Banner 275x550 2

Konferencja prasowa POT

Poprzeczka zawisła wysoko

Prezes POT Rafał Szmytke

Zaczęliśmy poważnie mówić o promocji Polski

Minister Katarzyna Sobierajska związana zawodowo z turystyką od 1995 roku, dokonała oceny projektu w dłuższej perspektywie czasowej: - Jestem przekonana, że to jest absolutnie nowy rozdział w historii promocji polskiej turystyki, jak i w historii rozwoju turystyki w Polsce. Po raz pierwszy w ciągu ostatnich 15 lat mamy możliwość przeprowadzenia realnych, profesjonalnych, szeroko rozumianych kampanii promocyjnych. Teraz na poważnie zaczęliśmy mówić o promocji Polski pod kątem turystycznym zarówno na rynku krajowym, jak i na rynkach zagranicznych.

Jak podkreśliła minister Sobierajska zakończony w Gdynie rejs żaglowca „Fryderyk Chopin” był niezwykle efektownym rozpoczęciem dalekowzrocznie zaplanowanego przedsięwzięcia marketingowego. Oparta na innowacyjnym pomyśle trzymiesięczna podróż do największych miast portowych Europy pozwoliła na skuteczną promocje Polski nie tylko w kontekście atrakcji turystycznych, ale również bogactwa kulturowego, dziedzictwa narodowego oraz szans na rozwój kontaktów biznesowych i współpracy gospodarczej.

Udało się obrócić artystyczne wartości  romantyzmu  na rzecz Polski współczesnej

Reprezentujący Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego Waldemar Dąbrowski, przedstawił bogatą paletę wydarzeń kreowanych przez resort i Instytut Fryderyka Chopina w kraju i za granicą w związku z Rokiem Chopinowskim. Gratulując inicjatorom i realizatorom promocyjnego przedsięwzięcia podkreślił, że projekt ten wpisał się wyjątkowo atrakcyjnie i sensownie w szeroki pejzaż Roku Chopinowskiego, który jest czasem uprzywilejowującym  Polskę i Polaków. Minister Dąbrowski podkreślił, że realizowany projekt nie miał na celu promocji muzyki Chopina, bo ta jest wartością żywą i pulsującą we wszystkich kulturach świata od blisko 200 lat. Chodziło w nim o to, żeby zarządzić wartością, jaką jest dzieło i osoba Fryderyka – jedna z centralnych postaci romantyzmu, być może najpiękniejszej epoki w historii kultury. Udało się obrócić artystyczne wartości romantyzmu na rzecz Polski współczesnej, naszych marzeń i pragnień w kształtowaniu polskiej rzeczywistości. Na rzecz zaznaczenia swojej chęci bycia pośród pierwszorzędnych państw i narodów świata. Na rzecz walki ze stereotypowym odbiorem naszego kraju przez cudzoziemców. - I to się znakomicie udało – wyraził przekonanie Waldemar Dąbrowski.

Kampania poruszyła wyobraźnię mieszkańców Europy

Prezes POT Rafał Szmytke przedstawił historię rejsu „Fryderyka Chopina”, od chwili narodzenia się idei, aż do pomyślnego finału tego rozbudowanego projektu, który w czerwcu w brukselskiej siedzibie Parlamentu Europejskiego został zaprezentowany przedstawicielom tej najważniejszej instytucji wspólnotowej jako istotny element  projektu „Promujmy Polskę Razem” i objęty honorowym patronatem przez przewodniczącego Jerzego Buzka. - Podczas szczególnie uroczystego pobytu w Brukseli europarlamentarzyści mieli szansę poznać szczegóły tego promocyjnego projektu. Przewodniczący Parlamentu Europejskiego Jerzy Buzek został mentorem wyprawy, honorowym patronem przedsięwzięcia i osobiście złożył pierwszy podpis na atrapie fortepianu, jaka została przywieziona do stolicy Unii. Za nim poszli inni, i tak znalazło się na niej wiele sławnych nazwisk… - mówił Rafał Szmytke.

W kilka dni po brukselskim prologu, 12 czerwca żaglowiec rozpoczął podróż wypływając ze Szczecina. W trakcie trzymiesięcznego rejsu odwiedził 8 krajów spędzając 700 godzin na wodach Bałtyku i Morza Północnego. Zawinął do 20 portów. Rzucił kotwicę u brzegów Niemiec, Danii i Szwecji, Holandii, Belgii, Francji i Wielkiej Brytanii. W trakcie kilkudniowych pobytów między innymi w Malmö, Kopenhadze, Sztokholmie, Hamburgu, Lubece, Rostocku, Amsterdamie, Brugii, Antwerpii, Nantes i najdłuższym, dziesięciodniowym w Londynie – pod zachęcającym hasłem „Polska porusza wyobraźnię” przebiegały akcje marketingowe pokazujące atrakcyjnie Polskę z jej nowoczesnością, bogatą tradycją i unikalną kulturą oraz walorami i interesującą ofertą produktów turystycznych. Myślą przewodnią działań marketingowych było przesłanie zawarte w słowach – pasja, młodość, muzyka, romantyzm, wolność, kreatywność. Dla mieszkańców przygotowano wiele atrakcji, wśród nich wielkie widowiska estradowe i multimedialne, ale też wiele zaproszeń do bezpośredniego włączenia się w tok zdarzeń, w tym do udziału w warsztatach polskich tańców narodowych i zakończonej powodzeniem próbie bicia rekordu Guinnessa w posuwistym polonezie. Zainteresowani głębszą wiedzą o kulturze i historii Polski mogli zgłębiać ją uczestnicząc w przygotowanych specjalnie dla tych wyjątkowych słuchaczy niekonwencjonalnych zajęciach akademickich w symbolicznej scenerii wypraw morskich i odkrywania nowych lądów. Organizatorzy pamiętali o też o schlebianiu podniebieniom Europejczyków, dla których przygotowano liczne degustacje potraw mistrzów polskiej kuchni.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit