej.
Zamki promują się na stronie internetowej, a także przy współpracy z Podkarpacka Regionalną Organizacją Turystyczną.
Niestety, w obu zamkach, a nawet w samych miejscowościach, nie ma punktów „it”. Wydaje się, że najlepszą lokalizacją takich placówek byłyby same zamki. Punkty takie dostarczałyby gościom zamków (i nie tylko) dodatkowych argumentów do przedłużania pobytów i częstych powrotów.
(jpp)