W notatniku reportera

Targi regionów

- Postanowiliśmy wykorzystać cieszący się powodzeniem Katalog Turystyki Przyjazdowej „Pomorskie Dobry Kurs” i przygotowaliśmy jego niemieckojęzyczne wydanie. Z uwagi na obserwowane trendy w poszukiwaniu informacji głównie w internecie zdecydowaliśmy się na przygotowanie wersji online – mówiła prezes Chełkowska / fot.: E. Tomczyk-Miczka

Pomorskie

- Magnesy, którymi Pomorskie zamierza przyciągnąć turystów niemieckich podczas targów ITB to oferta turystyki miejskiej wraz z  kulturową i bogactwo natury – rekomendowała swój region Marta Chełkowska, prezes Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej. Po raz pierwszy trzy miasta: Gdańsk, Gdynia i Sopot promowały się wspólnie jako nowoczesna aglomeracja. Promowały się bardzo skutecznie, poprzez wystawienie w ogromnej stylowej skrzyni wielce użytecznych gadżetów: toreb na zakupy ozdobionych herbami miast. Torby Trójmiasta jednocześnie nawiązujące zarówno do bogatej tradycji historycznych miast, jak i współczesnych form turystyki, związanych z shoppingiem, okazały się gadżetem bardzo trafionym. Widoczne były w najodleglejszych zakątkach targów, a nawet na ulicach Berlina. Drugim motywem oferty Pomorskiego było Muzeum Malborskie i Szlak Zamków Gotyckich. Kontakt z naturą w Pomorskiem to nie tylko letnia bałtycka plaża. Zaproszenie do regionu przekłada się na ofertę całoroczną: fascynujące wydmy Słowińskiego Parku Narodowego, uprawianie nordic walking i narciarstwa biegowego na plażach i równinach nadmorskich, a także liczne ośrodki SPA.

ŚląskAgnieszka Sikorska, dyrektor Śląskiej Organizacji Turystycznej oraz Piotr Mielec, dyrektor Opolskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, zgodnie podkreślali, że Śląsk jest jeden/ fot.: E. Tomczyk-Miczka

Agnieszka Sikorska, dyrektor Śląskiej Organizacji Turystycznej oraz Piotr Mielec, dyrektor Opolskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, zgodnie podkreślali, że Śląsk jest jeden. Stoiska sąsiadowały ze sobą na stoisku narodowym, lecz oferta obu regionów wychodziła poza bramy hali targowej. Śląsk prezentował wystawę Szlaku Zabytków Techniki w  centrum designerskim Stilwerk w Berlinie. Otwarcie wystawy było wydarzeniem z udziałem ministrów i parlamentarzystów Polski i Niemiec, władz POT i ośrodków POIT-ów. Wystawa była otwarta jeszcze przez tydzień po zakończeniu targów ITB. Opolskie, którego hitem jest Jura Park w Krasiejowie, prezentowało przy północnym wejściu na targi do hali 1-2 fragment parku z 8 figurami dinozaurów i fragmentami ścieżki edukacyjnej.  Tymczasem Śląskie eksponowało Jurę Krakowsko-Częstochowską oraz miasta: Katowice, Częstochowę, Gliwice i Zabrze z kopalnią „Guido”. Na Opolskim dominowały niezapominajki, w formie przypinanych kwiatków, smakowitych babeczek oraz pięknie przystrojonych dziewcząt, które ozdabiały twarze gości w motywy kwiatów. Niezapominajka to symbol naszego regionu, nawiązujący do hasła „Opolskie kwitnące”- wyjaśniał Piotr Mielec.

Elżbieta Tomczyk-Miczka

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit