ITB

Uzasadnione zainteresowanie Polską

Uczestnicy gali przy pomocy magicznych białych kostek sami sterowali podróżą przez Polskę w animacji 3D - oszałamiającą tempem, porywającą wirtuozerią, nasyconą artystycznymi przenośniami oraz odniesieniami do współczesności i  tradycyjnych motywów

Zgodne oczekiwania branży

Oczekiwania turystycznego środowiska biznesowego związane z prezydencją w UE, którą Polska przez osiemnaście miesięcy pełnić będzie wspólnie z Cyprem i Danią są dość zgodne. Wskazuje się jako najważniejsze zadanie ożywienie rynku turystycznego przy pomocy wielu dostępnych instrumentów ekonomicznych, prawnych i administracyjnych, jakie do dyspozycji ma państwo i Unia Europejska. Udział gospodarki turystycznej w PKB krajów unijnych jest zróżnicowany. Odmienny w przypadku Cypru czerpiącego dochody w przeważającej części z gospodarki turystycznej, i Polski, w której z powodu uwarunkowań klimatycznych i rozwiniętego przemysłu, turystyka ma mniejszy udział. Należy jednak pamiętać, że turystyka to nie tylko hotele, biura podróży, ale również usługi towarzyszące, nie zawsze kojarzące się bezpośrednio z podróżami. Przytoczmy przykład wpływu prezydencji na gospodarkę turystyczną związanego z organizowanymi przez administrację brukselską formalnymi i nieformalnymi spotkaniami wynikającymi z podejmowanych zadań. W Polsce przewiduje się ich około dwóch tysięcy. Spotkania będą odbywały się w różnych częściach kraju. Do przetargu przystąpili operatorzy zainteresowani wzięciem odpowiedzialności za rezerwację miejsc w hotelach. W takiej samej procedurze wyłaniani są operatorzy, którym powierzone zostaną organizacje konferencji,  usługi cateringowe, informatyczne i  wyposażenia centrów prasowych. Stosownie do przyjętej konwencji imprez kongresowych, organizatorzy turystki przygotowują programy turystyczne towarzyszące konferencjom, z których chętnie po wyczerpującej pracy korzystają ich uczestnicy. Ale nie tylko oni. Nieodłącznym zwyczajem wpływającym na kształt świata kongresów jest udział osób towarzyszących, i z myślą o nich powstają dodatkowo odpowiednio profilowane programy pobytu. Bogatej palety atrakcyjnych ofert rynek turystyczny oczekiwał będzie również rok później.

Oferta dla kibiców i turystówKiedy na ekranie pojawiały się nieprzeliczone rzesze trójwymiarowych artystów -  jednocześnie na scenie przed ekranem swój choreograficzny majstersztyk do choreografii Agustina Equrroli tańczyła grupa doborowych tancerzy

Według szacunków, Polskę podczas trwającego trzy tygodnie turnieju piłkarskiego UEFA Euro 2012 odwiedzi ponad milion osób. To liczna grupa potencjalnych klientów sfery obsługi ruchu turystycznego. Spośród rzeszy kibiców zaledwie niewielka część będzie miała szansę zasiąść na trybunach. Pozostali, a także zwykli turyści, których ciekawi atmosfera efektownej imprezy sportowej, będą głodni wrażeń i niekonwencjonalnych przeżyć. Do nich adresowana będzie atrakcyjna oferta turystyczna. Przede wszystkim w aglomeracjach, które przygotowują się do przyjęcia ekip sportowych, fanów piłkarskich i turystów. Zatem, obok sektora sportowego w to wielkie przedsięwzięcie organizacyjne  zaangażowany będzie dział usług specjalizujący się w ofercie z zakresu turystyki miejskiej i kulturowej.  Wraz z nimi centra pobytowe i tak zwany przemysł gościnny. Przewidując zaś, że sprawnie wywiążemy się z obowiązków organizacyjnych spoczywających na gospodarzach turnieju, w przyszłości zyska klientów wyższa półka w branży turystycznej, czyli turystyka biznesowa.

Euro motywuje inwestorów

Najważniejszym zadaniem inwestycyjnym przyszłorocznych piłkarskich mistrzostw Europy jest oczywiście przygotowanie na czas teatru zmagań europejskich drużyn, czyli infrastruktury stadionowej, do czego zobowiązaliśmy się wobec Unii Europejskich Związków Piłkarskich.  Zbliżające się Euro wpływa jednak pozytywnie także na ożywienie inwestycyjne w sektorze turystycznym, zwłaszcza hotelarskim. Inwestorzy słusznie przewidują, że Polska Organizacja Turystyczna prowadziła będzie intensywną kampanię promującą zarówno wydarzenie sportowe, jak i atrakcje kraju, na którego terenie dojdzie do zmagań gwiazd europejskiego futbolu. A to oznacza wzrost zainteresowania przyjazdami do Polski potencjalnych turystów tak przed, jak i po imprezie.

Takie tłumy zatrzymał na dłużej artysta smaków Robert Sowa, odpowiadający podczas targów ITB Berlin 2011 za kulinarny wizerunek Polski przed międzynarodową turystyczną socjetąPOT przygotowała wspólnie ze spółką PL2012 „Program kampanii promocyjnej i reklamowej”. Wizerunkowo-produktowa kampania multimedialna skoncentruje się przede wszystkim na rynkach, z których pochodzi największa liczba klientów polskiej branży turystycznej, które zarazem reprezentują kraje o najsilniejszej lidze piłkarskiej i tym samym najliczniejsze rzesze wielbicieli tej dyscypliny sportu. Kampania finansowana z wykorzystaniem środków unijnych przybierze szeroką skalę, a jej początek zaplanowano podczas Międzynarodowych Targów Turystycznych ITB.

Według przewidywań, intensywne działania promocyjne, inwestycje w rozbudowę infrastruktury, podniesienie standardu obsługi turystów - pozwolą  Polsce osiągnąć w dłuższej perspektywie znaczące zwiększenie eksportu usług turystycznych, który będzie pozytywnym bodźcem ekonomicznym dla wielu grup zawodowych i gałęzi gospodarki korzystających na wzroście przyjazdów turystycznych.


Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit