Lotnisko we Wrocławiu dołączyło do europejskiej czołówki
Port Lotniczy Wrocław spełnia wymagania Unii Europejskiej dotyczące standaryzacji wymagań dla lotnisk w całej Europie, przy zachowaniu indywidualnego podejścia do infrastruktury lotniczej. Urząd Lotnictwa Cywilnego przyznał mu certyfikat na czas nieokreślony.
Od trzech lat w Unii Europejskiej obowiązuje nowy system certyfikacji lotnisk. Mówi on m.in. o wymaganiach oraz procedurach administracyjnych, które muszą spełniać lotniska. System został wprowadzony rozporządzeniem Komisji Europejskiej nr 139/2014, a jego podstawą jest standaryzacja wymagań dla lotnisk w całej Europie, przy jednoczesnym zachowaniu elastycznego i indywidualnego podejścia do infrastruktury lotniczej.
– 1 sierpnia 2017 r., po pomyślnie przeprowadzonym procesie certyfikacji, prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego wydał certyfikat dla lotniska Wrocław-Strachowice (EPWR). Certyfikat wydano na czas nieokreślony – chwalą się służby prasowe ULC.
Proces przygotowań do uzyskania certyfikatu trwał na lotnisku Wrocław-Starachowice półtora roku.
– To był długi proces, w który zaangażowanych było wielu pracowników portu. Efektem są wymierne korzyści. Poza aspektami organizacyjnymi posiadanie unijnego certyfikatu to także zwiększona wiarygodność Portu Lotniczego Wrocław dla linii lotniczych i potwierdzenie najwyższych standardów obowiązujących na lotnisku. Dołączenie do światowej czołówki lotnisk w tym zakresie sprawia, że przewoźnicy międzynarodowi będą jeszcze chętniej rozwijali we Wrocławiu swoją ofertę połączeń lotniczych. Nasi pasażerowie zyskają nowe połączenia. Wzrośnie też atrakcyjność regionu dla potencjalnych inwestorów – mówi wiceprezes Zarządu Portu Lotniczego Wrocław S.A. Jarosław Wróblewski.
Podkreśla też, że dołączenie do grupy lotnisk cieszących się unijnym certyfikatem jest „niewątpliwym sukcesem”. - Zawdzięczamy go ogromnemu zaangażowaniu pracowników wrocławskiego lotniska. Dokument potwierdza, że nasze lotnisko utrzymuje procedury bezpieczeństwa lotnictwa cywilnego na najwyższym europejskim poziomie – zaznacza Wróblewski.
Zgodnie z informacjami Urzędu Lotnictwa Cywilnego, proces konwersji certyfikatu muszą przejść wszystkie polskie lotniska, które obsłużyły ponad 10 000 pasażerów rocznie przez kolejne trzy lata. Jak dotąd, włącznie z Portem Lotniczym Wrocław, unijne wymagania spełniło i certyfikat otrzymało jedenaście krajowych lotnisk. Poza Wrocławiem są to: Bydgoszcz, Kraków, Rzeszów, Katowice, Lublin, Gdańsk, Warszawa, Zielona Góra, Poznań i Modlin.
Źródło: Port Lotniczy Wrocław; fot. Port Lotniczy Wrocław