3 miliony Holendrów to plan minimum dla Krakowa
Do przeszło 3. milionów Holendrów dotrze w październiku kampania promocyjna realizowana od kilku dni w Holandii przez Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej w Amsterdamie oraz Urząd Miasta Krakowa.
- Kampania realizowana jest na kilku płaszczyznach. Emitowane są spoty promocyjne w największej sieci kin w Holandii (Pathe), towarzyszy im kampania billboardowa w głównych miastach a także promocja w internecie – mówi Andrzej Pawluszek, wicedyrektor Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej w Amsterdamie. Założeniem kampanii jest dotarcie do przeszło 3. milionów Holendrów. Już od kilku dni w Amsterdamie, Rotterdamie, Utrechcie, Hadze oraz Eindhoven wiszą billboardy zachęcające do przyjazdu do Krakowa. – Przewodnim hasłem kampanii jest „Kraków. Come and Find Your Story". – Trzy miliony to plan minimum, liczymy na dotarcie do większej liczby odbiorców – mówi dyrektorka Dominika Szulc, kierująca ośrodkami POT w Amsterdamie i Brukseli. Ten optymizm znajduje uzasadnienie w liczbach. Realizująca kampanię billboardową firma Clear Channel zakłada dotarcie do minimum 1 mln odbiorców, spoty Krakowa wyświetlane przed każdym filmem w kilkunastu największych miastach miedzy innymi w Amsterdamie, Rotterdamie, Utrechcie, Hadze i Eindhoven obejrzy przeszło pół miliona Holendrów. – Obie kampanie potrwają do końca przyszłego tygodnia, natomiast pod koniec października ruszamy z działaniami w internecie i planujemy, że uda nam się dotrzeć dodatkowo do przeszło 1.5 miliona internautów w Niderlandach – przewiduje dyrektor Pawluszek. Kampania online będzie prowadzona z jednej strony w oparciu o kanały mediów społecznościowych takich jak Facebook, Twitter oraz Instagram, a także na platformach blogerskich oraz holenderskim odpowiedniku popularnego serwisu BuzzFeed – upcoming.nl.
Kraków konsekwentnie promuje się na rynku holenderskim i jak zauważa Katarzyna Gądek, zastępczyni dyrektora Wydziału Promocji i Turystyki Urzędu Miasta Krakowa, nie tylko poprzez udział w targach turystycznych. - Realizujemy liczne prezentacje, konferencje a także wizyty prasowe i tour operatorskie – mówi Katarzyna Gądek. I te działania przynoszą wymierne rezultaty. - Według badań Małopolskiej Organizacji Turystycznej w ubiegłym roku liczba holenderskich turystów, którzy odwiedzili Kraków podwoiła się - mówi Rafał Perłowski, dyrektor Wydziału Promocji i Turystyki Urzędu Miasta Krakowa. MOT szacuje, ze 77 tys. Holendrów odwiedziło stolicę Małopolski. – Warto podkreślić znakomitą współpracę z miastem nie tylko podczas realizowanej kampanii, ale również w cyklicznym organizowaniu wizyt dziennikarskich oraz branżowych. – Tylko w tym roku wspólnie zorganizowaliśmy kilkanaście wizyt branżowych oraz prasowych między innymi dla trzech największych dzienników w Holandii De Telegraaf, Algemeen Dagblad i De Volkskrant – mówi Magdalena Stoch z ZOPOT Amsterdam. Czy możemy więc spodziewać się kolejnej fali turystów z Holandii? Wygląda na to, że tak. W maju tego roku KLM otworzył bezpośrednie połączenie lotnicze z Amsterdamu a stolica Małopolski jest coraz chętniej uwzględniana przez holenderskich touroperatorów w ich ofertach. - W 2014 i 2015 nasze miasto zostało uznane przez prestiżowy portal Zoover jako najlepsza destynacja turystyczna w Europie a branżowy magazyn branży turystycznej M!CE&Travel przyznał nam nagrodę trend destynacji 2014 r. – podkreśla z dumą Magdalena Osuch z Wydziału Promocji i Turystyki krakowskiego magistratu.
Kampania realizowana jest w ścisłej kooperacji ZOPOT Amsterdam oraz Urzędu Miasta w Krakowie. Koszt przedsięwzięcia to przeszło 50 tyś. euro i w całości pochodzi z budżetów Krakowa oraz ZOPOT.