Seniorzy aktywnie korzystają z życia
Wszyscy chcą żyć długo, ale nikt nie chce być stary. Pięćdziesiąty krzyżyk na karku, a może nawet więcej? To idealny moment na wymarzone wakacje w ramach unijnej idei „aktywnego starzenia się”. Podczas największych targów turystycznych 50 Plus Beurs, POT skierował do holenderskich turystów w dojrzałym wieku propozycje wypoczynku w Polsce.
W Holandii, liczną i zamożną grupą klientów biur turystycznych są osoby po pięćdziesiątce. Tę część holenderskiego społeczeństwa objęła kampania Polskiej Organizacji Turystycznej promująca ofertę wypoczynku dla seniorów w naszym kraju.
Kampania POT skierowana do mieszkańców Królestwa Niderlandów w wieku senioralnym towarzyszyła największym targom turystycznym 50 Plus Beurs organizowanym co roku we wrześniu. Na portalu Plus Magazine Online, największego holenderskiego wydawcy mediów o tematyce interesującej osoby, które przygotowują się do wejścia w jesień życia, zamieszczony został cykl artykułów zachęcających do odwiedzenia naszego kraju. Autorzy artykułów prezentowali atrakcje polskich miast, podreperowanie kondycji korzystając z wielu form turystyki aktywnej w parkach narodowych oraz poddaniu się odnowie biologicznej w ośrodkach spa & wellness. Holendrom, znanym z upodobania do kulinariów, przedstawiono wyjątkowe zalety regionalnych polskich dań przyrządzanych według lokalnych receptur.
Wspólnie z holenderskimi touroperatorami specjalizującymi się w usługach dla klientów senioralnych, wysłano na adresy skrzynek mailowych ponad 330 tys. odbiorców newsletterów Plus Online, zbiór promocyjnych treści opatrzonych tytułem „Polska zasługuje na odkrycie”. Przekaz rozszerzono na użytkowników mediów społecznościowych. Ofertę dostosowaną do celów kampanii przygotowały dwa holenderskie biura turystyczne Jong Intra oraz Sunair Vakanties, proponując klientom po pięćdziesiątce wycieczki po Krakowie i Gdańsku. We wrześniowym wydaniu magazynu Vijftig+, którego czytelnicy pomimo upływających lat nadal aktywnie korzystają z życia, ukazał się, opracowany we współpracy z POT, artykuł opisujący atrakcje turystyczne Gdańska.
Jak wskazują badania, w ciągu ostatnich dziesięciu lat liczba wyjazdów wakacyjnych kupowanych przez holenderskich seniorów wzrosła o 20 proc. Szacuje się, że w nadchodzących latach trend ten będzie się utrzymywał. Aktywni, dobrze sytuowani i dysponujący wolnym czasem turyści 50 Plus często i chętnie podróżują za granicę, preferując wypoczynek w miesiącach poza głównym sezonem urlopowym. Ze względu na zainteresowania i sposób spędzania wolnego czasu są bardzo atrakcyjnym klientem dla polskiej branży turystycznej.