W listopadzie 2007 roku zakończone zostały prace nad Strategią rozwoju turystyki województwa mazowieckiego na lata 2007-2013. Strategia została opracowana przez Polską Agencję Rozwoju Turystyki S.A., wyłonioną w rezultacie procedury przetargowej. Dokument został przyjęty przez Sejmik Samorządowy Województwa Mazowieckiego.
W lipcu Mazowiecka Regionalna Organizacja Turystyczna skończyła dwa lata. O chwili powstania przybyło nam członków – z 19. założycielskich do 48. Mamy już niemały dorobek i doświadczenie. Tempo pracy niejednokrotnie szalone.
Warszawska fundacja Warsaw Destination Alliance zrzeszająca przedsiębiorców i hotelarzy działa już ponad pięć lat. Najważniejsze dotychczasowe dokonania WDA to przede wszystkim sześć kampanii reklamowych Warszawy, zrealizowanych w mediach o międzynarodowym zasięgu. Fundacja WDA była pierwszym inicjatorem promocji stolicy Polski w globalnych mediach. Ostatnia kampania – Wake up to Warsaw, pokazywana była w stacji BBC World przez 6 tygodni, na przełomie października i listopada 2007.
Pod koniec sierpnia w Warszawie został otwarty pierwszy po prawej strony Wisły Stołeczny Punkt Informacji Turystycznej. Punkt powstał przy ulicy Okrzei i jest aktualnie drugim punktem informacji turystycznej na Pradze.
W strukturach Stołecznego Biura Turystyki funkcjonuje Warsaw Convention Bureau – oficjalny reprezentant Miasta st. Warszawy zajmujący się przemysłem spotkań. Ten ważny segment turystyki ma szczególne znaczenie dla stolicy, w której turyści biznesowi stanowią około 40 proc. wszystkich odwiedzających.
Zapraszamy Państwa na Mazowsze – to fascynująca, historyczna kraina w centrum Europy. Piękne krajobrazy: łąki, na rozległych równinach, lasy, gęsta sieć rzek (Wisła, Bug, Narew, Pilica) i jezior. Tuż za rogatkami Warszawy – Puszcza Kampinoska – Park Narodowy, jedyne w Europie tego typu sąsiedztwo. Pomimo burzliwych dziejów na Mazowszu ocalały liczne zabytki – monumentalne katedry, zamki i pałace, ale i skromne dworki oraz wiejskie kościoły.
Wraz z rosnącym znaczeniem Internetu jako źródła informacji jego rola w narodowych i regionalnych działaniach jest nie do przecenienia. Internet charakteryzuje się bardzo dobrą skutecznością, biorąc pod uwagę stosunek nakładów do efektów. Tworzenie portali informacyjnych, systemów informacji turystycznej jest kluczowym elementem promocji krajów wysokorozwiniętych.
- Chciałbym, aby Mazowsze było postrzegane jako region prężny i nowoczesny, w którym mieszkają ludzie wykształceni i przedsiębiorczy, jako miejsce rozkwitających biznesów. Obecnie Mazowsze, poza miejscami położonymi najbliżej Warszawy, postrzegane jest jako region folkloru i kultury ludowej - przyznał Jerzy Lach, dyrektor Departamentu Kultury, Promocji i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w wywiadzie dla internetowego czasopisma „PolandBusinessGuide”.
W czasie, kiedy na Mazowszu realizowany był projekt „Turystyka - Wspólna Sprawa” odnotowano prawdziwy wysyp pomysłów na produkty turystyczne, wokół których powstało część LOT-ów. W regionie działa już osiem LOT-ów, większość bardzo dynamicznie, z dużym sukcesem. Ostatni – LOT „Mazowsze Chopina” został zarejestrowany w sierpniu tego roku.
- Jeszcze do niedawna dominowała opinia, że Mazowsze nie jest atrakcyjne dla turystów i że niewiele czyni, aby zmienić ten osąd. Ostatnio jednak, w wyniku konkretnych działań i kampanii promocyjnych ta niezbyt przychylna opinia ulega zmianie. Co Pan sądzi na temat takiego właśnie spojrzenia na centralny region Polski?
Szanowni Państwo,
portal www.aktualnościturystyczne.pl nie będzie już aktualizowany. Ciekawe i świeże informacje z branży turystycznej znajdą Państwo na naszych pozostałych serwisach lub w newsletterze, do którego subskrypcji serdecznie zachęcamy!