Banner 275x550 2

Konferencja prasowa POT

Poprzeczka zawisła wysoko

Wśród osób, które złożyły podpisy na artystycznej kopii fortepianu byli (od lewej) Dominika Szulc, kierująca ośrodkiem POT w Paryżu Maria Lichota z Departamentu Planowania Marketingowego POT, Teresa Buczak, wicedyrektor  Biura Zarządzania Projektem „Promujmy Polskę Razem” i dyrektor Piotr Tatara, Biura Zarządzania Projektem „Promujmy Polskę Razem”

Filmowy reportaż z pełnym emocji komentarzem

Za sterem żaglowca  „Fryderyk Chopin” stał znany żeglarz kapitan Andrzej Mendygrał.  W skład załogi żaglowca zamustrowani zostali młodzi ludzie wyłonieni w konkursie Polskiej Organizacji Turystycznej. Powierzonym im ważkim zadaniem było umiejętne wzbudzanie zainteresowania  zgromadzonej w portach publiczności Polską i jej turystycznymi walorami.

Obsługę dziennikarską rejsu POT powierzył dwójce Ambasadorów Polskiej Turystyki. Przeszli oni zwycięsko eliminacje konkursowe w trakcie programu Polskiej Organizacji Turystycznej i TVP 2 „Polska na śniadanie”. Przekazywali oni telewidzom swoje relacje z imprez promocyjnych w największych europejskich miastach portowych i prezentowali wydarzenia promujące Polskę za granicą.

Zebrani w salach warszawskiego hotelu Westin obejrzeli filmowy reportaż z rejsu żaglowca „Fryderyk Chopin” opatrzony obrazowym, pełnym emocji komentarzem prezesa POT Rafała Szmytke. - Wszyscy żyliśmy tym wydarzeniem.  Zarówno ludzie nadzorujący projekt w POT – Piotr Tatara, dyrektor Biura Zarządzania Projektem „Promujmy Polskę Razem” i Maria Lichota z Departamentu Planowania Marketingowego, jak i pracownicy naszych ośrodków zagranicznych, a głównie, znajdująca się na pierwszej linii, sprawnie wywiązująca się z powierzonego zadania, załoga żaglowca, z jego kapitanem Andrzejem Mendygrałem  i obsługującą rejs od strony dziennikarskiej dwójką Ambasadorów Polskiej Turystyki Lidią Piechotą i Adamem Hałajem. We wszystkich portach misja żaglowca wzbudzała żywe zainteresowanie. Rzesze turystów i mieszkańców miast pragnęło zwiedzić polską majestatyczną jednostkę. - Widzicie państwo te kolejki? W Antwerpii przez pokład „Fryderyka Chopina” przeszło trzy tysiące zwiedzających. Prawdziwe apogeum nastąpiło w portach Francji, gdzie kolejki stały do późnych godzin nocnych. Entuzjastycznej frekwencji nie ustępowała też Francji stolica Wielkiej Brytanii… - komentował prezes POT fotograficzną dokumentację zgromadzoną przez reporterów z pokładu żaglowca.

Nie mogłoby być lepiej wydanych pieniędzy

Koszt kampanii promocyjnej pod polską banderą „Fryderyka Chopina” wyniósł 24 mln złotych. I jak stwierdził Rafał Szmytke - nie mogłoby być lepiej wydanych pieniędzy. W wymienionej kwocie zawarte są zarówno wydatki, które pochłonęły przygotowania rejsu na wiele dni i tygodni wcześniej, jak i druk wydawnictw informacyjnych i produkcja materiałów promocyjnych dla otwieranych w odwiedzanych portach punktów informacji turystycznej, prawie 4 tysiące reklam autdoroowych, reklamy i  billboardy usytuowane w strategicznych dla ruchu miejscach, między innymi w metrze, 420 reklam na pojazdach, oznakowanie ponad 300 taksówek w Londynie reklamą Chopin Polska The Course. Wszystkie przedsięwzięcia zostały precyzyjnie zaplanowane. Pojawiło się 450 publikacji w mediach, odbyły się 83 spotkania z dziennikarzami, udzielono mnóstwa wywiadów. W programie „Polska na śniadanie” w TVP 2 miały miejsce codzienne relacje, uruchomiono media elektroniczne – www.promujmypolskerazem.pl, portale społecznościowe – „Nasza Klasa”, gdzie zarejestrowało się prawie 4 tysiące znajomych z rejsu oraz Facebook, który zrzeszył około 1700 fanów.

- Przedstawiliśmy pierwszy element kampanii „Promujmy Polskę razem”. Zaczęliśmy od dość wysoko postawionej poprzeczki. Kolejne etapy, o których tu mówiliśmy, stanowić będą kompleksowe multimedialne kampanie kierowane przed wszystkim na trzy główne rynki – Wielką Brytanię, Niemcy i Francję. Rejs żaglowca stanowił tylko rodzaj preludium. Tak jak przy tym wspaniałym innowacyjnym projekcie postawiliśmy na emocje, na ludzi młodych, na nietypowe pokazanie Polski nowatorskimi narzędziami - w kolejnych etapach kampanii również będziemy starali się zaskoczyć wszystkich oryginalnymi działaniami, stawiając na wysokie emocje – kreatywność, wolność, miłość i młodość – podsumował swoje wystąpienie na konferencji prasowej prezes Szmytke.

Zachęcamy do zapoznania się z relacją Aktualności Turystycznych z powitania i pobytu Fryderyka Chopina w porcie kończącym europejską misję żaglowca -  Kampania POT/ Chopin Polska The Course™, Gdynia, ostatni akt pasjonującego spektaklu

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit