Bilet od ręki

Każdego dnia tysiące pasażerów zapełnia wagony pociągów PKP Intercity. W pierwszej połowie tego roku ponad 40 proc. spośród nich nie kupiła biletu w kolejowej kasie.

Rośnie jakość usług świadczonych przez PKP Intercity. Elementem wygody podróżowania są ułatwienia zakupu biletów. We współczesnym społeczeństwie, którego obowiązki zawodowe, kultura bycia i życie towarzyskie wiążą się z nieprzerwaną aktywnością w sieci internetowej, zakupy online to codzienność. Coraz więcej pasażerów kolei kupuje bilety online. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2017 roku ponad 40 proc. podróżnych skorzystało w tym celu ze strony intercity.pl i aplikacji IC Mobile Navigator. Posługując się smartfonem można kupić bilety dokonując rezerwacji miejsca, ale też na przykład na przewóz rowerów, zwierząt i rzeczy oraz wyboru zniżek w jednej transakcji.

Od momentu wprowadzania przez przewoźnika tej usługi, podróżni kupili przez internet prawie 40 tys. biletów dla czworonożnych ulubieńców, 50 tys. na przewóz roweru i ponad 20 tys. na duży bagaż. Największą zaletą kupowania biletów przez internet lub aplikację mobilną jest możliwość zrealizowania transakcji w dowolnym czasie i miejscu – bez konieczności wychodzenia z domu czy oczekiwania w kolejce przed kasą na dworcu. Dzięki aplikacji mobilnej podróżni mogą kupić bilet nawet na 5 minut przed odjazdem. Można go wydrukować lub zapisać na urządzeniu mobilnym, na przykład w telefonie czy tablecie. Konduktorzy sprawdzają bilety kupione online, posługując się urządzeniem skanującym kod wyświetlany na ekranie.

Pasażerowie, którzy z niechęcią ustawiają się do okienek dworcowych kas biletowych, równocześnie do zakupów internetowych podchodzą z ostrożnym sceptycyzmem – korzystają z biletomatów. Obecnie ustawiono je na głównych dworcach przesiadkowych, między innymi w Krakowie, Gdańsku, Wrocławiu i Warszawie. Są praktyczne, więc powinno ich przybywać. Prosty i intuicyjny system obsługi krok po kroku zrozumiale instruuje użytkownika, nie stwarza problemów nawet osobom bez doświadczenia w tego rodzaju transakcjach. Ceny biletów nie różnią się od tych kupionych w kasach i przez internet. Można odbyć podróż taniej, o ile zaplanuje się ją wcześniej i z wyprzedzeniem zaopatrzy w bilet. Zniżki uzyskuje się korzystając z ofert Wcześniej-Taniej i Super Promo.

Na stronach internetowych przewoźnika intercity.pl znajduje się wiele przydatnych informacji nie tylko dotyczących aktualnych ofert, ale też rozkładu jazdy, alternatywnych połączeń, zestawienia pociągów. Jeśli ktoś mimo wygody pozyskiwania wiedzy online, z jakiś powodów stroni od internetu lub woli kontakt na żywo, może porozmawiać z kompetentnym pracownikiem kolei telefonicznie. Przydatne numery 19 757 lub 703 200 200.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit
Szanowni Państwo,
portal www.aktualnościturystyczne.pl nie będzie już aktualizowany. Ciekawe
i świeże informacje z branży turystycznej znajdą Państwo na naszych pozostałych serwisach lub w newsletterze, do którego subskrypcji serdecznie zachęcamy!