Gdańsk Convention Bureau
Plany rozwoju i promocji turystyki biznesowej
Czym jest turystyka biznesowa? To dyscyplina bardzo złożona, określającą wszystkie podróże służbowe/w interesach indywidualne i grupowe, a więc turystykę kongresową, konferencyjną, udział w targach, spotkania motywacyjne tzw. incentives.
Rozwój turystyki biznesowej przynosi ogromne korzyści gospodarczo-społeczne dla całego regionu. Przede wszystkim napływ dewiz, nowe inwestycje, rozwój infrastruktury komunalnej, budowę nowych hoteli i obiektów konferencyjnych, a co za tym idzie - zwiększenie ilości miejsc pracy. Rozwój turystyki biznesowej ma również ogromny wymiar promocyjny dla całego regionu. Uczestnikami konferencji i kongresów są osoby z elity intelektualnej i naukowej, mające duży wpływ na kształtowanie się opinii o danym mieście i kraju. Nie należy również zapominać o wymiarze naukowym: udział w kongresach wybitnych przedstawicieli nauki światowej pozwala na bieżący kontakt z najnowszymi osiągnięciami danej dyscypliny naukowej. Turystyka biznesowa stymuluje więc rozwój Gdańska i całego Pomorza.
Pomorze cechuje się ogromnymi atuty: dobrą lokalizację w środku Europy, łatwą dostępność komunikacyjną (bezpośrednie połączenia lotnicze do ponad 30 miast europejskich), bogatym dziedzictwem kulturowym i historycznym, różnorodnością krajobrazu, jak i nadmorskim położeniem. Wszystkie te elementy sprawiają, iż uczestnicy konferencji mogą liczyć na bogaty program również po zakończeniu części oficjalnej spotkań. Ponadto miasto Gdańsk posiada dodatkowe walory, które przyciągają organizatorów imprez biznesowych: baza naukowa, duża liczba firm, oferta kulturalna, artystyczna i atrakcyjność krajobrazu miejskiego z licznymi zabytkami.
Duże znaczenie ma również istnienie w Gdańsku Convention Bureau (Biuro Konferencji i Kongresów), które na świecie jest rozpoznawalną instytucją i gwarantem wysokiej jakości oferowanych usług. Gdańsk Convention Bureau powołano w 2005 roku jako biuro kongresów reprezentujące usługodawców z gałęzi przemysłu turystycznego, włączonej do obsługi turystów biznesowych.
W 2009 r. GCB planuje realizację szeregu działań, mających na celu promocję turystyki biznesowej jako markowego produktu Gdańska i Pomorza. Główne z nich to:
- poprzednia
- następna »»