Wielka Pętla Wielkopolski na 26. targach Wiatr i Woda
Sto procent grupy docelowej

Wielkopolska wystąpiła w kwietniu w Warszawie w podwójnej roli - na targach LATO i na tragach Wiatr i Woda na Stadionie Narodowym. Oba stoiska wyglądały podobnie, oba prezentowały pod hasłem „Z nurtem przygody" tę samą ofertę – flagowy produkt regionu, czyli Wielką Pętlę Wielkopolski. Dostarczyło to impulsu, by porównać do siebie obie imprezy targowe. Według Ewy Przydrożny, dyrektorki Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej, targi Wiatr i Woda stanowią dla tego produktu 100 procent grupy docelowej.
Goście targów Wiatr i Woda to ludzie doskonale zorientowani w akwenach, wodnych destynacjach i w sposobach podróżowania szlakami wodnymi. Odwiedzając te największe w tej części Europy targi Sportów Wodnych i Rekreacji, mają sprecyzowane zainteresowania i oczekiwania. Najlepszym sprawdzianem rzeczywistego zainteresowana jest to, że gości nie odstrasza bilet w cenie 35 zł. Przeciwnie, do kas przed wejściem na Stadion Narodowy przez cały czas trwania targów ustawia się kolejka. W porównaniu do nich, odwiedzający kiermasz turystyczny, jakim są w istocie Targi LATO, nie zawsze są przygotowani do odbioru oferty. Ta impreza rodzinna, zwłaszcza w połączeniu z Regionaliami, przyciąga wiele przypadkowych osób, które trzeba wprowadzać w arkana turystyki wodnej. Oczywiście, nie należy lekceważyć ani przeceniać żadnego klienta, ale dobrze wiedzieć, w jaki sposób przygotować się do każdej z targowych prezentacji.
Wielkopolska przygotowała po raz pierwszy prezentację na targach Wiatr i Woda w ramach projektu „Kompleksowa promocja markowego produktu turystyki wodnej Wielka Pętla Wielkopolski". To unikatowy szlak wodny, tworzony przez 2 rzeki – Wartę i Noteć oraz Kanał Ślesiński – razem 690 km wodnej przygody. Na szlaku funkcjonują nowe i nowoczesne mariny oraz przystanie wodne. Szlak przebiega przez atrakcyjne krajobrazowo i bogate w zabytki tereny Wielkopolski. Jego stolica - Poznań jest oddalona od Warszawy tylko o 280 km.
Stoisko Wielkopolski o powierzchni 30 m2 z dużą podświetloną mapą wzbudzało ogromne zainteresowanie publiczności. Szczególnie pozytywne oceny zdobyły materiały o Pętli, w tym zwłaszcza przewodnik nawigacyjny. Prezentowana również oferta wydawnictw wizerunkowych oraz seria szlaków kulturowych cieszyła się dużą popularnością. Podwystawcami Wielkopolski było Miasto Konin z powiatem konińskim, którzy prezentowali specjalistyczne wydawnictwa dla turystów - wodniaków. Materiały dostarczyła także gmina Międzychód i gmina Wieleń oraz Hotel Moran w Powidzu.
- Organizowane były quizy dla gości stoiska, a nagrodami były gadżety z logo Wielkiej Pętli Wielkopolski - dodaje Ewa Przydrożny. - Obecność naszego regionu zaznaczona była mocno podczas Dnia Kajakarza, kiedy to zaprezentowaliśmy projekt promocji Wielkiej Pętli Wielkopolski, a podróżnik Andrzej Sałaciak z Poznania opowiadał o pływaniu kajakiem na Warcie. Dla miłośników nowych technologii przygotowana została aplikacja na urządzenia mobilne (Android oraz iOS) do nawigacji po Wielkiej Pętli Wielkopolski, którą będzie można przetestować na stoisku. Więcej informacji można przeczytać na stronie www.wielka-petla.pl/en, gdzie znajduje się do pobrania bezpłatna aplikacja.
Wielkopolska Organizacja Turystyczna uhonorowana została pucharem i dyplomem Prezesa PTTK za ofertę turystyczną dla wodniaków Wielka Pętla Wielkopolski podczas uroczystości wręczania nagród w Konkursie „Przyjazny Brzeg".
-------------------
W 26 edycji targów Wiatr i Woda wzięło udział ponad 450 wystawców z 13 krajów, a odwiedziło je ponad 40 000 miłośników sportów wodnych i przedstawicieli branży z Polski i z zagranicy. Po raz pierwszy targom towarzyszył Salon Turystyczny Podróże, w którym miasta, gminy, regiony turystyczne z kraju i zagranicy prezentowały swoje atrakcje związane z aktywnym wypoczynkiem nad wodą i na wodzie. Prezentowane były m.in. wodne szlaki turystyczne, akweny żeglarskie oraz ciekawe miejsca do uprawiania wszelakich sportów wodnych.
Elżbieta Tomczyk-Miczka