Dzieci oczytane nie gorzej od dorosłych

Kampania Polskiej Organizacji Turystycznej promująca polską turystykę, znana pod umownym tytułem „kampanii bajkowej" przybiera rozliczne formy i warianty. Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Łódzkiego wykorzystała wiodący motyw w konkursie z okazji Dnia Dziecka w czasie Europejskiego pikniku rodzinnego.

Kociewiacy słyną w świecie

Lokalna Organizacja Turystyczna Kociewie jest jedną z najaktywniejszych w kraju. Obejmuje działaniem teren pogranicza dwóch województw: pomorskiego i kujawsko-pomorskiego, na obszarze między Tczewem, Czerskiem i Świeciem. Po zachodniej stronie Wisły.

pamiatka-400

Wielki sport, wielka historia i turystyka

Rok 2014 jest pierwszym, w którym najstarsze lokalne organizacje turystyczne świętują pierwszy jubileusz X-lecia, wchodząc w kolejne. Jedną z najbardziej znanych, utytułowanych, aktywnie działających jest spalska LOT, która w trzeci weekend maja obchodziła (pracowicie, z dodatkiem uroczystych akcentów) dziesięć lat działalności.

1. DOT AWF

Do 30 kwietnia termin zgłoszeń udziału w konferencji wrocławskiej AWF i DOT

Do końca kwietnia przyjmowane są zgłoszenia udziału w II Międzynarodowej konferencji naukowej „Przyszłość w turystyce - turystyka w przyszłości", organizowanej przez Instytut Turystyki i Rekreacji wrocławskiej AWF i Dolnośląską Organizację Turystyczną, planowanej na 9-10 października, w Hotelu im. Jana Pawła II, ul. Św. Idziego 2 we Wrocławiu.

Regiony na Targach Lato 2014

Turystyka krajowa ma się lepiej niż w latach ubiegłych. Po raz drugi, rok do roku odnotowuje wzrost. Polacy chętniej wypoczywają w Polsce, między innymi skłania ich do tego wyboru zróżnicowana, dobrze przygotowana, konkurencyjna oferta regionów. W jaki sposób prezentowały się podczas targów Lato sprawdzała wysłanniczka Aktualności Turystycznych.

1-Rosnie-nowe150

Rośnie nowe pokolenie młodych ambasadorów Płocka

Różne są formy działania lokalnych organizacji turystycznych. Skuteczne bywają większe i mniejsze kampanie, konkursy, wizyty na targach turystycznych dające możliwość pożytecznych dialogów z konsumentami i branżą. Wiadomo jednak, że najskuteczniejszymi sposobami promocji są dobre opinie najbliższych, zdania autorytetów i lobbystów.

1-Darlot150

DarLot z mediami za pan brat

Darłowska Lokalna Organizacja Turystyczna należy niewątpliwie do grupy najbardziej kreatywnych: nie tylko mówi się tutaj o poszukiwaniu dróg tworzenia produktów promowania innowacyjnych produktów turystycznych, ale te drogi się odnajduje. Wystarczy choćby spojrzeć na aktywność DarLotu na wielu targach turystycznych, wspaniale zaopatrzone i wyróżniające się wystrojem stoiska, a zwłaszcza profesjonalizm przedstawicieli.

1. Mazury150

Mazury tańsze (od czerwca) z kartą turysty

Od czerwca turyści i mieszkańcy Mazur będą mogli, płacąc 12 złotych, zaopatrzyć się w Regionalną Kartę Turystyczną. Wydatek nieduży, oszczędności znaczne. Dla posiadacza Karty zwiedzanie i pobyt są tańsze. Zyskują też przedsiębiorcy, gestorzy obiektów, atrakcji i produktów turystycznych. Udzielając rabatów obniżają co prawda ceny, ale z nawiązką odzyskują różnicę dzięki promocji usług i wyższej frekwencji klientów. Kartę wprowadza Lokalna Organizacja Turystyczna „Ziemia Mrągowska".

1. LOT Kociewie 01150

Rozpoczyna się wielka kampania promocyjna regionu

Minęła dekada od inauguracji wspólnego propagowania atrakcji Kociewia. Wspólnego, bo siłami samorządów z dwóch województw: pomorskiego i kujawsko-pomorskiego, na pograniczu których owa miejscowość leży. Koordynatorką działań jest Lokalna Organizacja Turystyczna „Kociewie".

Notatnik targowy

Z potargowego notatnika wysłanniczki Aktualnosci Turystycznych wydobyliśmy garść przykładów, w jaki sposób wystawcy regionalni prezentujący się na polskim stoisku narodowym starali się przyciągnąć uwagę gości tegorocznej edycji berlińskich targów ITB.