Być albo nie być… A jeżeli, to jak
Sezon targowy 2013 na półmetku

Mazowsze po raz kolejny partnerem targów
- Na stoisku Mazowsza też spotykamy nowe rozwiązania. Po raz pierwszy wystawialiśmy się razem: region Mazowsze i miasto Warszawa oraz Muzea i produkty komercyjne – mówi Anna Somorowska, dyrektor Mazowieckiej Regionalnej Organizacji Turystycznej. - Wraz z Urzędem Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego przygotowaliśmy stoisko, na którym osobiście swą ofertę zaprezentowali przedstawiciele miasta stołecznego Warszawy, Płocka, Żyrardowa, Siedlec, Muzeum Wsi Mazowieckiej w Sierpcu, Stowarzyszenia Tradycja-Rozwój-Przyszłość, Lokalnej Organizacji 3 Rzek, Powiatu Legionowskiego oraz Mazowieckiego Centrum Kultury i Sztuki.
- Tegoroczna koncepcja wizualna stoiska zakładała podział lad według tematyki produktów turystycznych na: Warszawę, Weekend Dwa Kroki Stąd, Aktywnie, Smak i Tradycja, Kultura i Sztuka, Historia. Mocnym akcentem była smakowita „Mazowiecka Micha Szlachecka”. Decyzja o połączeniu sił satysfakcjonuje wszystkich organizatorów stoiska - mówi dyrektor Stołecznego Biura Turystyki Barbara Tekieli. - Oferta Warszawy - miasta leżącego w sercu Mazowsza, prezentowana była na stoisku regionu, który po raz kolejny był partnerem targów. Zakochaj się w Warszawie kulturalnej - to temat przewodni stoiska m.st. Warszawy – miasta pełnego energii, w którym nie można się nudzić. Stolica kusi bogatym kalendarzem wydarzeń kulturalnych, których szczególnie dużo jest w Warszawie latem. Liczne festiwale, koncerty plenerowe, pikniki czy imprezy miejskie są wizytówką miasta. Dlatego w przestrzeni stoiska, nie przypadkowo zostało umieszczone zdjęcie z koncertu „Jazz na Starówce” - jednego z kluczowych festiwali plenerowych, który od lat przyciąga na Rynek Staromiejski dużą ilość zarówno fanów jazzu, warszawiaków jak i turystów – rozwija temat dyrektor Tekieli.
Odwiedzający stoisko mieli szansę przekonać się, że nie trzeba daleko wyjeżdżać, aby odpocząć i ciekawie spędzić czas. Animatorzy z Muzeum-Pałacu w Wilanowie zachęcili do wysłuchania aromatycznej opowieści o kawie pt. „Historia kawą pachnąca”. A w trakcie pokazów „Polonia Militaria” mieli szansę dowiedzieć się o sukcesach wojennych króla Jana III Sobieskiego, które są głównym tematem otwartej od 23 kwietnia w Wilanowie wystawie „Primus Inter Pares”. Z kolei Centrum Nauki Kopernik podczas mini warsztatów „Kopernik na kółkach” demonstrował ciekawe doświadczenia wyjaśniające zagadki natury. Przeprowadzono konkursy z atrakcyjnymi nagrodami, którymi były zaproszenia do teatrów warszawskich, jak również bilety na loty balonem ufundowane przez Stację Balon oraz gadżety warszawskie. Stoisko Mazowsza cieszy się zainteresowaniem głównie wśród tych odwiedzających, którzy zainteresowani byli krótkimi wyjazdami weekendowymi i turystyką aktywną na terenie województwa.
Świętokrzyskie wytoczyło kapsułę czasu
- Świętokrzyskie podczas tegorocznych targów wytoczyło swoją najmocniejszą broń: kapsułę czasu mającą przenosić turystów w magiczną atmosferę regionu firmowanego wizerunkiem Świętokrzyskich Czarownic. Z jej pomocą goście targowi mają możliwość poznać świętokrzyskie atrakcje turystyczne. Kapsuła służy prezentacji województwa już drugi rok, lecz w ubiegłym roku targi Lato zbiegły się w terminie z kieleckimi targami Agrotravel i kapsuła była tam prezentowana - wyjaśnia Anna Kowalska z Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Świętokrzyskiego, z dumą wskazując na „kosmiczne urządzenie”. - Nowe stoisko promocyjne naszego regionu brało udział w kilku imprezach targowych i promocyjnych wydarzeniach, ale podczas tegorocznych targów Lato po raz pierwszy prezentuje się w Warszawie. Czarująca kapsuła, jej nowoczesna aranżacja, kolorystyka i zastosowanie multimediów budzą ciekawość zwiedzających, którzy z jeszcze większą ciekawością podchodzą do lady, gdzie czekają atrakcyjne materiały promocyjne.
O założeniach koncepcji wystąpienia regionu na targach mówi Małgorzata Wilk-Grzywna, dyrektor Biura Zarządu Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Świętokrzyskiego: - Nowe stoisko umożliwia zaproszenie podwystawców, których interaktywne prezentacje dodatkowo wzbogacają ofertę regionu. Wychodząc naprzeciw wymaganiom turystów indywidualnych, w obliczu zbliżającego się sezonu letniego, stawiamy na turystykę aktywną, możliwość korzystania ze szlaków pieszych, rowerowych i kajakowych wśród unikatowej przyrody oraz turystykę kulturową, wzbogaconą o propozycje wzięcia udziału w wydarzeniach promocyjnych, np. Dymarkach Świętokrzyskich. Targi Lato to dla nas doskonała okazja do zaprezentowania oferty tuż przed sezonem turystycznym i wybadania potrzeb i preferencji potencjalnych klientów. Ogromne zainteresowanie zwiedzających nowoczesnym stoiskiem i jego pełną ofertą przekonuje nas, że promocja regionu zmierza w dobrym kierunku. Na ten sezon przede wszystkim spodziewamy się turystów lubiących spędzać czas aktywnie, mamy ofertę dla dzieci, młodzieży i dla szkół, które niezmiennie przyciąga przebój z poprzedniego roku, zeszłoroczny laureat konkursu POT na produkt turystyczny - Szlak Geoturystyczny.