Jak pracować na turystyczną markę
Perła Lubelszczyzny czerpie z zastrzyku unijnych funduszy

Czy każde, nawet znane i sprawdzone turystycznie miasto musi budować nową strategię turystycznego rozwoju? Doświadczenie Kazimierza Dolnego, nazywanego “Perłą Lubelszczyzny” wskazują, że…tak.
W ubiegłym roku miasto, otrzymawszy potężny zastrzyk „unijnych funduszy” postanowiło zainwestować w reklamę. Pierwszą „jaskółką” zmian był cykl 50-ciu krótkich audycji o Kazimierzu Dolnym na antenie Radia ZET. Audycje, z których pierwszej można było posłuchać już w listopadzie na stronie internetowej rozgłośni www.radiozet.pl w podcaście „Radio ZET poleca”. W każdy wtorek tygodnia w internetowej zakładce pojawiał się kolejny mini-reportaż prezentujący historię, dziedzictwo kulturowe i walory przyrodnicze okolic Kazimierza. Rozmówcy autorki audycji Marzeny Chełminiak będą także starali się wyjaśnić tajemnicą wyjątkowości a nawet… magii miasteczka nad Wisłą. Cykl audycji o Kazimierzu Dolnym będzie promowany również w serwisie internetowym Urzędu Miasta w Kazimierzu Dolnym www.kazimierz-dolny.pl.
Kolejną jaskółką kazimierskich zmian jest nowe logo miasta. Będzie ono wykorzystywane do celów promocyjnych, marketingowych i reklamowych. Jego atutami miały być: prostota, łatwość w zapamiętaniu i działanie na skojarzenia. Kazimierskie miało zawierać również nośną i wyraźną metaforę. Przesłaniem strategicznym marki Kazimierz Dolny było WTAJEMNICZENIE. Zdaniem komisji konkursowej, złożonej z przedstawicieli władz, a także autorytetów kazimierskiego środowiska artystycznego i intelektualnego najlepiej z tego zadania wywiązał się plastyk Jarosław Koziara. To autor m.in. logo Festiwalu Filmu i Sztuki „Dwa Brzegi”, autor kilkuset okładek płyt, książek, plakatów, znaków graficznych, od lat współpracujący z zespołem „VooVoo”. Jak przeczytałam na e-stronach Kazimierza Dolnego (z którego także zaczerpnęłam logo) księga znaku marki Kazimierza Dolnego będzie kosztować 6,8 tys. zł , z czego ponad 80 procent sfinansują środki UE.
Władze miasta zachęcają wszystkich do dyskusji nad logo, bo wiadomo – ilu gości Kazimierza – tyle różnych opinii.
Mamy jeszcze kazimierską jaskółkę dla wszystkich internautów. To nowa strona www.wkazimierzudolnym.pl. Można tu znaleźć aktualności prosto z kazimierskiego Rynku.
Czy prace nad nową marką Kazimierza przyniosą skutek, zobaczymy już w tym roku.
Monika Januszek