Śrem
Po przeprowadzce do Marleny

Punkt informacji turystycznej w wielkopolskim Śremie znajdował się do niedawna w Bibliotece Publicznej Miasta i Gminy, noszącej imię urodzonego w tym mieście Heliodora Święcickiego, pierwszego rektora Uniwersytetu Poznańskiego. W końcu września tego roku powstało Miejskie Centrum Informacji na rynku niedaleko ratusza w kawiarni „Marlena”.
– Informowaniem turystów zajęliśmy się w 2005 r. – mówi Jerzy Kondras, dyrektor placówki, która znajduje się tuż przy miejskiej nadwarciańskiej promenadzie, jednej z atrakcji tego powiatowego miasta. – W czytelni są do dyspozycji różne wydawnictwa poszukiwane przez turystów, mamy też dział poświęcony literaturze regionalnej. Informujemy o atrakcjach turystycznych miasta i okolicy, o imprezach kulturalnych, o tym, gdzie można spędzić urlop czy weekend. Wprawdzie Śrem nie znajduje się na żadnym popularnym szlaku turystycznym, ale turystów pojawia się u nas coraz więcej. Przygotowano dla nich m.in. mapę najbliższych okolic oraz wydawnictwo „Miejska trasa turystyczna po prawobrzeżnym Śremie” zawierające na przykład informacje o zabytkach, wybitnych Polakach związanych ze Śremem, przystani kajakowej czy o wycieczkach po Warcie stateczkiem spacerowym „Bajka”.
W końcu września 2009 r. powstało Miejskie Centrum Informacji. Znajduje się na rynku niedaleko ratusza w kawiarni „Marlena” cieszącej się dużym powodzeniem. – Centrum udziela informacji po polsku, angielsku i niemiecku, przez siedem dni w tygodniu od dziewiątej rano czasem nawet do północy, czyli tak długo, jak długo w lokalu znajdują się klienci – mówi Adrian Wartecki z Urzędu Miasta. – Można tam skorzystać nieodpłatnie z Internetu, kupić foldery, mapę miasta oraz różne wydawnictwa okolicznościowe. Przy kawiarni znajduje się sala, w której organizowane są spotkania literackie, dyskusyjne i promocyjne.
Nowa lokalizacja CIT okazała się trafna, rynek jest bowiem miejscem chętnie odwiedzanym przez turystów. Działalność Centrum finansowana jest przez ratusz. W projekcie budżetu na 2010 r. przewidziano pieniądze, które zostaną przeznaczone na nowe publikacje i dodruki wydawnictw cieszących się największym wzięciem.
(zr)
- poprzednia
- następna »»