Po drugiej stronie Atlantyku o ofercie przyjazdowej do Polski
Sezon wakacyjny w pełni. Popyt na usługi urlopowe angażuje branżę turystyczną w stopniu wyższym niż w innych miesiącach. Mimo to ona sama znajduje dość czasu na konferencyjne spotkania w swoim gronie. Letni kalendarz nowojorskiego ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej wypełniony jest branżowymi wydarzeniami tematycznymi.
W połowie lipca POT brał udział w warsztatach Global Travel Marketplace. Organizatorem był Northstar Travel Media, wydawca Travel Weekly w Stanach Zjednoczonych, który udostępna łamy najlepszym specjalistom, dziennikarzom i publicystom zgłębiającym, analizującym i interpretującym zjawiska zachodzące w gospodarce turystycznej. Opiniotwórcza pozycja Northstar Travel Media nadaje znaczącą rangę Global Travel Marketplace, które zaliczane są do ważnych wydarzeń mających wpływ na współczesne tendencje rozwoju sektora podróży w Ameryce Północnej.
Poland is upcoming destination
Do udziału w GTM zapraszani są touroperatorzy i dostawcy usług zajmujący wiodącą pozycję na amerykańskim rynku biur turystycznych. W ciągu dwudniowych warsztatów przedstawicielka POT, uczestniczyła w przeszło pięćdziesięciu spotkaniach z travel agentami i konsultantami ds. podróży. Jak mówi Anna Cichońska, dyrektorka nowojorskiego ośrodka POT, udział w tego typu wydarzeniach pozwala nawiązać bezpośredni kontakt z travel agentami, którzy posiadają oferty wyjazdów do Polski lub planują rozszerzenie propozycji usług o atrakcje naszego kraju. Ponadto jest to forma zbierania informacji o trendach, zainteresowaniach i oczekiwaniach tego rynku. Wiele amerykańskich biur podróży z wyraźnym zainteresowaniem zgłębia ofertę przyjazdową do Polski. Niejednokrotnie kierując się konkretnymi pytaniami stawianymi przez klientów. Wśród opinii touroperatorów często powtarzane jest zachęcająco brzmiące stwierdzenie „Poland is upcoming destination”, świadczące o zyskiwaniu popularności polskich ofert przyjazdowych.
Kultura i dziedzictwo historyczne
Głównym motywem podróży do Europy ze Stanów Zjednoczonych i Kandy, jest kultura i dziedzictwo historyczne. Także Polska postrzegana jest, jako cel podróży oferujący fascynującą historię zapisaną w zabytkach i dziełach sztuki oraz bogatą ofertę kulturalną. Coraz częściej turyści oczekują także oferty turystyki aktywnej i wypoczynku poza dużymi ośrodkami miejskimi.
Podczas GTM, amerykańscy konsultanci ds. podróży interesowali się między innymi warunkami uprawiania w Polsce popularnych form turystyki aktywnej, a także możliwościami organizacji w obiektach zabytkowych, zamkach i pałacach, imprez i zjazdów o charakterze rodzinnym czy towarzyskim, na przykład uroczystości jubileuszowych. Czynnikiem skłaniającym amerykańskie biura podróży do aktywnego polecania klientom wyjazdów do Polski jest dobrze rozwinięta infrastruktura i komfort podróży do głównych miast Polski. Rośnie liczba rejsów zza oceanu bezpośrednio do portów lotniczych w Polsce, poszerza się też siatka połączeń międzynarodowych PLL LOT, co daje turyście możliwość zwiedzenia kilku krajów, korzystając z usług polskiego przewoźnika narodowego.
Cykl wydarzeń branżowych lata
Warsztaty GTM zapoczątkowały cykl tematycznych wydarzeń branżowych tego lata, w których nowojorski ośrodek POT planuje wziąć udział. Podczas konferencji Going on Faith ośrodek POT uczestniczył będzie w spotkaniach z organizatorami wyjazdów grup religijnych. Virtuoso Travel Week stworzy okazję prezentacji walorów naszego kraju doradcom i dostawcom usług specjalizujących się w ofercie podróży luksusowych. ASTA Global Convention wybrany został z uwagi na zapowiadany program forum, obejmujący szerokie spektrum tematyczne z zakresu działalności biur podróży, zarządzania personelem, taktyk sprzedaży i aspektów prawnych. Poruszane zagadnienia i przewidywane dyskusje gwarantują wysoką frekwencję licznego grona specjalistów wielu dziedzin branży turystycznej.