Przeżyjmy to jeszcze raz: etap regionalny Konkursu POT na Najlepszy Produkt Turystyczny
Odkryj Podlaskie!
- Jednym z głównych założeń statutu Podlaskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej oraz Polskiej Organizacji Turystycznej jest właśnie promocja produktów turystycznych. Staramy się reklamować nasze atrakcje, aby poznali ją wszyscy Polacy i turyści zagraniczni, których z roku na roku coraz więcej odwiedza Podlaskie – mówi Jadwiga Dąbrowska, dyrektor Biura PROT.
Jak to się działo
Podlaska Regionalna Organizacja Turystyczna, już drugi rok z rzędu, czynnie wzięła udział w przeprowadzeniu etapu regionalnego Konkursu na Najlepszy Produkt Turystyczny, którego głównym organizatorem jest Polska Organizacja Turystyczna. PROT przyjął 11 bardzo ciekawych propozycji, z których Kapituła Konkursowa wytypowała dwie do etapu ogólnopolskiego. Walczyły one o Certyfikat POT, a jeden zgłoszony produkt o Złoty Certyfikat POT.
Wśród zgłoszeń znalazły się:
1. Szlakiem esperanto i wielu kultur
2. Kanał Augustowski - wodna droga na wschód
3. Suwałki Blues Festival
4. Opowieści z Narwi
5. Szlak nadbużańskich grodzisk
6. Muzeum Wigier im. Alfreda Lityńskiego w Starym Folwarku
7. Wojewódzki Ośrodek Sportu i Rekreacji Szelment
8. Wiejskie domy pracy twórczej w gospodarstwie ekoturystycznym „Uroczanka” w Okopach
9. „Festiwalu Kultury i Tradycji Tatarów Polskich”
10. „Piątka znad Biebrzy”
11. Promocyjny Spływ Bugiem
Kapituła Konkursowa PROT za Najlepszy Produkt Turystyczny Województwa Podlaskiego 2009 roku uznała Suwałki Blues Festival. Zyskał on największą liczbę punktów. Do etapu ogólnopolskiego został wytypowany również Szlak Esperanto i Wielu Kultur.
Spośród 9 zgłoszonych z całej Polski produktów do Złotego Certyfikatu w drodze głosowania jawnego Kapituła wybrała 5 nominacji do nagrody głównej.
Nominacje do Złotego Certyfikatu uzyskały: Fundacja Grunwald za Inscenizację Bitwy pod Grunwaldem; Augustowska Organizacja Turystyczna za Kanał Augustowski - Szlak Papieski; Muzeum Zamkowe w Malborku za „Oblężenie Malborka”; Fundacja Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego MALTA za Międzynarodowy Festiwal Teatralny MALTA; Regionalny Ośrodek Kultury za Tydzień Kultury Beskidzkiej.
Spośród nominowanych produktów turystycznych wybrano jeden produkt turystyczny, któremu przyznano Złoty Certyfikat POT.
Złoty Certyfikat POT 2009 otrzymała zgłoszona przez Podlaską Regionalną Organizację Turystyczną: Augustowska Organizacja Turystyczna za Kanał Augustowski - Szlak Papieski!
Białowieski epilog
Z uwagi na to, że wszystkie tegoroczne zgłoszenia były wyjątkowe i ciekawe – produkty te zostały wyróżnione przez prezesa Podlaskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej Bartłomieja Andruka na zorganizowanej wspólnie z Urzędem Marszałkowskim Województwa Podlaskiego i Polską Organizacją Turystyczną konferencji pn. „Współpraca w zakresie rozwoju i promocji polskiej turystyki”, która odbyła się 3 listopada w Białowieży. Konferencja skierowana była do szeroko rozumianego środowiska turystyki, obejmującego samorządy, stowarzyszenia, jak i osoby bezpośrednio zaangażowane w sektor turystyki.