Uwarunkowania rozwoju turystyki w mieście

Uwarunkowania rozwoju turystyki w mieście / pod red. Michała Lisowskiego. – Białystok: Wyższa Szkoła Menedżerska: Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania, 2010. – 233 s.: il.; 24 cm. Tekst czesc. ang., ros. Streszcz. ang. przy pracach. Bibliogr. s. 226-233 i przy pracach. ISBN 83-920813-3-1 (WSM)
Spis treści
I. Miasto jako przestrzeń turystyczna
1. Tadeusz Truskolaski, Krzysztof Karpieszuk: Miejsce turystyki w rozwoju miasta w aspekcie prac nad nową strategią rozwoju Białegostoku na lata 2011-2020 plus
2. Andrzej Dzun: Turystyka miejska a rozwój obszaru stagnacyjnego
3. Bazylii Czeczuga: Miasto – jeden z najbardziej uciążliwych ekosystemów dla człowieka
4. Alona Robertowna Rafikowa, Irina Iwanowna Łosiewa: Zdrowie jako wizerunek państwa
5. Andrzej Gryguć: Wpływ turystyki na rozwój miasta Augustowa w latach 2004-2009
6. Agnieszka Bielonko: Projektowanie urbanistyczne i architektoniczne czynnikiem rozwoju turystyki w mieście
7. Aleksander Kiryluk: Rekreacyjna i turystyczna rola zieleni miejskiej w aglomeracji białostockiej
8. Bożenna Maksimowska, Kamil Ociepa: Slow city
9. Aldona Harasimowicz: Wykorzystanie funduszy pomocowych Unii Europejskiej w rozwoju turystyki na przykładzie miasta Białegostoku
10. Olga Frankiewicz: Małe miasta Białorusi – centra turystyczne
II. Atrakcje turystyczne w mieście
1. Valentinas Navickas, Akvile Cibinskiene, Migle Maldeikiene: Features of tourism sector in Lithuania
2. Aleksander Furmanow, Olga Frankiewicz: Rozwój turystyki w małych miastach Białorusi
3. Adam Edward Szczepanowski: Postrzeganie atrakcji turystycznych w mieście Białystok
4. Alicja Kicińska, Piotr Dmytrowski, Grzegorz Madeja, Paulina Mrowczyk: Atrakcje geoturystyczne szansą stworzenia nowej oferty turystycznej miasta na przykładzie Krakowa
5. Anna Pawlikowska-Piechotka: Turystyka ogrodowa w miastach
6. Tomasz Ołdytowski: Poindustrialne dziedzictwo Białegostoku niewykorzystanym walorem turystycznym miasta
7. Sławomira Hajduk: Park kulturowy a ochrona zabytków
8. Bazylii Czeczuga: Zbiornik Siemianówka – miejsce aktywnego wypoczynku Białostoczan
9. Magdalena Nowacka: Ścieżka dydaktyczna po Szydłowcu jako przykład edukacji turystycznej
III. Promocja usług turystycznych w mieście
1. Valentinas Navickas, Lejla Sueta: Wpływ logistyki na litewski sektor turystyczny
2. Kazimierz Niewiadomski: Warunki rozwoju turystyki w miastach polskich
3. Sławomir Czarniewski: Promocja jako element marketingu miast i regionów
4. Katarzyna Dębkowska: Czynniki wpływające na sektor turystyczny w świetle badań podlaskich przedsiębiorstw
5. Jewgienij Konstantinowicz Kulinkowicz: Komunikacja w turystyce
6. Alicja Kicińska, Anna Hojoł-Dąbroś, Krzysztof Dąbroś: Geoturystyka w mieście na przykładzie Wieliczki
7. Daniel Puciato: Rola Opolskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej w realizacji polityki turystycznej województwa opolskiego
Publikację można nabyć w siedzibie Wyższej Szkoły Menedżerskiej w Białymstoku ul. Sobieskiego 3A, bądź przesłać nam zamówienie (email: dziekanat@wsm.bialystok.pl ) wówczas wyślemy publikacje pocztą.
Źródło: Marek Lisowski, dziekanat Wyższej Szkoły Menedżerskiej w Białymstoku, korespondencja nadesłana 26.11.2011