O dofinansowanie z funduszy unijnych niełatwo, ale i ich wykorzystanie proste nie jest

Słonie a sprawa Poznania

Dżentelmeńskie ustalenia zamiast umowy

Budowę słoniarni w Nowym ZOO zaplanowano w 2003 r., gdy w starym zakończyła długi żywot jedyna słonica Kinga. Prace budowlane rozpoczęły się dopiero cztery lata później. Miasto wysupłało w końcu na ten cel ponad 30 mln zł, licząc na zwiększone wpływy do budżetu, właśnie z tytułu atrakcyjności ZOO, otrzymało także dofinansowanie z UE. Dyrekcja placówki zapewniała, że zwierzęta na pewno pojawią się wiosną 2009 r. Nie podpisano przy tym, niestety, stosownej umowy, zadawalając się tzw. dżentelmeńskimi ustaleniami z południowoafrykańską firmą. Jednak po zmianie przepisów w RPA, na podstawie konwencji waszyngtońskiej o ochronie dziko żyjących zwierząt, z tego kraju nie można już ich wywozić bez zgody rządu. A rząd zgody na to nie udzielił. Nie podpisawszy umowy, placówka nie może teraz liczyć ani na zakup, ani domagać się odszkodowania. Czynione są więc starania o sprowadzenie zwierząt z innych ogrodów zoologicznych, m.in. samca z Węgier.

Sprawa jest prestiżowa, słoniarnia okrzyknięta została bowiem jednym z najlepszych pomysłów na promowanie Poznania w kraju i zagranicą.

Promocyjne słonie z masy żywicznej

Mimo kłopotów trwają przygotowania zarówno do otwarcia słoniarni w końcu kwietnia br., jak i do jej akcji promocyjnej. - Przez cały sezon 2009 r. będzie się organizować liczne imprezy - informuje Magdalena Janowska, asystentka dyrektora placówki, których plan w połowie lutego nie był jednak do końca opracowany. - W mieście i na terenie aglomeracji poznańskiej pojawią się m.in. plakaty, banery i ulotki reklamowe - mówi Łukasz Goździor, dyrektor magistrackiego Biura Promocji Miasta. - Ale ponieważ słoniarnia jest przedsięwzięciem unikatowym, zamierzamy promować ją, a więc i miasto, także na terenie kraju. Na działania PR-owe, inventowe z budżetu miasta przeznaczona zostanie spora kwota. M.in. w centrach dużych miast ustawione zostaną duże kolorowe słonie z masy żywicznej. Z powodu opóźnienia w zakupie zwierząt plany trzeba było jednak zweryfikować. Ogólnopolska akcja reklamowa ruszy dopiero w tygodniu poprzedzającym otwarcie.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit
Szanowni Państwo,
portal www.aktualnościturystyczne.pl nie będzie już aktualizowany. Ciekawe
i świeże informacje z branży turystycznej znajdą Państwo na naszych pozostałych serwisach lub w newsletterze, do którego subskrypcji serdecznie zachęcamy!