CIT w Łodzi
Sezon pod znakiem kultury

Tegoroczny sezon turystyczny w Centrum Informacji Turystycznej w Łodzi przebiegał pod znakiem kultury. - Hitem wśród odwiedzających Łódź turystów były muzea, szczególnie Muzeum Historii Miasta Łodzi w dawnym pałacu fabrykanckiej rodziny Poznańskich, interaktywne Muzeum Fabryki w największym zrewitalizowanym europejskim kompleksie poprzemysłowym „Manufaktura” oraz najnowsza łódzka placówka muzealna, będąca jednocześnie pierwszą podziemną trasą turystyczną w naszym mieście – Muzeum Kanału „Dętka” – mówi dyrektor Centrum Ryszard Bonisławski
Ogromną popularnością zarówno wśród łodzian, ale także przyjezdnych, w tym zagranicznych turystów, cieszył się nagrodzony w ubiegłym roku w konkursie organizowanym przez POT na „Najlepszy Produkt Turystyczny 2007” Wędrowny Festiwal Filharmonii Łódzkiej „Kolory Polski”. - Wyjątkowy mariaż muzyki z wycieczkami, jaki po raz kolejny zaproponowali organizatorzy uczestnikom sprawił, że bilety na imprezę rozprowadzane w Centrum Informacji Turystycznej rozeszły się wśród melomanów i krajoznawców niemal „na pniu” – jeszcze przez rozpoczęciem tego wakacyjnego festiwalu – dodaje rozmówca.
Odwiedzający w czasie wakacji CIT młodzi ludzie – głównie turyści z Warszawy, Krakowa i Wrocławia - chętnie uczestniczyli w największej, łączącej wszystkie dziedziny sztuki imprezie kulturalnej, zorganizowanej przez miasto tego lata - „Letnim Festiwalu Sztuki”. Prawdziwe oblężenie przeżywały w ciepłe, letnie wieczory łódzkie kina „pod chmurką”.
Wśród odwiedzających CIT tego lata obcokrajowców dominowali turyści z Wielkiej Brytanii, Niemiec, Hiszpanii i Azji Południowo-Wschodniej. Turyści krajowi to przede wszystkim rodziny z największych miast, takich jak: Warszawa, Kraków, Wrocław. Poza informacjami turystycznymi i praktycznymi, każdy z gości otrzymał zestaw materiałów informacyjnych i promocyjnych o Łodzi i regionie. Wiele pytań, szczególnie kierowanych przez obcokrajowców dotyczyło także atrakcji innych regionów naszego kraju. Największe zainteresowanie wzbudzały Kraków, Warszawa, Gdańsk i Toruń. Wśród odwiedzających byli także miłośnicy zamków czy judaiców. Wszyscy, poza dobrą radą, byli obdarowywani kompletem folderów o walorach turystycznych Polski.
Po raz pierwszy w tym roku na zlecenie Urzędu Miasta Łodzi i Urzędu Marszałkowskiego w Łodzi Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Łódzkiego przystępuje do szeroko zakrojonych badań ankietowych przyjazdowego ruchu turystycznego w Łodzi i województwie łódzkim. - Badania przeprowadzone we wszystkich 21 powiatach województwa i 3 miastach na prawach powiatu – pozwolą opracować raport określający wielkość ruchu turystycznego w sposób kompleksowy. Poza liczbami, które dadzą odpowiedź ilu turystów odwiedza nasze miasto i region. W wyniku badań stworzony zostanie ranking najchętniej odwiedzanych atrakcji regionu łódzkiego, co pozwoli nie tylko w określeniu priorytetów promocyjnych na lata następne, ale też wyznaczy pewne kierunki polityki wydawniczej – mówi Ryszard Bonisławski.
(bat)