Chopin ma przyciągać Chińczyków do Warszawy
Warszawa jako miasto Fryderyka Chopina – to nowy pomysł na promocję stolicy Polski w Państwie Środka. Kampanię realizuje Stołeczne Biuro Turystyki z grupą mediową PR Newswire.
Warszawa stawia na promocję turystyczną w Chinach. Stołeczne Biuro Turystyki zainaugurowało kampanię przedstawiające stolicę jako miasto Fryderyka Chopina. Akcja realizowana jest we współpracy z grupą mediową PR Newswire. Jak informują autorzy kampanii, komunikat prasowy trafił dziś do ok. 4,5 tysiąca chińskich mediów, w tym prasy, radia, telewizji i platform internetowych.
Promocja ma się odbywać w wielu kanałach komunikacji. Informacje reklamujące Warszawę jako miasto Fryderyka Chopina mają się pojawić m.in. w czterech największych chińskich mobilnych aplikacjach informacyjnych.
- To jednorazowy komunikat, który ukazał się dzisiaj rano w chińskich mediach i będzie w nich krążył przez kilka następnych dni - podaje Dorota Huk-Królikowska, specjalistka z działu promocji i turystyki w Stołecznym Biurze Turystyki.
Budżet przeznaczony na kampanię wynosi osiem tysięcy złotych.
W chińskich serwisach społecznościowych ma się ukazać również specjalnie przygotowany film. Yajia Lin, restauratorka i ambasadorka kultury Chin w Polsce zachęca w nim do odwiedzin polskiej stolicy.
Kampania w Chinach to kolejna odsłona ofensywy promocyjnej Warszawy na rynku azjatyckim. Przed tygodniem podobna akcja rozpoczęła się w Japonii. W efekcie, wzmianki o Warszawie pojawiły się w kilkudziesięciu japońskich serwisach internetowych.
Źródło: turystyka.rp.pl; fot. Graeme Maclean/Flickr.com