Wielka Pętla Wielkopolski

Mapa uzupełni bestsellerowy przewodnik nie tylko dla wodniaków

Nagroda POT za „promocję regionu”

Mapa uzupełni bestsellerową pozycję na turystycznym rynku wydawniczym „Wielka Pętla Wielkopolski, Warta - Noteć - Gopło - Warta. Przewodnik nie tylko dla wodniaków”. Publikacja ukazała się nakładem wydawnictwa Satchwell Warszawa. W tym opasłym dziele napisanym lekkim i pełnym swady językiem, czytelnik znajdzie szczegółowy opis, kilometr po kilometrze, pętlę od ujścia Warty do Odry, przez Noteć, Gopło i znowu do Warty. Pomysłodawcą i autorem tekstów krajoznawczych jest Mirosław Słowiński, a charakterystykę nawigacyjną przygotował Grzegorz Nadolny. Publikacja uhonorowana została nagrodą „Przyjaznego Brzegu” przez ZG Polskiego Związku Żeglarskiego oraz PTTK. Film o tym samym tytule otrzymał nagrodę Polskiej Organizacji Turystycznej za „promocję regionu”.

Od przewodnika do produktu turystycznego

Pętla Wielkopolski połączona jest z systemem rzecznym w Niemczech i we Francji. Można tędy nie tylko płynąć, ale wzdłuż brzegów rzek i jezior także wędrować pieszo, przejechać rowerem czy samochodem. Ten unikatowy szlak wodny jest wprost wymarzonym materiałem do stworzenia produktu turystycznego. Przykładem takiego produktu mógłby być wynajem łodzi motorowych z kabiną pozwalających całej rodzinie spędzić urlop, płynąć powoli szlakiem Wielkiej Pętli. Tego typu produkty turystyczne istnieją we Francji i cieszą się olbrzymim zainteresowaniem turystów z całego świata. Pozwalają poznać region, ludzi i płynąc niespiesznie odpocząć od szybkiego tempa życia codziennego.

- Przewodnik „Wielka Pętla Wielkopolski...” jest w Polsce przedsięwzięciem pionierskim. Oprócz informacji krajoznawczych są tu wskazówki nawigacyjne oraz porady praktyczne w zakresie obsługi sprzętu, miejsc postojowych i możliwości zakupów w pobliżu, po przycumowaniu do brzegu - oceniał w wypowiedzi dla Aktualności Turystycznych Tomasz Wiktor, prezes Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej, dyrektor Departamentu Sportu i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego w Poznaniu. - Potrzebna jest jednak nie tylko promocja tego szlaku wodnego, ale również odbudowa starych portów rzecznych i budowa przystani, takich jak „Marina-Ląd”, którą nad Wartą niedaleko miejscowości Ląd zbudował Mirosław Słowiński. Takie porty powinny być co 50 kilometrów, powstają już także przystanie kajakowe oddalone jedna od drugiej o 30 kilometrów. Będziemy wykorzystywali między innymi fundusze unijne przeznaczone na rozwój turystyki.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit