Tour Salon przedstawił program 26 edycji targów
300 firm z polski i zagranicy. Makroregionem partnerskim targów jest Green Velo – sieć rowerowa, która biegnie przez pięć województw: lubelskie, podkarpackie, podlaskie, świętokrzyskie i warmińsko-mazurskie. Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna została oficjalnym partnerem targów.
Blogerzy
Po raz pierwszy na poznańskich targach odbędzie się Tour Salon Blog Meeting. Podczas prelekcji uczestnicy dowiedzą się, jakie są najlepsze i najskuteczniejsze praktyki współpracy z blogerami, czego należy oczekiwać i jakie założyć cele. W ramach panelu odbędzie się debata, której tematem przewodnim będzie hasło: „Jak współpracować z blogerem z głową, czyli dlaczego nie warto trzymać się ustalonego planu". Ponadto uczestnicy Tour Salon Blog Meeting wezmą udział w sesji matchmakingowej, podczas której będzie można poznać się z potencjalnymi partnerami biznesowymi przekazać im ofertę współpracy. Udział w zjeździe potwierdziło 30 blogerów, którzy będą na targach przez wszystkie trzy dni.
VAT, marketing i insentive
W czasie targów odbędzie się również konferencja na temat podatku VAT w usługach turystycznych. Spotkanie będzie podzielone na 4 bloki tematyczne, z których każdy będzie trwał ok. 1,5 godziny. Po zakończeniu każdej części szkolenia uczestnicy będą mieli możliwość konsultacji z ekspertami.
Podczas Tour Salonu odbędzie się też spotkanie Hotel Marketing Conference, organizowane przez Międzynarodowe Targi Poznańskie i firmę Profitroom, poświęcone marketingowi hoteli. Dwa dni wypełnione prelekcjami, dyskusjami, warsztatami i kuluarowymi rozmowami. Podczas spotkania będzie można zapoznać się z trendami w marketingu i sprzedaży usług hotelowych oraz z nowinkami technicznymi.
Osoby szukające nowych kierunków w turystyce incentive będą zaś mogły znaleźć praktyczne podpowiedzi podczas seminarium „Pięć innowacyjnych propozycji wyjazdów firmowych i grupowych". W czasie spotkania opisane zostaną nowe kierunki podróży i przewidywane hity na rok 2016. Eksperci przedstawią też rekomendacje dla organizatorów wyjazdów firmowych i zapoznają z metodami budowy sieci kontaktów.
Panele Polskiej Organizacji Turystycznej
Dla ROT-ów oraz punktów i centrów informacji turystycznej działających w ramach projektu ContactCenter i sieci infokiosków POT odbędzie się spotkanie warsztatowe "Nowe technologie w promocji lokalnych atrakcji turystycznych". Dla organizatorów i fanów turystyki kulinarnej przygotowano spotkanie „Podróżuj globalnie – smakuj lokalnie", podczas którego będzie można uzyskać wskazówki dotyczące dopasowania menu do wymagań turystów z całego świata. Prezentowane również będą przykłady polskiej oferty turystyki kulinarnej.
Szkolenia
Uczniowie i studenci kierunków o profilu turystycznym oraz touroperatorzy mogą wziąć udział w zorganizowanym przez Kadry Turystyki spotkaniu i warsztacie na temat form edukacji pilotów wycieczek. Podczas zorganizowanego przez Izbę Turystyki RP, Wielkopolską Izbę Turystyczną i Wielkopolską Inspekcję Transportu Drogowego spotkania „Odpowiedzialność Touroperatora w zakresie tworzenia programów imprez turystycznych w aspekcie ustawy o czasie pracy kierowców" inspektorzy WITD przedstawią, zaś zasady tworzenia programów imprez autokarowych. Przedstawiony zostanie też zakres odpowiedzialności organizatora i przewoźnika w tworzeniu i realizacji programu (15 października, godzina 12.30-15.00, hol wschodni, sala niebieska.
Nagrody
Po raz kolejny odbędzie się gala, w czasie której przedstawieni zostaną laureaci konkursu na Najlepszy Produkt Turystyczny Polskiej Organizacji Turystycznej i zwycięzcy plebiscytu "7 nowych cudów Polski" czasopisma „National Geographic Traveler". Ogłoszeni zostaną też laureaci organizowanego przez Polską Organizację Turystyczną konkursu na najlepsze centrum IT i konkursu na Touroperatora Roku Izby Turystyki RP i magazynu „TTG". Podczas ceremonii otwarcia targów ogłoszeni zostaną laureaci Złotego Medalu Międzynarodowych Targów Poznańskich oraz nagrody Trapera przyznawanego przez Polską Izbę Turystyki i MTP. Najlepsze stoiska wyróżnione statuetką Acanthus Aureus, laureata.
W czasie spotkania rozdane zostaną też „Róże Regionów" przyznawane producentom najlepszych materiałów promujących gminy, miasta i regiony. Konkurs organizuje dwutygodnik „Wiadomości Turystyczne".
Zwiedzający
Tradycyjnie na targach zwiedzający znajdą oferty turystyczne z całej Polski urozmaicone smakami regionalnymi. Poza ofertami krajowymi, na Tour Salonie zwiedzający znajdą ofertę wystawców reprezentujących 20 krajów, m.in. Włoch, Francji, Gruzji, Niemiec, Ukrainy, Federacji Rosyjskiej i Albanii. Wiele atrakcji dla zwiedzających proponują gospodarze poszczególnych stoisk. Green Velo zaprasza na pokazy rowerowego mistrza Krystiana Herby. Magazyn „National Geografic Poland" zorganizuje warsztaty fotograficzne, które poprowadzi Marcin Dobas. Podczas targów będzie można również spotkać znanych podróżników, m.in. Nelę „Małą Reporterkę", Martynę Wojciechowską oraz Annę i Krzysztofa Kobusów.
Na scenie kultury będzie można obejrzeć występy Zespołu Pieśni i Tańca Śląsk i zespołu „Grzmiąca półlitrówka" z Łodzi oraz pokazy walk rycerskich z Dolnego Śląska.
Interesująco przedstawiają się nagrody w konkursach wystawców będą to m.in. bezpłatne zaproszenia do Parku Wodnego Koszalin, bilety na rejs dla pięciu osób do Szwecji i gadżety związane ze promocją produktów turystycznych województwa lubuskiego.
Ważna informacja: następna, 27. edycja targów Tour Salon odbędzie się już w lutym (12-14 lutego 2016 roku). Organizatorzy liczą, że dzięki zmianie terminu uczestnicy spotkania łatwiej przedstawią i sprzedadzą swoją ofertę.
26 edycja targów turystycznych Tour Salon odbędzie się od 15 do 17 października 2015 roku. Godziny otwarcia targów: czwartek i piątek - od 10:00 do 18:00, sobota – od 10:00 do 17:00. Bilety: jednorazowy w przedsprzedaży lub kasach (20 złotych), rodzinny, jednorazowy (12,00 złotych za osobę).