19 edycja Tour Salonu

Pomiędzy jubileuszami

Dyrektor Tour Salonu Magdalena Halicka-Gołębiowska w nieustającym ferworze spraw organizacyjnych

Polska Organizacja Turystyczna objęła poznański Tour Salon patronatem. Prezes POT, Rafał Szmytke zwracając się do zebranych w trakcie oficjalnego rozpoczęcia targów podkreślił ich znaczenie dla narodowej organizacji.

- Kładziemy ogromny nacisk na turystykę krajową, a targi poznańskie stały się miejscem, w którym prezentują ofertę i dorobek w tworzeniu nowych produktów turystycznych wszystkie polskie regiony reprezentowane przez regionalne organizacje turystyczne oraz lokalne instytucje samorządowe. Dla narodowej organizacji odpowiedzialnej za promocję polskiej turystyki za granicą, znaczenie kluczowe ma skuteczność kreowania w regionach produktów turystycznych. Od ich jakości zależy pozycja Polski na konkurencyjnym, światowym rynku usług turystycznych – podkreślił prezes POT.

Jan Korsak, prezes Polskiej Izby Turystyki nawiązał do symbolicznej zbieżności dat rozpoczęcia tegorocznych targów będących spotkaniem branży turystycznej i trzydziestej rocznicy rozpoczęcia pontyfikatu Jana Pawła II, cechującego się największą pasją turystyczną spośród wszystkich w historii papieży zasiadających na Tronie Piotrowym. - Uprawiał wiele form turystyki i własnym przykładem zachęcał innych do naśladowania. Jego przesłanie podróżowania i spotykania się na szlakach turystycznych niech także towarzyszy naszym udanym kontaktom, które nawiązujemy dzięki obecności na turystycznych targach – życzył uczestnikom Tour Salonu prezes PIT.

Oczekiwania i plany rozwojowe

Krótsze w tym roku o jeden dzień Targi Regionów i Produktów Turystycznych Tour Salon wzbudziły pewne kontrowersje wśród wystawców. W tym z mieszanymi uczuciami (a czasem słowami krytyki) przyjęta została decyzja organizatorów o rozczłonkowaniu stoisk: oddzielenia narodowych organizacji od touroperatorów i biur podróży. Nie tylko z tego powodu, ale przede wszystkim w związku z planami rozwoju Tour Salonu w latach przyszłych, miały miejsce spotkania konsultacyjne kierownictwa Międzynarodowych Targów Poznańskich i przedstawicieli branży turystycznej. Prezes MPT Przemysław Trawa oraz dyrektor Tour Salonu Magdalena Halicka-Gołębiowska zaproszeni zostali między innymi na naradę członków Forum Regionalnych Organizacji Turystycznych, w trakcie której zapoznani zostali z oczekiwaniami wystawców regionalnych. Przyjęto także ustalenia dotyczące współpracy przy planowaniu formy i wielkości stoisk oraz aranżacji powierzchni targowej w następnych edycjach targowych.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit