Konferencja POT

Pierwszy etap kampanii Piękny Wschód

W spotkaniu wzięli m.in. udział Elżbieta Wąsowicz-Zaborek, wiceprezes POT, Cezary Molski, dyrektor DWR, Anna Bartwicka, kierownik projektu Piękny Wschód, Justyna Djula-Wiśniewska reprezentująca konsorcjum firm Pan Media Western Sp. z o.o. oraz Bimers Sp. z o.o. oraz zaproszonymi przedstawiciele mediów/ fot.: Archiwum POT

Wystąpiły już zając, bóbr, żółw i łania…

Oceny rezultatów pierwszych miesięcy kampanii, która potrwa do października 2012 roku,  brzmią zachęcająco. W pamięci odbiorców zaskarbiło sobie już miejsce wdzięczne w brzmieniu  hasło „Piękny Wschód” i wspierający je sugestywnie logotyp rysujący mapę Polski ze wskazaniem pięciu regionów. Główne przesłanie, które kreatorzy kampanii z Agencji Reklamowej Bimers przekazują w reklamach prasowych, klipach telewizyjnych i radiowych spotach reklamowych, wyrażone zostało słowami - „Odkryj, jak to blisko”.

I tu dochodzimy do najbardziej charakterystycznego i identyfikującego elementu akcji marketingowej. Na wyrazicieli piękna regionów wybrana została rodzina sympatycznych zwierzaków. W tej roli wystąpiły już zając, bóbr, żółw i łania. Do premierowego występu przygotowuje się łoś. Ci sympatyczni rzecznicy regionów, wypowiadają pełne pogody i przezabawnej niedorzeczności frazy opisujące turystyczne powaby zamieszkiwanych przez nie zakątków. Ucieszne zdanka zjednują sobie wielu odbiorców bawiąc niefrasobliwością splotu skojarzeń. Oczywiście nie wszystkich. Rażą bowiem formalistów oczekujących po przekazie reklamowym, konkretnych treści w tonie, choć trochę serio.

Dozy optymizmu dostarczają raporty statystyczne

Czy przedstawiciele tutejszego świata zwierzęcego skłonią turystów do wybrania się w ich strony czy też nie, pokażą statystyki. W każdym razie twórcy kampanii monitorujący społeczny efekt przekazu z pewnością wyciągną z uzyskanych danych właściwe wnioski, które wykorzystane będą w następnych jej etapach. Już teraz wielką uwagę przywiązują do eliminowania krytycznie komentowanych przez fachowców pomyłek i niedociągnięć, które we wstępnym etapie kampanii promocyjnej pojawiły się na stronie internetowej www.pieknywschod.pl. Internauci doceniają wysiłki redakcyjne. Do końca listopada licznik strony internetowej odnotował prawie pół miliona odsłon. Dozy optymizmu dostarczają też raporty statystyczne dotyczące zasięgu reklam telewizyjnych, z którymi przynajmniej raz zetknęło się już prawie 30 mln widzów. Z kolei reklamy prasowe trafiły na łamy 34 tytułów, których sprzedany nakład to 12 mln egzemplarzy. Spoty radiowe rozbrzmiewały w 227 stacjach ogólnopolskich, lokalnych i ponadregionalnych. Z wyjątkowo pochlebne komentarze zbiera konkurs na film, który przekona widza do podróży i odwiedzenia turystycznych terenów województw na wschodzie kraju. Kanwą ekranizacji mogą być zarejestrowane obrazy i wrażenia z pobytu, ale też działająca na wyobraźnię swobodnie wyreżyserowana fabuła. Konkursowe dzieła nakręcone przez mniej i bardziej biegłych w rzemiośle filmowym twórców, podziwiać można w serwisie MillionYou.com.

Jak zawsze w centrum zainteresowania pozostają pieniądze. Dwuletni budżet w wysokości ponad 19 mln zł, w prawie dziewięćdziesięciu procentach pochłoną koszty reklamy w mediach. Pozostała kwota podzielona zostanie proporcjonalnie na plakaty, materiały internetowe, działania BTL i PR oraz – na wynagrodzenie wysiłku intelektualnego autorów zatrudnionych przy pracy nad merytoryczną warstwą przekazu marketingowego.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit