Targi EuroGastro - nie tylko dla smakoszy!

W marcu br. odbyły się wiodące dla branży sektora HoReCa – Targi EuroGastro. W jednym miejscu i czasie spotykali się z jednej strony poszukiwacze, z drugiej oferujący najlepszy sprzęt, produkty i pomysły na funkcjonowanie biznesu. W gościnnych wnętrzach Centrum Targowo-Kongresowego MT Polska można było przyjrzeć się aktualnym trendom, nowością a także skorzystać z instrukcji kulinarnych mistrzów.
Z bogatą ofertą zapoznawali się właściciele i menadżerowie lokali gastronomicznych. W targach wystawiło się 281 dostawców z 16 krajów. Ekspozycja miała wielkie powodzenie wśród publiczności. Odnotowano około 20 tys. odwiedzających
Celem EuroGastro jest przedstawienie różnorodnej oferty produktów, usług i rozwiązań dla gastronomii. Ekspozycja podzielona była na cztery sektory tematyczne: wyposażenie zaplecza kuchennego, żywność i napoje dla gastronomii, sektor kawowy, wyposażenie sal restauracyjnych i barów. Targi są tekst pretekstem do przekazania wiedzy eksperckiej na temat biznesu gastronomicznego, dzięki szkoleniom z zakresu marketingu i zarządzania.
Oferta wystawców skierowana jest do: właścicieli i menadżerów restauracji, kawiarni, cukierni, pubów, klubów i dyskotek, barów typu fast food i snack-bar, firm cateringowych, lodziarni i cukierni; zarządców punktów zbiorowego żywienia (m. in.: szkół, domów dziecka, szpitali); właścicieli hurtowni; szefów kuchni i kucharzy, cukierników, baristów oraz barmanów; dyrektorów super- i hipermarketów odpowiedzialnych za zakupy i współpracę z dostawcami. Wszyscy oni mieli szansę skorzystać z oferty z zakresu od zaplecza kuchennego, akcesoriów, sprzętu gastronomicznego, odzieży roboczej. Potężny dział do cieplnej obróbki żywności prezentujący się niczym wnętrze statku kosmicznego. A obok napoje, produkty i półprodukty spożywcze. Napoje na bazie Yerba Mate obok tradycyjnych napojów gazowanych. Napoje mające w sobie zdrowy aloes i wody mineralne z Gruzji obok dużej oferty dystrybutorów alkoholi. Osobny sektor to wszystko co związane jest z kawą. Różnorakie często piękne ekspresy oferowały niezliczone smaki kawy.
Osobny sektor to produkty regionalne; włoskie i portugalskie. Swoje produkty serwowali importerzy makaronów, owoców morza i ryb. Znakomicie prezentowała się sekcja urządzeń i produktów piekarniczych. Mistrzowie kuchni i ich show dla rozrywki i w szczytnym celu. Uczestnicy EuroGastro mogli uczestniczyć w konkursach i pokazach kulinarnych prowadzonych przez mistrzów Roberta Sowę, Artura Świeżewskiego, Teo vafidis, Marcina Budynka. Adepci sztuki gotowania pod okiem mistrzów mogli uczestniczyć w konkursach, publiczność podpatrywała nowe sposoby powstawania dań. Znakomita zabawa w aromatach i smakach. Wyłoniono zwycięzców wśród basistów w VII Olimpiadzie kawy.
Organizatorom i uczestnikom targów EuroGastro przyświeca również szczytny cel. Mistrzowie cukierniczy Paweł Mieszał i Tomasz Deker przygotowali czekoladowe statuetki będące przedmiotem licytacji na rzecz Fundacji Sprzymierzeni z Grom. Pokaźna kwota zasili Fundację, która zajmuje się pomocą dla weteranów żołnierzy oraz funkcjonariuszy służb mundurowych i ich rodzin, wymagających wsparcia. Aukcja 10 czekoladowych figurek oraz dodatkowo zestawu do parzenia kawy (zestaw przekazany przez firmę Apro Trade/ Akademia Kawy, właściciela marki Tom Cafe) na rzecz Fundacji Sprzymierzeni z GROM wyniosła ponad 18 000 zł.
W czasie targów można było również posiąść wiedzę z zakresu zarządzania i marketingu. Podniesienie wskaźników, pozyskanie nowych partnerów, pomoc ze środków UE w ramach czterech konferencji; „Wyeliminować porażkę, czyli o skutecznym zarządzaniu restauracją", „Prowadź dochodowy biznes a nie tylko restaurację", „Brak klientów w restauracji – czy mam na to wpływ?", „Jak podnieść sprzedaż wina dzięki szkoleniu i motywacji kadry kelnerskiej" oraz szczególnie interesująco zapowiadające się seminarium „Nowe możliwości finansowania rozwoju branży gastronomicznej w Polsce w perspektywie 2015 – 2020." Niestety prelegenci ostatniego seminarium nie mieli dobrych wieści dla ewentualnych aplikantów. Nowa doktryna UE w zakresie finansowania nie przewiduje środków dedykowanych ściśle gastronomii czy nawet turystyce. Daje możliwości w edukowaniu personelu. Targi jak co roku okazały się sukcesem.