Siła w silnych LOT- ach
Produkty turystyczne świadczą o nas
Województwo pomorskie swoją pozycję zawdzięcza silnym, niezwykle prężnie prosperującym 23 lokalnym organizacjom turystycznym, jak i fundacjom czy stowarzyszeniom.
Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna (PROT) zrzesza blisko 70 organizacji, z którymi promuje Pomorze jako atrakcyjną destynację turystyczną, zarówno w kraju jak i za granicą. Bogaty wachlarz ofert produktów turystycznych zainteresuje każdego turystę, a atrakcje dla siebie zajdzie tu miłośnik turystyki aktywnej, wypoczynkowej czy kuchni regionalnej.
Kociewskie Trasy Rowerowe przedstawia Piotr Kończewski, dyrektor Lokalnej Organizacji Turystycznej „Kociewie”
- Lokalna Organizacja Turystyczna Kociewie zaproponowała stworzenie na obszarze powiatów: starogardzkiego, tczewskiego i świeckiego oraz częściowo kościerskiego, chojnickiego i tucholskiego zintegrowanej sieci szlaków rowerowych. Na sieć składa się 6 istniejących szlaków oraz 13 nowych, projektowanych tras o łącznej długości ponad 650 km. Kociewskie Trasy Rowerowe to idea stworzenia na obszarze Kociewia szlaków rowerowych wraz z niezbędnym systemem, na który składają się: oznakowania i promocja (tablice informacyjne, mapy, przewodniki, strona internetowa), punkty infrastruktury turystycznej (ławki, stoły, kosze na śmieci, stojaki na rowery, zadaszenia), rowerowe trasy spacerowe (w bezpośrednich okolicach miast, miejscowości letniskowych oraz na Nizinie Walichnowskiej), ścieżki rowerowe (w obszarach zabudowanych i miejscach szczególnie niebezpiecznych), wyprowadzenie tras poza obszar Kociewia (w kierunku Trójmiasta, Kaszub, Borów Tucholskich, Żuław i Powiśla), imprez i wydarzeń rowerowych (rajdy, wycieczki weekendowe, happeningi) oraz wypożyczalni rowerów wraz z monitoringiem systemu.
W takim przedsięwzięciu, jak Kociewskie Trasy Rowerowe istotną rolę odgrywa właściwe wyznaczenie planu rozwoju i przede wszystkim etapów budowy produktu. Na początek jest to dokonanie analizy stanu istniejącego, identyfikacji potrzeb i możliwości rozwoju, następnie stworzenie koncepcji powstania tras rowerowych, wykonanie projektów tych szlaków, oznakowanie szlaków w terenie, wykonanie koncepcji ścieżek rowerowych w istotnych miejscach, wykonanie projektów budowlanych, dokonanie adaptacji istniejącej sieci dróg publicznych do potrzeb ruchu rowerowego, budowa ścieżek, budowa miejsc infrastruktury turystycznej, animacja działań promocyjnych. Poszczególne etapy mogą się ze sobą przenikać, następować z pominięciem zaproponowanej chronologii.
- poprzednia
- następna »»