Nowe kierunki i cele „Strategii Promocji Województwa Mazowieckiego na lata 2007-2013”
Zmiany tożsamości Mazowsza
- Chciałbym, aby Mazowsze było postrzegane jako region prężny i nowoczesny, w którym mieszkają ludzie wykształceni i przedsiębiorczy, jako miejsce rozkwitających biznesów. Obecnie Mazowsze, poza miejscami położonymi najbliżej Warszawy, postrzegane jest jako region folkloru i kultury ludowej - przyznał Jerzy Lach, dyrektor Departamentu Kultury, Promocji i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w wywiadzie dla internetowego czasopisma „PolandBusinessGuide”.
- Ja Mazowsze utożsamiam raczej ze szlachtą i do tej właśnie tradycji będziemy się odwoływać w działaniach promocyjnych. Albowiem szlachta to pierwsi biznesmeni. Szlachta nobilituje, wyznacza rangę Mazowsza i polskości – określił swój punkt widzenia.
Strategia krok po kroku
Nowe kierunki i cele działań promocyjnych wyznacza przygotowany na zlecenie Departamentu Kultury Promocji i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego dokument pn. „Strategia Promocji Województwa Mazowieckiego na lata 2007-2013”. Został on przyjęty do realizacji przez Sejmik Województwa Mazowieckiego wiosną tego roku. Dokument dokładnie określa cele i kierunki, wokół których powinny skupiać się działania Samorządu Wojewódzkiego, samorządów terytorialnych oraz jednostek im podległych, w zakresie budowania wizerunku regionu, jego atrakcyjności oraz promocji. Pierwszym krokiem realizacji strategii jest ogłoszony przez Departament Kultury, Promocji i Turystyki konkurs na System Identyfikacji Wizualnej (SIW). Po jego rozstrzygnięciu nastąpi zmiana logo oraz standaryzacja wszelkich elementów pośrednio i bezpośrednio wpływających na wizerunek regionu. Celem tego działania będzie wypracowanie marki Mazowsze, ujednoliconej począwszy od czcionki, kolorystyki, zasad korzystania z logo, poprzez hasła promocyjne i reklamowe, aż po styl i graficzne opracowanie materiałów reklamowych i informacyjnych.
Za kilka miesięcy zostanie przeprowadzona kampania bilboardowa z hasłami skierowanymi do konkretnych, wskazanych w strategii grup docelowych. Na początku adresatem akcji będą mieszkańcy Warszawy i Mazowsza, a jej cel to uświadomienie im ich związków z regionem.
O tym, jak bardzo poważnie Samorząd traktuje sprawę promocji regionu świadczy fakt, że w Urzędzie Marszałkowskim powstaną nowe działy odpowiedzialne za wdrażanie strategii. Będą to najprawdopodobniej: wydział zarządzania marką, wydział marketingu i PR oraz wydział komunikacji społecznej. Zdaniem dyrektora Jerzego Lacha dalszy rozwój Mazowsza leży w rękach ludzi, którzy będą odpowiedzialni za zarządzanie marką i komunikację zewnętrzną.
Wykorzystać wszystkie atrybuty regionu
- poprzednia
- następna »»