Pomorska ROT
Katalog 50 ofert branży turystycznej
- To pierwsza tego typu inicjatywa realizowana przez organizacje turystyczne, cieszy otwartość na branżę. Mam nadzieję, że w promocji Polski rozpoczniemy małymi krokami zmianę z propagandy szczęścia produktu turystycznego do konkretnej oferty dla klienta i będziemy wspólnie podejmować działania w pozyskiwaniu konkretnych klientów. Jednocześnie w relacjach pomiędzy ROT, biurami podróży, hotelami powinna nastąpić lepsza współpraca, w wyniku której efekt ekonomiczny znajdzie odzwierciedlenie w większych środkach na promocję oraz zadowoleniu przedsiębiorców – komentuje Józef Ratajski, wiceprezes Polskiej Izby Turystyki.
Ponad 70-stronicowa publikacja przygotowana została z myślą o aktualnych trendach panujących w marketingu i turystyce. - Tworząc pakiety turystyczne do katalogu „Pomorskie dobry kurs”, skupiliśmy się przede wszystkim na promocji podróży inspirujących, wymagających od turysty trochę zaangażowania w poznawanie odwiedzanych miejsc, przyzwyczajeń kulturowych i historii oraz tradycji kulinarnych - mówi Zawisza Lesik z Biura Podróży Heban. - Chcemy pokazać przyjezdnym Pomorskie w taki sposób, żeby nie tylko pozostało w ich pamięci jako ciekawe wspomnienie, ale żeby jeszcze opowiadali o tym i zachęcali do przyjazdu swoich znajomych i bliskich. Jestem przekonany, że Katalog „Pomorskie dobry kurs” doskonale wpasowuje się w obecne zapotrzebowanie w turystyce i w znaczący sposób przyczyni się do promocji naszego regionu.
Hotel to nie tylko nocleg i śniadanie
- Cieszy nas fakt, że koordynując projekt udało się nam zainspirować przedsiębiorców do tworzenia nowych ofert. Obecnie hotel to nie tylko nocleg i śniadanie. Współczesny turysta jest wymagający, oczekuje pełnej obsługi w jednym miejscu - stwierdza Jarosław Marciuk z Inspiros Consulting Group – koordynator projektu.
Oprócz roli wizerunkowo-sprzedażowej projekt przyczynił się również do zwiększenia świadomości przedsiębiorców w zakresie prowadzenia działalności zgodnie z ustawą o usługach turystycznych. - Posiadanie uprawnień organizatora usług turystycznych daje możliwość kompleksowej obsługi przyjeżdżających do nas klientów. Obecnie turyści najchętniej korzystają z pełnej, dobrze skomponowanej oferty, która oprócz zakwaterowania obejmować będzie również udział w wycieczkach fakultatywnych, czy też innych propozycji poza obiektami noclegowymi – wyjaśnia Marta Chełkowska, prezes PROT.
Katalog został wydany dzięki wsparciu partnerów: Gdańskiej Organizacji Turystycznej oraz Polskiej Izby Turystyki. Warto dodać, iż koszt zamieszczenia oferty dla przedsiębiorców turystycznych stanowił symboliczne 20 proc. całości kosztów katalogu. Wydanie 2009 jest pilotażem, jednak Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna już myśli przynajmniej o wydaniu polskiego odpowiednika.