15 zł za dobę, 25 zł – za trzy
Przybywa członków Szczecińskiej Karty Turystycznej

Szczecin należy do grona miast, które zdecydowały się wprowadzić miejską kartę turystyczną.
Pierwsze Szczecińskie Karty Turystyczne nabyli przyjezdni w połowie 2010 roku, jednak starania nad jej wprowadzeniem Referat ds. Turystyki Urzędu Miasta podjął już w roku 2008. - Najbardziej czasochłonne były prace nad rozwiązaniem problemów formalno-prawnych oraz wybraniem podmiotu, który zajmowałby się dystrybucją Karty – mówi Justyna Podlaska, która z ramienia szczecińskiego magistratu odpowiedzialna była za powodzenie pierwszego etapu przedsięwzięcia. Początki, jak pamięta nie były łatwe, także z uwagi na konieczność przekonywania ewentualnych partnerów do udziału we wspólnej akcji promocyjnej, choć mogłoby się wydawać, że w zamian za wszechstronną reklamę - instytucje, firmy i gestorzy atrakcji turystycznych chętnie oferować będą zniżki i rabaty przyjezdnym kupującym karty miejskie. W początkowej fazie przyłączyło się do inicjatywy 16 podmiotów.
Szczecińska Karta Turystyczna kształtem nie różni się od standardowej, plastikowej karty bankowej, graficznie nawiązuje zaś do motywu marki Szczecina „Floating Garden”. Karta jest imienna i ważna z dokumentem tożsamości. W komplecie klient otrzymuje informator z listą firm i instytucji, w których otrzyma zniżki. Koszt karty dobowej to 15 zł, trzydobowej 25 zł. Cena w porównaniu do innych miast nie jest wysoka. Na przykład trzydniowa karta w Krakowie to wydatek 65 zł.
Całość szczecińskiego projektu sfinansował urząd miasta. Kwota w wysokości około 20 tys. zł przeznaczona została na druk ulotek, informatora i plakatów, produkcję tysiąca sztuk plastikowych kart, refundację biletów MZK, kampanię informacyjno-promocyjną w prasie oraz na targach turystycznych. W ubiegłym roku prawie 150 turystów zdecydowało się zwiedzać Szczecin mając przy sobie miejską kartę. Jak przewiduje urząd miasta, w tym roku grupa klientów przekonanych do jej zakupu powinna być o 20 proc. liczniejsza. Być może te liczby nie są wielkie, ale doświadczenie uczy, że systematycznie będą rosły. W Poznaniu w pierwszym roku po wprowadzeniu karty miejskiej sprzedaż jej wyniosła kilkadziesiąt sztuk. W Amsterdamie przyjęła się dopiero po prawie dziesięciu latach.
Obecnie całością zagadnień związanych z promocją SKT i udziałem w niej szczecińskich instytucji zajmują się Alicja Drulla i Sylwia Dymkowska. Dzięki ich staraniom lista firm, które udzielają rabatu gościom z miejskimi kartami wydłużyła się w 2011 roku o 31 kolejnych restauracji, pubów, clubów, obiektów noclegowych i atrakcji turystycznych. Oferta członków Szczecińskiej Karty Turystycznej jest zachęcająca. Na przykład jej posiadacz jest upoważniony do całodobowego przejazdu wszystkimi liniami autobusowymi i tramwajowymi na terenie Szczecina, może też spodziewać się znaczących rabatów, na przykład 25-procentowych na usługi gastronomiczne oraz bezpłatnego wstępu w trakcie części rozrywkowej w Tiger Club. Płacąc 25 zł można odbyć powietrzny rejs balonem lub odbyć emocjonujący spacer wysoko nad ziemią w Parku Linowym „Tarzania”. Zniżka czeka też na chętnych emocji na twardym gruncie, których dostarcza jazda po nowoczesnym torze kartingowym w Silver Gokart Center.
Sprzedaż SKT prowadzą punkty informacji turystycznej na rogu al. Niepodległości i Dworcowej, w Zamku Książąt Pomorskich i kiosku na wybrzeżu przy Wałach Chrobrego.