Z życia wzięte
Budowanie relacji na osi hotel – organizacje turystyczne

O korzyściach wynikających ze współpracy z ROT, LOT zi placówkami informacyjnymi rozmawiałem w trakcie targów Meetings Poland z Martą Wójcik, menedżerem hotelu „Klimek- SPA”, położonego w uroczym uzdrowisku Muszyna Zdrój. - „O starosto na Muszynie” pisał już o naszym mieście sam Jan Kochanowski – wspomniała rozmówczyni.
„Klimek SPA” w Muszynie - Złockiem usytuowany jest w malowniczym otoczeniu gór Beskidu Sądeckiego, na terenie Popradzkiego Parku Krajobrazowego w paśmie Jaworzyny Krynickiej. Oferta hotelu, kierowana głownie do dwóch segmentów rynku – wymaga dobrej współpracy z organizacjami turystycznymi. Zupełnie inne zapotrzebowanie zgłaszają przybywający tu w sezonie letnim i zimowym (narty) turyści indywidualni, inne – uczestnicy konferencji i kongresów (głównie wiosna, jesień). Ci pierwsi - oczekują nie tylko na propozycję oferty samego hotelu, ale także na słowa zachęty i propozycje tras turystycznych. Ci drudzy – ku zdziwieniu moim i mojej rozmówczyni – rzadko interesują się zwiedzaniem i programami towarzyszącymi, choćby w zminiaturyzowanych formach.
Trzeba „nad nimi popracować”, zgadzamy się w rozmowie. Rozmowy kuluarowe w trakcie wydarzeń towarzyszących decydują przecież często o efektywności konferencji i kongresów. Z drugiej strony miasto i gmina chciałyby wykorzystać pobyt gości, aby uczynić ich ambasadorami okolicy.
Nie będę ukrywał powodu, który skłonił mnie do decyzji przeprowadzenia rozmowy z przedstawicielem hotelu „Klimek- SPA ” i wyboru tej placówki, spośród wielu wystawców targów. Moją uwagę zwróciła profesjonalna mapa turystyczna okolic Muszyny, która ukazała się właśnie nakładem hotelu. To wspaniały, wręcz modelowy przykład uczestniczenia hotelu w promocji miasta i gminy, w której funkcjonuje.
Marta Wójcik buduje od kilku lat relacje z organizacjami branży turystycznej. Już teraz może poszczycić się pozytywnymi kontaktami z Małopolską Organizacją Turystyczną, dzięki której promuje hotel na targach. Nawiązała też współpracę z punktem informacji turystycznej w Muszynie. Teraz czas na współpracę z Sądecką Organizacją Turystyczną. Zaistnienie w przedsięwzięciach kreowanych przez dyrektor SOT Bożenę Srebro – z pewnością przysporzy nowych klientów hotelowi.
Jan Paweł Piotrowski