Warszawska Karta Turysty
Warto się wykosztować, żeby zaoszczędzić

Program „Warszawska Karta Turysty” wprowadzony został w 2003 roku i przez dłuższy czas kulał organizacyjne. Ubiegły rok Warszawskie Biuro Turystyki może nazwać przełomowym, ponieważ prowadzona przez nie sprzedaż kart w porównaniu do ubiegłego roku wzrosła o 75 proc. Zaopatrzyło się w nią około siedmiuset turystów głównie indywidualnych i biznesowych. W pierwszych miesiącach tego roku nabywców znalazło ponad 350 kart, co wróży, iż krzywa sprzedaży utrzyma tendencję rosnącą.
Cena za warszawska kartę 24-godzinną wynosi 35 złotych, za tę zachowującą ważność trzy doby – 65 zł. W innych stolicach europejskich analogiczne karty są o wiele droższe, na przykład w Budapeszcie trzykrotnie. W Sztokholmie za kartę zachowującą ważność przez 3 dni zapłacimy 100 dolarów, a w Londynie ta przyjemność kosztować nas będzie 57 funtów.
W komplecie z „Warszawską Kartą Turysty” klient otrzymuje przydatny folder z planem miasta, praktyczny poradnik dostarczający wiedzy o miejscach, które należy odwiedzić (i posłużyć się kartą), zabawny gadżecik w formie długopisu z kompasem pozwalającym na bezbłędne odnalezienie właściwego kierunku w miejskiej dżungli oraz niezbędny przy przemieszczaniu się na większe odległości - bilet ZTM.
Wykosztowanie się przy zakupie warszawskiej karty rekompensują rabaty w ponad stu miejscach na terenie stołecznej aglomeracji, między innymi w muzeach, galeriach, obiektach kultury, a także restauracjach i hotelach. W cenie zawarte jest również nielimitowane korzystanie ze środków miejskiej komunikacji. Nowością jest możliwość zakupów po niższych cenach w kilku sklepach w śródmiejskim centrum handlowym Złote Tarasy. Dodatkowym wabikiem mogącym skłonić do zaopatrzenia się kartę jest możliwość tańszego wypożyczenia samochodu bądź roweru albo poddania się mniej kosztownym zabiegom fryzjerskim.
W „Warszawską Kartę Turysty” przydatną każdemu podróżnemu, który zawitał do Warszawy, i pragnie ją w sposób przemyślany zwiedzić i dokładnie poznać – turysta zaopatrzyć się może w jednym z czterech punktów „it” Stołecznego Biura Informacji i Promocji Turystycznej oraz w wybranych hotelach, biurach oferujących usługi turystyczne, przewozowe i obsługę przewodników. Wśród nich są biura podróży ARTUR, TOURIST POLSKA, STARE MIASTO, Poland Tour, Varsovia Tours), WCIT MUFA, PTTK TRAKT, Hotele: Harenda, Hotele sieci START (Portos, Felix, Aramis, Atos); Hostele: OKI DOKI, TO-TU, Tamka Hostel, Dizzy Daisy Hostel, Helvetia Hostel, Służewiec. W porównaniu do roku ubiegłego sieć dystrybutorów powiększyła się o 30 proc.
Od czerwca 2008 roku za projekt WKT odpowiedzialna jest Magdalena Siegieda, specjalista w Dziale Promocji Turystyki Stołecznego Biura Informacji i Promocji Turystycznej.
- poprzednia
- następna »»