Rozmowa z Waldemarem Miśko, prezesem Zachodniopomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej
Przyszłość zależy od współpracy w regionie i aktywności naszych członków
- ZROT zajmuje się w ogólnym ujęciu kreowaniem wizerunku województwa zachodniopomorskiego jako regionu atrakcyjnego turystycznie. Czym w tym obszarze aktywności charakteryzują się działania skierowane do mieszkańców regionu, a czym do turystów z zewnątrz?
- Nasz wizerunek budujemy w różnorodny sposób, na przykład poprzez uczestnictwo w zagranicznych i krajowych targach oraz prezentacjach turystycznych. Z targów krajowych w tym roku wybraliśmy „Lato” w Warszawie i „Tour Salon” w Poznaniu oraz – co równie ważne ze względu na popularyzowanie turystycznych zasobów Zachodniopomorskiego wśród mieszkańców własnego regionu - „Piknik nad Odrą” w Szczecinie. Wszak nie od dziś wiadomo, że mieszkańcy regionu mogą być jego najlepszymi ambasadorami. Oczywiście targi to nie jedyna forma promocji – współpracujemy z mediami, zlecamy reklamy i artykuły, organizujemy regionalne etapy konkursów przy współpracy z Polską Organizacją Turystyczną, na przykład na „Najlepszy Produkt Turystyczny” czy „Najlepsze Europejskie Destynacje – EDEN”.
Jeśli chodzi o zagranicę, to ze względu na położenie, szlaki komunikacyjne oraz historię regionu szczególnie mocno skupiamy się na promocji w Niemczech i Skandynawii. Organizujemy pobyty grup dziennikarskich z zagranicy. W tym roku gościliśmy m.in. dziennikarzy z telewizji duńskiej, niebawem odwiedzą nas dziennikarze z Niemiec, w sierpniu oczekujemy gości ze Stanów Zjednoczonych. Mieliśmy też to szczęście, że w naszym regionie odbyła się narada władz POT z dyrektorami Polskich Ośrodków Informacji Turystycznej. Dzięki temu mogliśmy im pokazać niektóre z naszych atrakcji i obiektów.
Aby osiągnąć jak najlepsze efekty współpracujemy zarówno z Urzędem Marszałkowskim, jak i z lokalnymi organizacjami turystycznymi, gminami, powiatami i podmiotami z branży turystycznej. Staramy się o to, by Zachodniopomorskie nie kojarzyło się wyłącznie z wypoczynkiem nad morzem, bo przecież mamy równie piękne i atrakcyjne obszary Pojezierza Pomorskiego, mnóstwo obszarów leśnych, fantastyczne rzeki, wiele szlaków pieszych, rowerowych i równie wiele miejsc historycznych ze wspaniałymi zabytkami. Powstaje coraz więcej produktów, którymi możemy się chwalić przed turystami.
- Na które produkty w regionie, nie związane wyłącznie z sezonem, zwróciłby Pan szczególną uwagę? Europejska Stolica Nordic Walking – Barlinek. To mnie rusza! zdobyła właśnie kolejne wyróżnienie, tym razem w pierwszej polskiej edycji Konkursu Komisji Europejskiej na Najlepsze Europejskie Destynacje - „Eden”.
- poprzednia
- następna »»