Warsaw Convention Bureau

Trudna sztuka pozyskiwania kongresów

Marcowa konferencja IMEX/MPI Future Leaders Forum in Warsaw 2008 była poza targami najważniejszym wy

Realizację podstawowego celu, tj. pozyskiwania nowych wydarzeń biznesowych dla Warszawy, zespół WCB wspiera m.in. poprzez wydawanie katalogu miejsc konferencyjnych i raportu przemysłu spotkań biznesowych oraz udział w istotnych wydarzeniach branżowych.
Gromadzenie i opracowywanie danych statystycznych nt. spotkań biznesowych odbywających się w Warszawie, publikowanych w raporcie „Warsaw Meetings Industry Report” jest jednym
z kluczowych działań i największych osiągnięć WCB. Raport, wzorem międzynarodowych wydawnictw obrazuje warszawski rynek spotkań stowarzyszeń oraz wydarzeń korporacyjnych i jest pierwszym tego typu wydawnictwem w Polsce. Doceniają to zarówno partnerzy biznesowi jak
i uczestniczące w projekcie podmioty. Corocznie WCB gromadzi coraz więcej danych na temat rynku warszawskiego. Informacje zebrane w 2008 roku wskazują, że przyszłoroczna edycja obejmie już kilka tysięcy wydarzeń, scharakteryzowanych zgodnie z zaleceniami międzynarodowych organizacji prowadzących podobne rankingi – UIA (Union of International Association) i ICCA (International Congress & Convention Association).
Natomiast wydawany od 2005 roku Katalog Miejsc Konferencyjnych i Kongresowych jest kompleksową bazą danych o obiektach konferencyjnych, kongresowych oraz wystawienniczych
w Warszawie i najbliższych okolicach. Tegoroczna edycja wzbogacona została o informacje dotyczące restauracji przystosowanych do organizacji dużych spotkań biznesowych i przyjęć typu gala dinner oraz innych niezwykłych miejsc, w których możliwa jest organizacja spotkań biznesowych. Oba wydawnictwa stanowią jedne z najważniejszych narzędzi pracy zarówno WCB jak i planistów konferencyjnych.

Istotne znaczenie study-tour

Niemniej istotnym elementem działań WCB jest przygotowanie podróży studyjnych dla dziennikarzy oraz organizatorów międzynarodowych konferencji i kongresów. Program każdej wizyty dopasowany jest do oczekiwań zaproszonych gości tak, aby oprócz możliwości konferencyjnych, zaprezentować im różnorodność warszawskich atrakcji jakie oferuje turystom Stolica Polski.
W bieżącym roku, także dzięki współpracy z innymi podmiotami zaangażowanymi w promocje Warszawy jako miasta konferencyjnego, do Stolicy zaproszono kilka grup organizatorów konferencji oraz kluczowe media. Dzięki staraniom WCB odbyła się m.in. wizyta przedstawicieli trzech agencji brytyjskich: Bans Sadler, Zibrant i Jack Morton, przygotowana wspólnie z Hilton Warsaw Hotel & Convention Centre.
Wkrótce planowane są również wizyty studyjne dla dziennikarza z magazynu ONE+ (nakład 23 tys.) oraz ONE+ Europe (nakład 6 tys.)
Uzupełnieniem kontaktów z mediami jest zamieszczanie artykułów i reklam Warszawy jako destynacji biznesowej w prasie oraz katalogach branżowych, np. w „Biblii” planistów konferencyjnych, jaką jest francuski BEDOUK.

Okładka Raportu Przemysłu Spotkań w Warszawie w 2008 roku
Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit