Turystyka - jedna z priorytetowych gałęzi gospodarki regionu
Pomorskie nabiera kolorów

Rusza ogólnopolska kampania promocyjna, największa z dotychczas zrealizowanych przez województwo - „Pomorskie - nabierz kolorów”. W ten sposób samorząd oraz Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna zamierzają przyciągać gości. Warto, bo rocznie krajowi turyści zostawiają tam około 1,5 miliarda złotych. Rzecz w tym, że większość wczasowiczów przebywa w Pomorskiem głównie latem. Do „zagospodarowania” są jeszcze trzy sezony: jesień, zima i wiosna.
Tytuł: „Pomorskie - nabierz kolorów”, ma odzwierciedlać dodatkowe atrakcje, na które mogą liczyć turyści, np. uzyskanie zdrowego kolorytu twarzy, ekscytujące przeżycia podczas pobytu w Pomorskiem o każdej porze roku, nie tylko latem.
- Ta promocja będzie kosztować prawie 5,5 miliona złotych - ocenia Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego. - Nie jest to reklama przed Euro’2012, ale mistrzostwa Europy w piłce nożnej, które odbędą się również w Gdańsku, to jeden z „przystanków” w programie kampanii i sposobność do pokazania się szerokiemu gremium, także cudzoziemców. Głównie jednak chodzi o korzyści, jakie będą z tej reklamy mieli mieszkańcy naszego województwa. Turystykę traktujemy bowiem jako jedną z priorytetowych gałęzi gospodarki regionu. Dzięki wsparciu z Unii Europejskiej, mamy możliwość przedstawienia jej na nowo - podkreśla marszałek.
Jak zagospodarowane zostanie 5,5 mln złotych
- Oficjalnie kampania ruszy w połowie kwietnia, podczas Gdańskich Targów Turystycznych - mówi Wojciech Kreft, dyrektor Biura Zarządu Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej. Pomorskie stawia w niej między innymi na... zdrowie. Promocję ukierunkowano głównie na mieszkańców miast liczących więcej niż 50 tysięcy obywateli. Zaplanowano 1120 emisji spotów w telewizji. Zobaczy je przynajmniej raz ponad 82 % mieszkańców miast liczących ponad 100 tys. obywateli, 62 % zobaczy je przynajmniej 3 razy - przewidują autorzy pomysłu na tę kampanię. Ponad 84 % kobiet mieszkających w miastach co najmniej 50-tysięcznych, zobaczy spot raz, a 65 % - 3 razy. W kinach obejrzy ten filmik 350 tysięcy widzów.
Przed sezonem letnim i jesienią pojawi się ponad 450 nośników reklam zewnętrznych propagujących kampanię. Ma być też kilkanaście milionów wyświetleń banerów internetowych. W programie jest też dystrybucja turystycznej gazety o nakładzie ponad 100 tysięcy egzemplarzy. „Pomorskie - nabierz kolorów” będzie pokazywane na najważniejszych targach turystycznych oraz w mediach społecznościowych. Efektywność tych działań ma być dokładnie zbadana.
Oto szczegółowy harmonogram: 15 kwietnia br. - oficjalne otwarcie kampanii podczas ceremonii otwarcia Gdańskich Targów Turystycznych; od 15 kwietnia do 15 maja – kampania główna; 15-30 maja – kampania „lato”; trzeci i czwarty kwartał 2011 roku - kampania „jesień + zima”; wiosną 2012 roku – kampania wiosenna i działania przypominające.
- Już przysłowiowe trzy „S” po angielsku: Sun, Sand, Sea (słońce, piasek, morze) nie wystarczą - zaakcentował podczas konferencji prasowej Jacek Sadowski, prezes agencji Demo Effective Launching, która przygotowała strategię promocji. Wiosną gościom oferowane będą atrakcje turystyki aktywnej, latem - wodnej, jesienią - wydarzenia kulturalne, a na zimę - relaks i wypoczynek w Spa i innych ośrodkach leczniczych.
- Działania promocyjne będą niestandardowe - zapewnia Marta Chełkowska, prezes Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, dyrektor Departamentu Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego. - Jednym z nich jest konkurs na scenariusz wymarzonych wakacji. Nagroda główna to 8 tysięcy złotych oraz kamera HD. Termin zgłoszeń upływa 30 maja br. Więcej wiadomości można znaleźć na stronie www.nabierzkolorow.pl – zachęca do wzięcia udziału w zabawie prezes PROT.
Kazimierz Netka