Meetings Week Poland 2016
Od 14 do 18 marca w Centrum Konferencyjnym Stadionu Narodowego odbędzie się czwarta edycja „Meetings Week Poland”, jednej z najważniejszych imprez promocyjnych polskiej branży organizatorów spotkań. W konferencjach i spotkaniach networkingowych wezmą udział reprezentanci korporacji i stowarzyszeń zawodowych, którzy odpowiadają za planowanie eventów, zakupy usług dla podróży i spotkań służbowych, oferenci z firm obsługowych, hoteli i centrów konferencyjnych a także dziennikarze, samorządowcy i politycy. Część paneli jest także przygotowana dla studentów.
W zeszłorocznej edycji Meetings Week Poland wzięło udział ponad tysiąc uczestników. Celem Meetings Week Poland jest zademonstrowanie skali branży spotkań w Polsce, jej znaczenia dla gospodarki oraz skupienie w jednym czasie osób z całego środowiska dla wyrażania opinii istotnych dla przyszłości profesjonalistów odpowiadających za realizację różnego rodzaju wydarzeń, konferencji i kongresów. Patronat honorowy nad wydarzeniem objął Witold Bańka, minister sportu i turystyki. Partnerem strategicznym wydarzenia jest Departament Turystyki Ministerstwa Sportu i Turystyki.
Przedsięwzięcie realizowane jest wspólnie przez organizacje działające w tej branży: Stowarzyszenie Branży Eventowej, Stowarzyszenie „Konferencje i Kongresy w Polsce”, Międzynarodowe Stowarzyszenie Organizatorów Spotkań MPI Poland, Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel, Site Poland, Poland Convention Bureau POT, Szkoła Główna Turystyki i Rekreacji, magazyn „The Warsaw Voice”, portal Meetingplanner.pl przy licznym wsparciu mediów branżowych.
– W wielu rankingach atrakcyjności inwestycyjnej, przyjazności dla przedsiębiorców, jakości usług dla międzynarodowego biznesu – Polska w ostatnich latach sięgała po coraz wyższe pozycje. Niekiedy trafiała wręcz na podium. Nie działo się tak jeszcze w przemyśle spotkań. Tymczasem przemysł spotkań to naturalny promotor dobrego wizerunku krajów, miast-gospodarzy międzynarodowych kongresów, wystaw, wydarzeń sportowych i kulturalnych. Jednocześnie to jedna z kluczowych gałęzi rozwiniętych gospodarek. Odpowiada w wielu krajach za 3 do nawet 6 procent dochodu narodowego – mówi Juliusz Kłosowski, dyrektor programowy cyklu Poland – Meetings Destination oraz dyrektor grupy medialnej Warsaw Voice
Gospodarze paneli i program
Poland Meetings Destination. Przemysł spotkań czyli niedoceniany sektor polskiej gospodarki. 14 marca, organizator: The Warsaw Voice.
Jak sprawić, aby Polska, jej regiony i miasta, w większym stopniu wykorzystały podwójny potencjał: promocji i rozwoju gospodarczego? Panel adresowany jest do wszystkich osób, instytucji, miast, regionów, którym zależy, aby Polska uzyskała dodatkowy, silny impuls gospodarczy, wynikający z pobudzenia dynamicznego rozwoju biznesowej turystyki przyjazdowej oraz przemysłu spotkań. Do wystąpienia podczas konferencji zaproszeni zostali m.in. Jacek Falfus, wiceprzewodniczący sejmowej Komisji ds. kultury fizycznej, sportu i turystyki, Lennart Johansson, director Gothenburg Convention Bureau, Sam Johnston, manager, Dublin Convention Bureau oraz Mark Krawczynski, Rotary International.
Stowarzyszenie Branży Eventowej. Pasja, emocje, siła – jak przetrwać w świecie event managementu i skąd czerpać moc do działania. 15 marca, organizator: Stowarzyszenie Branży Eventowej.
Dzień z SBE dedykowany jest wszystkim bezpośrednio lub pośrednio związanym z branżą eventową, a także osobom, które aspirują do stania się jej częścią. SBE zaprasza do udziału w spotkaniu z niezwykłymi gośćmi, którzy swoją siłą i pasją udowadniają, że dla tych, którzy się w życiu nie poddają nic nie jest niemożliwe, a moc do działania każdy może odnaleźć w sobie. Moc, która w świecie event managementu jest motorem działania i niezbędnym czynnikiem każdego eventowego sukcesu. „Podczas spotkania dowiecie się, jak właściwie gospodarować energią życiową, jak budować swoją siłę i wyzwalać pasję do działania. Jak przetrwać w świecie event managementu dzięki wewnętrznej mocy, która pozwala na to, by każdego dnia móc wykorzystać 100% swojego potencjału i profesjonalizmu w tym stawiającym każdego dnia wyjątkowe wyzwania zawodzie!” – rekomendują tę część konferencji organizatorzy.
Inspiration Booster. Siła inspiracji w biznesie i rozwoju osobistym. 16 marca, organizator: Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel, Site Poland.
Organizatorzy diagnozując zmiany rynkowe i technologiczne, warunki konkurowania, potrzeby i oczekiwania klientów, metody komunikacji i budowania relacji, dostrzegają nowe wyzwania stające przed branżą incentive travel. „To właśnie szczególnie od nas, osób tworzących programy motywacyjne, wymaga się innowacyjnego podejścia i znajomości nowych trendów. Pomożemy Wam stawić czoła nowym wyzwaniom! Dostarczymy silną dawkę najnowszej wiedzy z motywacji, komunikacji i sprzedaży.”
Forum Hotelarskie. Dobre praktyki na rynku konferencji i eventów. Jak hotele powinny współpracować z organizatorami nadchodzących wydarzeń. 17 marca, organizatorzy: Stowarzyszenie „Konferencje i Kongresy w Polsce” i Instytut Rynku Hotelarskiego.
Spotkanie convention bureaux. 17 marca, organizator: Poland Convention Bureau Polskiej Organizacji Turystycznej. Doroczne spotkanie polskich regionalnych convention bureaux z Poland Convention Bureau Polskiej Organizacji Turystycznej dotyczące wspólnych działań, kampanii promocyjnych oraz współpracy na najbliższy rok podczas wydarzeń takich jak targi branżowe, prezentacje oraz przygotowania kolejnych edycji Raportu „Przemysł Spotkań i Wydarzeń w Polsce”. Convention Bureaux są pierwszym kontaktem dla wszystkich poszukujących informacji dotyczących możliwości organizacji spotkań w Polsce/regionie/mieście i pełnią rolę doradcy i konsultanta w zakresie możliwości konferencyjnych oferowanych na terenie kraju. Spotkanie ma charakter zamknięty.
MPI Poland Spreeng Meeting. Praktyczne aspekty organizacji imprez. 18 marca, organizator: MPI Poland. Kreatywne myślenie w planowaniu spotkań. Właśnie kreatywnemu myśleniu i kreatywnym rozwiązaniom będzie dedykowane spotkanie MPI. Organizatorzy zaprosili kilku interesujących speakerów, którzy będą pokazywać kreatywne myślenie i działanie z różnych perspektyw. Monika Dymacz-Kaczmarczyk zaprezentuje, a potem pokaże narzędzia kreatywnego myślenia - szablony, które są kluczem do generowania nowych świeżych pomysłów. Steen Møller opowie o duńskim pomyśle na organizację spotkań, który opiera się na czterech elementach: aktywnym zaangażowaniu, odpowiedzialnym myśleniu, ustawieniu sali, które sprzyja dodatkowej motywacji uczestników spotkania i czerpaniu lokalnej inspiracji. Jonathan Bradshaw będzie mówił o drugim aspekcie projektowania spotkań, czyli o tym, co powinien robić mówca, żeby dobrze komunikować się z publicznością.
Równolegle, przy wsparciu MPI Poland Chapter, odbędą się IMEX-MPI-MCI Future Leaders Forum – międzynarodowa konferencja studencka, wspierana merytorycznie przez MPI Poland, Forum Obiektów.
Forum Obiektów. 18 marca, organizator MPI Poland i Z-Factor). Jeden dzień – wiele punktów widzenia – dynamiczne wydarzenie edukacyjno-motywacyjne dla hotelarzy i reprezentantów centrów konferencyjnych. Nowoczesna formuła oparta na one-man shows (krótkie wystąpienia autorskie praktyków branży) i time-out sessions (kilku mówców i 5 min. na przedstawienie swojej perspektywy). prezentacja case studies obiektów nominowanych do MP Power Awards.
XI Studencka Konferencja Naukowa. IMEX-MPI-MCI Future Leaders Forum Warsaw. 18 marca, organizator: Szkoła Główna Turystyki i Rekreacji w Warszawie.
Program Future Leaders Forum został opracowany w celu zachęcenia najlepszych i najzdolniejszych studentów do rozwijania swojej kariery w przemyśle spotkań.
Program konferencji oparty jest na całodziennych warsztatach prowadzonych przez profesjonalistów z dziedziny turystyki biznesowej z całego świata. Future Leaders Forum daje studentom unikalną okazję do zawarcia nowych znajomości w branży spotkań oraz zwiększenia wiedzy z perspektywy globalnej. Co roku międzynarodowi profesjonaliści dzielą się swoją wiedzą z zakresu możliwości jakie daje ta branża i pomagają wejść w fascynujący świat turystyki biznesowej. Ponad 90% studentów, którzy wzięli udział w wydarzeniu w ubiegłym roku stwierdziło, że po konferencji są bardziej skłonni podjąć pracę w przemyśle spotkań. IMEX-MPI-MCI Future Leaders Forum Warsaw 2016 jest już XI edycją tego wydarzenia w Polsce. Dodatkowo w ramach programu Future Leaders Forum organizowany jest konkurs IMEX Univeristy Challenge sponsorowany przez sieć hoteli Marriott. Konkurs ten umożliwia studentom wykazanie się swoją kreatywnością w planowaniu wydarzeń. Nagrodą dla zwycięzców każdego z półfinałów University Challenge jest udział w największych targach przemysłu spotkań IMEX we Frankfurcie, gdzie wybrani studenci prezentują swoje propozycje. Nagrodą główną jest udział w konferencji MPI World Educational Congress.
MP Power Night. Gala finałowa konkursu MP Power Awards. Konkurs poświęcony jest branży eventowej, poszukuje najlepszych realizacji i praktyk we wszystkich jej sektorach. Na scenie pojawią się szczególne osobistości i eksperci branży wyróżnieni w plebiscycie Power 12 oraz przedstawiciele agencji eventowych, incentive travel, PCO, DMC i wielu firm dostarczających usługi eventowe – autorzy najlepszych zdaniem Jury MP Power Awards projektów i realizacji. W MP Power Projekt nagrodzone zostaną eventy, incentive travel, kongresy, realizacje multimedialne, cateringu, team buildingu i akcja CSR-owa. W ramach MP Power Venue zaprezentowane zostaną miejsca – hotele, centra konferencyjne, obiekty wielofunkcyjne – z największym eventowym potencjałem. Zgodnie z hasłem MP Power Awards nagrody trafią do tych z największą siłą przebicia w branży. O nagrodach w konkursie decyduje Jury złożone ze znanych w branży ekspertów i praktyków.
Finał MP Power Awards 2015 oraz finałowe wydarzenie Meetings Week Poland 2016 odbędzie się w warszawskim Teatrze Palladium.
Doceniając wagę przemysłu spotkań jako istotnej, szczególnie w naszym kraju gałęzi gospodarki oraz oczekując na intensywną dawkę wiedzy, nie możemy się już doczekać Meetings Week Poland 2016.