Najpiękniejsze miasta Tour de Pologne
Tour de Polonge, który otrzymał wyróżnienie w konkursie Polskiej Organizacji Turystycznej na Najlepszy Produkt Turystyczny, realizuje ciekawy pomysł promocyjny o nazwie „Najpiękniejsze miasto Tour de Pologne”. Ogłoszenie tegorocznych wyników odbyło się w Katowicach. Polska Organizacja Turystyczna była oficjalnym partnerem 75. Tour de Pologne UCI World Tour.
Kolarze startujący w tegorocznym 75. Tour de Pologne, ruszyli na trasę w 90 lat po pierwszej imprezie sportowej dla cyklistów w naszym kraju, we wrześniu 1928 roku. Do roku 1992 organizowana była jako wyścig amatorski. W 1993 roku w historii Tour de Pologne otworzył się nowy rozdział. Srebrny medalista z 1980, prekursor polskiego zawodowego kolarstwa, Czesław Lang, zainwestował w upadającą imprezę. Obecnie Tour de Pologne, największa coroczna impreza sportowa w naszej części Europy, należy do prestiżowego cyklu World Tour. Obowiązek startu w nich ma 20 najlepszych zespołów na świecie (20 ekip Pro Teams) i gwiazd ze szczytu rankingu światowych peletonów zawodowych. A to, w kontekście tego wydarzenia, gwarantuje promocję Polski w międzynarodowych mediach. Jak żadna inna dyscyplina sportowa, kolarstwo daje możliwość promowania miast i regionów. Impreza wielokrotnie nagradzana była w plebiscytach sportowych. Wyróżnienie Kolarskiej Lidze Mistrzów - Tour de Pologne przyznała także kapituła konkursu Polskiej Organizacji Turystycznej na Najlepszy Produkt Turystyczny.
Miasto Startu, Miasto Premii i Miasto Mety
Laureaci w konkursie Najpiękniejsze miasto Tour de Pologne 2018 wyłaniani są w kilku kategoriach. Miasto Startu, Miasto Premii i Miasto Mety. W kategorii Miasta Startu nagrodę odebrali przedstawiciele Krakowa i Jaworzna, Miasto Premii Wilamowice, a Miastem Mety zostały Katowice. Inni nominowani to w kategorii Miasta Startu to Bukovina Resort, Miasta Premii: Szaflary, Ruda Śląska oraz Siemianowice Śląskie oraz Miasta Mety: Kraków i Bielsko-Biała.
– Naprawdę wszyscy spisali się na medal, bo już dzisiaj mogę powiedzieć, że za nami jeden z najlepszych wyścigów w historii. Dopisała nam pogoda, kolarze, ze zwycięzcą Michałem Kwiatkowskim na czele i wszyscy, którzy pracowali na sukces. Mam tu na myśli miasta, samorządy, naszych partnerów, którzy tworzą wielką rodzinę Tour de Pologne, a przede wszystkim kibiców, bo dla nich to wszystko od wielu lat robimy – powiedział Czesław Lang.
Doskonała forma promocji Polski i jej walorów turystycznych i przyrodniczych
Polska Organizacja Turystyczna była oficjalnym partnerem organizatora 75. Tour de Pologne UCI World Tour. – Tour de Pologne to doskonała forma promocji Polski i jej walorów turystycznych czy przyrodniczych. Wyścig w oczywisty sposób budzi nie tylko emocje sportowe, ale jest także świetną reklamą naszego kraju. Przez 25 lat Tour de Pologne w nowej, zawodowej formule obserwowaliśmy sukcesywny rozwój wyścigu, który dzięki ciężkiej pracy organizatorów wypracował sobie miano jednej z największych i najlepiej zorganizowanych imprez sportowych w Polsce. Dla nas to zaszczyt być częścią tego przedsięwzięcia – mówi prezes POT Robert Andrzejczyk.
Współpraca POT i Lang Team przy okazji 75. Tour de Pologne UCI World Tour pozwoliła na efektywną promocję miast etapowych oraz regionów przez które przejeżdżał wyścig. Za pośrednictwem biura prasowego Tour de Pologne, obszerne i ciekawe informacje o tych miejscach były przekazane telewizyjnym komentatorom relacjonującym wydarzenie w swoich krajach oraz wszystkim akredytowanym dziennikarzom. W oficjalnym folderze wyścigu znalała się przygotowana przez POT strona promująca Polskę, na telebimach ustawionych na metach etapów wyścigu wyświetlane były spoty pokazujące walory turystyczne naszego kraju.
Narodowy wyścig kolarski znajduje się w medialnej czołówce wyścigów kolarskich cyklu World Tour. Przekaz z trasy realizowany jest w nowoczesny sposób za pomocą kilku kamer bezprzewodowych na motocyklach i helikopterach. Transmisja dociera do ponad 100 krajów, rywalizację ogląda kilkadziesiąt milionów ludzi. Wzdłuż trasy gromadzi się ponad 3 mln. kibiców.