Top 5 kurortów i letnisk. Marketingowa konsekwencja przyniosła efekt

Sondaż Top 5 najlepszych miejscowości wypoczynkowych i rekreacyjnych w kraju, uzdrowisk, kurortów i letnisk – zapisuje się wśród dotychczasowych edycji sond organizowanych przez portal narodowy www.polska.travel, imponującym wskaźnikiem aktywności internautów. Liczba oddanych głosów przekroczyła 55 tysięcy. Prawie tysiąc osób polubiło informacje z przebiegu głosowania zamieszczane na Facebooku.

Sondaże cyklu Top5 największych atrakcji turystycznych naszego kraju, prowadzone przez portal narodowy, mają niepodważalną wartość. Nie są prostym rankingiem, oduczają też od rutynowego spojrzenia na turystykę. Popularyzują mniej znane miejsca, które warte są tego, by turyści poznali je lepiej, aktywizują społeczność lokalną, pokazują chwilowe mody i zmienne niczym pogoda w marcu sympatie internautów, ale także pozytywnie mobilizują działy marketingu instytucji odpowiedzialne za promocję regionów. Zgodnie z tą konwencją, od 15 marca do 3 kwietnia, przebiegał ogólnopolski finał najświeższego z sondaży: TOP 5 kurortów, letnisk i uzdrowisk w Polsce. Internauci mieli do wyboru szesnaście kandydujących miejscowości. Wyłonione one zostały w edycjach regionalnych, które trwały od 1 lipca 2016 roku do 28 lutego 2017.

Pięć z szesnastu

Wyboru miejscowości, na które internauci głosowali w etapach regionalnych Top 5, dokonywał zespół redakcyjny portalu narodowego wspólnie z regionalnymi organizacjami turystycznymi kierując się między innymi takimi kryteriami, jak atrakcyjność lokalizacji, standard zaplecza wypoczynkowego i rekreacyjnego, oferta usług turystycznych, które mogą być podstawą rekomendacji spędzenia udanego urlopu lub pobytu weekendowego. Każde województwo miało dwa tygodnie na promowanie własnych kandydatów i gromadzenie głosów internautów. Szesnaście miejscowości, które zebrały największą ich liczbę reprezentowało regiony w fazie ogólnopolskiej. Na tej liście znalazły się w kolejności alfabetycznej Busko-Zdrój, świętokrzyskie; Goniądz, podlaskie; Inowrocław, kujawsko-pomorskie; Janów Lubelski, lubelskie; Karpacz, dolnośląskie; Nysa, opolskie; Ostróda, warmińsko-mazurskie; Polańczyk-Zdrój, podkarpackie; Serock, mazowieckie; Sieraków, wielkopolskie; Sopot, pomorskie, Spała, łódzkie; Strzelce Krajeńskie, lubuskie; Szczawnica, małopolskie; Świnoujście, zachodnio-pomorskie; Ustroń, śląskie.

Przebieg głosowania, które zdecydowało o ostatecznej kolejności Top 5 polskich kurortów i uzdrowisk, miał w sobie wiele z atmosfery zmagań sportowych. W dniu inaugurującym etap ogólnopolski, z dużą przewagą nad pozostałymi, wysforował się Goniądz, lider serii regionalnej pod względem liczby otrzymanych głosów internautów. Kiedy wydawało się, że ten niewielki ośrodek położony w sąsiedztwie Biebrzańskiego Parku Narodowego, który tak przebojowo podbił serca użytkowników internetu, do ostatniej minuty głosowania utrzyma ich sympatię – raptem wypadł z gry o pierwszą pozycję. Nieoczekiwanie wystrzeliły notowania Ustronia, śląskiego uzdrowiska, znanego kurortu narciarskiego. Zaskoczenie wynikało z porównania do wyniku etapu regionalnego, w którym Śląsk nie wyróżnił się na plus. Zebrał nikłą pulę głosów. Tuż za Ustroniem trzymał się Janów Lubelski leżący nad sztucznym zbiornikiem wodnym na północnym skraju Lasów Janowskich. Odwrotnie do Śląska, wysoka pozycja Janowa nie była niespodzianką. W eliminacjach regionalnych województwo lubelskie było bardzo skuteczne w mobilizowaniu społeczności internautów do udziału w głosowaniu w sondażu polska.travel.

W cieniu głównych konkurentów

Marketingowa konsekwencja województwa lubelskiego przełożyła się na końcowy efekt. Janów Lubelski zyskał niewielką przewagę i nie stracił jej w ostatnich godzinach, czego był bliski, sądząc po odnotowywanej na liczniku portalu narodowego, wciąż zmiennej liczbie kliknięć zasilających konta rywalizujących miejscowości. Postawa Ustronia w finiszowej rundzie również musi robić wrażenie. Pracownicy urzędu miejskiego poprowadzili niezwykle skuteczną kampanię promującą wśród turystów, kuracjuszy i mieszkańców uzdrowiska ideę quizu POT. O efektach intensywnych działań, świadczy wielka liczba udostępnień, polubień i komentarzy internautów. I oczywiście, rosnąca krzywa mnożonych głosów. Ustroń był o włos od sukcesu. Choć go nie osiągnął w rozumieniu sportowym, nie może być mowy o porażce marketingowej. Zyskują wszyscy posiadacze tytułu Top 5. Mimo to warto pamiętać o znanej prawidłowości. Prowadzenie kampanii informacyjnych zrywami, przyspieszanie w końcówce dystansu po leniwym okresie początkowym, przynosi z reguły gorszy rezultat, aniżeli konsekwentne trzymanie się planu od początku do końca.

Dwaj główni konkurenci usunęli pozostałych w cień. Podzielili między siebie prawie 80 proc. wszystkich głosów internautów. Goniądz, czarny koń sondażu, zajął miejsce trzecie. W pierwszej piątce znalazł się też Sieraków, popularne wielkopolskie kąpielisko nad Jeziorem Jaroszewskim w sąsiedztwie Sierakowskiego Parku Krajobrazowego, przez który prowadzi wiele szlaków pieszych, rowerowych, kajakowych i edukacyjnych. Top 5 zamyka Szczawnica, jedno z najurokliwszych polskich uzdrowisk, słynące leczniczymi szczawami i wodami wapniowymi. Szczawnica przyciąga też turystów między innymi atrakcjami spływów tratwami przełomem Dunajca, i malowniczymi szlakami pieszymi i rowerowymi.

Pełne opisy miejscowości Top5 kurortów, letnisk i uzdrowisk Polski z odnośnikami poszerzającymi wiedzę na ich temat, znajdują się na portalu narodowym Tutaj

 Od 8 maja portal narodowy rozpoczyna kolejny sondaż. Internauci wybierali będą najlepsze ich zdaniem zamki i pałace. Oczywiście z punktu widzenia turysty.

 

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit
Szanowni Państwo,
portal www.aktualnościturystyczne.pl nie będzie już aktualizowany. Ciekawe
i świeże informacje z branży turystycznej znajdą Państwo na naszych pozostałych serwisach lub w newsletterze, do którego subskrypcji serdecznie zachęcamy!