Strategia Promocji Województwa Mazowieckiego

Mazowsze - serce Polski

Nowa wersja logotypu

Kampanie w drugiej połowie roku

Prace nad systemem identyfikacji wizualnej objęły trzy elementy: logo, hasło i piktogramy tematyczne. Po analizie, dotychczasowe logo Mazowsza uznano za mało czytelne i słabo rozpoznawalne na tle innych logotypów. Stworzono więc nową wersję. Odświeżony logotyp bazuje jednak na tym samym napisie – nazwie własnej regionu – Mazowsze. Pierwsza duża litera ma kształt serca, plastycznie nawiązuje tym samym do hasła „Mazowsze – serce Polski” wskazującego na najsilniejszy atut regionu, czyli jego centralne położenie. Hasło wieńczy kropka, której wymowność nie pozostawia wątpliwości – Mazowsze – nic dodać, nic ująć. Zarówno hasło, jak i logo funkcjonować będą w dwóch wersjach językowych - angielskiej i polskiej. Zaprojektowane siedem piktogramów tematycznych wykorzystywane będzie na dokumentach urzędowych, reklamowych oraz promujących różne wydarzenia kulturalne i turystyczne w regionie. Opracowanie systemu identyfikacji wizualnej pochłonęło 200 tysięcy złotych.

Ruszające w drugiej połowie roku kampanie wizerunkowa i promocyjna, w której wykorzystane zostaną m.in. billboardy, zaakcentują najmocniejsze strony regionu: nowoczesność, dynamiczny rozwój i atrakcyjność dla inwestorów. Ich celem będzie także przekonanie warszawiaków i turystów, że z Warszawy najbliżej... właśnie na Mazowsze, dlatego warto zaplanować tu weekend. W ramach kampanii powstaną także dwie nowe strony internetowe poświęcone turystyce i kulturze na Mazowszu. Koszty przedsięwzięcia nie są jeszcze znane, ale władze Mazowsza chcą wykorzystać na ten cel środki unijne.

-----------

WYG International Sp. z o.o. (dawniej IMC Polska) jest czołową firmą doradczą, należącą do brytyjskiej grupy White Young Green notowanej na londyńskiej giełdzie. W Polsce pozostaje jednym z liderów na rynku zarządzania wielodyscyplinarnymi projektami społeczno-gospodarczymi (współfinansowanymi ze środków Unii Europejskiej) oraz na dynamicznie rozwijającym się rynku marketingu terytorialnego. Jej konsultanci opracowali m.in. strategię i plany promocji województw: mazowieckiego i podlaskiego oraz miast: Radomia, Suwałk, Piły i Pułtuska, przygotowali m.in. strategie promocji Agencji Rozwoju Mazowsza, pracują też dla samorządu województwa małopolskiego.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit