Jak współpracować z blogerami
Nowością tegorocznych Targów Regionów i Produktów Turystycznych Tour Salon 2015, które potrwają od 15 do 17 października, będzie spotkanie matchmakingowe wystawców i przedsiębiorców z blogerami podróżniczymi.
Blogi podróżnicze są ciekawym oraz stosunkowo nowym narzędziem promocji miejsc i atrakcji turystycznych. Nie zawsze strony zainteresowane współpracą wiedzą od czego zacząć oraz jak działać i zmierzyć efekty pracy. Z tego powodu Tour Salon wychodzi naprzeciw oczekiwaniom branży i organizuje profesjonalne wydarzenie pod hasłem Tour Salon Blog Meeting. Targi w Poznaniu staną są platformą spotkań środowisk blogerskich oraz instytucji, regionów, czy szeroko rozumianej branży turystycznej. Na formułę Tour Salon Blog Meeting składać się będą między innymi warsztaty, które odbędą się w pierwszym dniu targów, wypełnione praktyczną wiedzą dedykowane blogerom i podmiotom zainteresowanym współpracą z nimi. Uczestnicy dowiedzą się miedzy innymi, jak dobierać/weryfikować blogi do swoich potrzeb oraz jak wypracować najlepsze praktyki współpracy, tak, aby każda ze stron była usatysfakcjonowana.
Blogosfera podróżnicza jest bardzo zróżnicowana. I tak, mamy blogi dla turystów szukających wrażeń kulinarnych, którzy podróżują z dziećmi, pasjonatów rowerowych wypraw, czy zainteresowanych turystyką miejską. Jednych przykładowo porwała Azja, a innych Afryka. Z podobną pasją opisywane są miejsca w Polsce, która jak wiemy, potrafi pozytywnie zaskoczyć. – Promocja regionów i miejsc turystycznych już dawno wyszła poza standardowe działania marketingowe. Wpisy na blogach podróżniczych są bardzo naturalne. Zachęceni zdjęciami, czy opinią blogera, turyści decydują się na odwiedzenie opisywanego miejsca. Dlatego Tour Salon Blog Meeting skojarzy osoby opisujące swoje podróże z przedstawicielami miejsc, którzy oferują atrakcje warte zwiedzenia – komentuje Anna Myślak, dyrektor targów Tour Salon.
Praktyczne warsztaty zorganizowane w czwartek przygotują uczestników toursalonowego blogerskiego zjazdu do drugiej części Tour Salon Blog Meeting, to jest do piątkowych spotkań B2B. Podczas bezpośrednich sesji matchmakingowych każda ze stron będzie miała kilka minut na wzajemne poznanie i przekazanie oferty współpracy, której szczegóły będą omawiane już na stoiskach wystawców.
Źródło: Międzynarodowe Targi Poznańskie