Wiedzy nigdy zbyt wiele – warsztaty POT – ROT – LOT na Dolnym Śląsku
- Uważam, że naszym głównym celem powinno być dążenie do ustalenia konsensusu w zakresie promocji kraju, tak aby móc połączyć i wykorzystać potencjał regionów i kraju na rynkach zagranicznych... - rozmowa z Jakubem Feigą zastępcą dyrektora Biura Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej na temat cyklu szkoleniowego organizowanego przez Polską Organizacją Turystyczną z ROT i LOT.
Czego spodziewa się Pan po szkoleniu/warsztacie przeprowadzonym wspólnie z POT?
Współpraca z Polską Organizacją Turystyczną to dla nas bardzo istotny element w promocji regionu. Organizując konferencję wspólnie z POT liczymy na zainteresowanie naszymi działaniami oraz potencjałem regionu. Chcemy przesłać jasny sygnał naszym partnerom na Dolnym Śląsku, że jesteśmy gotowi do współpracy! Chcemy również pokazać narzędzia wspólnej promocji, jakie oferujemy. Liczymy też na konsultacje z podmiotami zaangażowanymi w turystykę. Dodatkowo celem jest przekazanie turystom i przedsiębiorcom krajowym komunikatu o różnorodności oferty regionu i zachęcenie do odkrywania tajemniczego Dolnego Śląska.
Jakie zagadnienia powinny być najważniejsze dla usprawnienia trójszczeblowego systemu zarządzania turystyką POT-ROT-LOT?
Uważam, że naszym głównym celem powinno być dążenie do ustalenia konsensusu w zakresie promocji kraju, tak aby móc połączyć i wykorzystać potencjał regionów i kraju na rynkach zagranicznych. Na rynku krajowym powinniśmy natomiast wspólnie wzmacniać wewnętrzny ruch turystyczny wykorzystując sprzyjające okoliczności do jego rozwoju.
Który rynek zagraniczny jest dla Państwa priorytetowy.
Dolny Śląsk to region atrakcyjny dla turystów z wielu kierunków i nie jest łatwo ułożyć listę rankingową rynków priorytetowych, jednak tradycyjnie bardzo ważny jest dla nas klient z Niemiec. Bliskość i potencjał tego rynku sprawia, że poświęcamy mu wiele uwagi i cieszy nas obecność na naszej konferencji Pawła Lewandowskiego, dyrektora Zagranicznego Ośrodka POT w Berlinie. Wiem, że wiele osób czeka na jego wystąpienie.
Czego Pan spodziewa się po współpracy z ZOPOT?
Byłoby świetnie, gdyby dyrektor Lewandowski zaprezentował różne mniej oczywiste formy promocji na rynku niemieckim. Oprócz konwencjonalnych działań jak wizyty studyjne, imprezy targowe i plenerowe oczekujemy wsparcia w kontaktach z touroperatorami na tym rynku. Bardzo istotne będzie dla nas wsparcie promocji w mediach społecznościowych, w których nasza obecność powinna być większa i to zarówno, jako kraju jak i naszego regionu.
Może słowo o prelegentach i programie.
Dla mnie najważniejsza będzie dyskusja z gośćmi konferencji, z publicznością. Wielką wartością tego spotkania będzie zebranie w jednym miejscu osób pracujących w naszej branży. Mam nadzieję, że nasi prelegenci dadzą pozytywny, wyraźny sygnał do dyskusji, z której będę mógł wyciągnąć odpowiednie wnioski. Cieszę się, że będziemy dyskutować o współpracy, ale równie ważna będzie dyskusja o tajemniczym Dolnym Śląsku, jako motywie przewodnim promocji oraz o narzędziach, jakie będziemy stosować.
Dziękujemy za rozmowę.