Warsaw Convention Bureau
Trudna sztuka pozyskiwania kongresów
W strukturach Stołecznego Biura Turystyki funkcjonuje Warsaw Convention Bureau – oficjalny reprezentant Miasta st. Warszawy zajmujący się przemysłem spotkań. Ten ważny segment turystyki ma szczególne znaczenie dla stolicy, w której turyści biznesowi stanowią około 40 proc. wszystkich odwiedzających.
Warsaw Convention Bureau prowadzi aktywną działalność na rzecz promocji Warszawy jako destynacji atrakcyjnej dla przemysłu spotkań. Jest pierwszym kontaktem dla wszystkich, którzy potrzebują informacji na temat bazy konferencyjnej, którą miasto dysponuje lub planują zorganizowanie spotkania biznesowego. Prowadząc działania na rzecz promocji turystyki biznesowej w Warszawie WCB współpracuje z Convention Bureau of Poland oraz innymi miejskimi CB z całej Polski, a także z Warsaw Destination Alliance i innymi podmiotami z branży turystyki biznesowej. Ostatnim – i jednym z większych – sukcesów WCB jest pozyskanie 34. Sympozjum Spalania, które odbędzie się w 2012 roku. Jest to kolejny kongres międzynarodowego stowarzyszenia, które dzięki staraniom WCB wybrało Warszawę.
Trendy turystyki biznesowej
Jednym z najważniejszych elementów pracy w tak zwanym przemyśle spotkań jest udział w międzynarodowych imprezach targowo-konferencyjnych, które owocują kolejnymi kontaktami. Warszawa corocznie organizuje stoisko na najważniejszych targach biznesowych - IMEX we Frankfurcie oraz EIBTM w Barcelonie. W ubiegłym roku przedstawiciele WCB uczestniczyli także w targach MIBEX w Moskwie oraz BTC w Rzymie. W tym roku Warszawa była reprezentowana na tragach CONFEX w Londynie, a jesienią będzie ponownie obecna w Rzymie oraz w Barcelonie.
Poza targami najważniejszym wydarzeniem z udziałem WCB była konferencja IMEX/MPI Future Leaders Forum in Warsaw 2008, która odbyła się 1 marca. Program zakładał ośmiogodzinne szkolenia, wykłady i warsztaty z zakresu turystyki biznesowej dla ponad 60 studentów wyższych uczelni studiujących turystykę. W listopadzie WCB będzie koordynować spotkanie stowarzyszenia ATLAS, które zrzesza wykładowców turystyki z całego świata (w ubiegłym roku takie spotkanie odbyło się w Lahti, w Finlandii). Duże znaczenie dla pozyskiwania konferencji dla Warszawy ma też udział w wydarzeniach organizowanych przez stowarzyszenia naukowe. Szczególnie aktywne na tym polu są stowarzyszenia skupiające lekarzy różnych specjalizacji, które ściągają do Warszawy wiele różnego rodzaju konferencji i seminariów. Dzięki współpracy z prof. Marianem Zembalą, WCB aktywnie pomagało w prezentacji kongresu stowarzyszenia ESCVS, które zostanie zorganizowane w maju 2009 roku.
Stołeczne Biuro Turystyki stawia także na rozwój zespołu WCB, poprzez udział w konferencjach tematycznych, takich jak The European Meetings and Events Conference (Londyn – kwiecień 2008), World Education Congress MPI (Las Vegas – sierpień 2008) czy European Cities Marketing Summer School (Opatia – sierpień 2008), a także w seminariach turystyki biznesowej podczas targów w Warszawie, Gdańsku i Poznaniu. Pozwalają one poznać najnowsze trendy światowe pojawiające się w turystyce biznesowej oraz uświadamiają jak wiele Warszawa ma jeszcze do zrobienia.
Katalog miejsc konferencyjnych
- poprzednia
- następna »»