Dopasowane rynkowo oferty i inne cele, jakie wyznacza sobie nowy dyrektor w ośrodku POT w Londynie

CM pr 3

1 września br. stanowisko dyrektora Zagranicznego Ośrodka POT w Wielkiej Brytanii objął Cezary Molski. Wyłoniony w drodze konkursu Molski jest ekspertem w zakresie rozwoju i marketingu a z turystyką związany jest od początku swojej kariery zawodowej. Zapytaliśmy o to, jakie stawia sobie cele i wjaki sposób chce je zrealizować podczas swojego pobytu w londyńskim ośrodku.

Na co stawiasz w promocji w Wielkiej Brytanii i Irlandii?

To przede wszystkim odkrywanie dziedzictwa kulturowego nie tylko polskich miast, ale także przestrzeni mniej lub nie- zurbanizowanych. Dotyczy to nie tylko architektury, ale także tradycji, której można spróbować jak polskich produktów regionalnych czy potraw oraz dotknąć i podziwiać jak dziedzictwa poprzemysłowego. To wszystko chcielibyśmy zaprezentować w formie pakietów przygotowanych przez branżę i adresować do świadomej grupy klientów oraz podgrup - hobbystów, którzy tworzą aktywne społeczności.

Jakie swoje Twoje priorytety?

Kluczowym wyzwaniem będzie z jednej strony zwiększenie efektywności dotychczasowych narzędzi marketingowych, ich doskonalenie i wprowadzenie nowych. Liczę w tej kwestii na konstruktywne głosy partnerów z regionów oraz branży, a także na pomoc w zakresie tworzenia dopasowanych rynkowo ofert.

Mineło parę dni od Twojego przyjazdu do Londynu, jakie masz plany na jabliższy czas?

Przed nami zaplanowane targi 50 Plus EXPO w Dublinie oraz World Travel Market 2016 w Londynie, w zakresie których realizować będziemy sprawdzone rozwiązania oraz wykorzystywać nowe. Jednak oprócz tych elementów weryfikujemy i sprawdzamy nowe instrumenty marketingowe na kolejny rok, by móc lepiej wspierać wszystkich naszych partnerów w działalności na obu rynkach.

Co konkretnie chciałbyś zmienić?

Przede wszystkim chciałbym, pomimo administracyjnych ograniczeń, tak działać, byśmy mogli na bieżąco dostarczać praktycznych i użytecznych informacji naszym partnerom w zakresie prowadzonych przez nich działań na rynku turystycznym.

Przejmujesz ośrodek, kóry działa od wielu lat. Jakie działania będziesz kontynuował?

Uważam, że warto kontynuować współpracę w zakresie sprawdzonych pakietów oraz narzędzi marketingowych, dostosowując je do zmieniających się rynkowych potrzeb i zapraszając kolejnych partnerów.

Czy zamierzasz wykorzystać wielokulturowość ?

Wielka Brytania i Irlandia, choć wielokulturowe tworzą otwartą społeczność, która w zasadniczej większości przyjmuje wspólne zasady współżycia społecznego. Widać to bardzo dobrze w zachowaniu ludzi na ulicach, ale także naszej polskiej społeczności, która choć największa nie dąży do odrębności i „specjalnego traktowania”. Wspólnie tworzymy społeczność kraju, w którym żyjemy i staramy się by dbać o to miejsce. Dlatego oprócz działań kierowanych do Polonii, która może i powinna być naturalnym ambasadorem Polski, nie zamierzamy dywersyfikować odbiorców ze względu na pochodzenie.

Czy planujesz włączyć Polonię do swoich działań, wykorzystać potencjał, jaki jest w liczebności Polaków w Wielkiej Brytanii (już jest nas więcej niż Hindusów)?

Chcę zachęcać i współpracować z Polonią i w tej kwestii, w obliczu ostatnich wydarzeń, pragniemy współdziałać ze wszystkimi instytucjami, zwłaszcza z Ambasadą Polski, by poprzez pozytywne przykłady Polaków budować świadomość naszego wkładu w rozwój Wielkiej Brytanii i Irlandii, a także zachęcić do lepszego poznania naszych korzeni właśnie przez podróż do naszego kraju.

Dziękujemy za rozmowę i życzymy powodzenia

 

Cezary Molski pracę w turystyce ropoczął  w Ministerstwie Sportu i Turystyki, gdzie uczestniczył m.in. w tworzeniu „Kierunków rozwoju turystyki w Polsce do 2015 roku”, był inicjatorem systemu zarządzania szlakami turystycznymi, a także doprowadził do przystąpienia i aktywności Polski w Międzynarodowej Organizacji Turystyki Społecznej z siedzibą w Brukseli.

Następnie, po ponad 4 latach podjął współpracę z Polską Organizacją Turystyczną. Jako Wicedyrektor Departamentu Współpracy Regionalnej zainicjował w Polsce konkurs Komisji Europejskiej na Najlepsze Europejskie Destynacje Turystyczne EDEN, otwierając tym samym dyskusje nie tylko nad produktami i ofertami turystycznymi, ale także destynacjami – markowymi obszarami.

Współpracował także z Niemiecką Centralą Turystyki w zakresie przygranicznego obszaru „Kraina Odry”. Brał udział przy tworzeniu promocyjnego programu telewizyjnego „Nie ma jak Polska”, który angażował branżę, organizacje i samorządy do współpracy. Dzięki zaangażowaniu dyrektora Molskiego w światowym konkursie „New 7 Wonders wzięli udział polscy kandydaci.

Ostatnie lata drogi zawodowej to bliższa współpraca z branżą turystyczną na poziomie regionalnym, w ramach której współtworzył i wdrażał, jako Dyrektor Regionalnej Organizacji Turystycznej nową strategię i działania komunikujące atrakcyjność turystyczną Podkarpacia. To także nadzór merytoryczny i częściowa koordynacja wdrażania „Programu promocji i rozwoju tras rowerowych w Polsce Wschodniej”.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit
Szanowni Państwo,
portal www.aktualnościturystyczne.pl nie będzie już aktualizowany. Ciekawe
i świeże informacje z branży turystycznej znajdą Państwo na naszych pozostałych serwisach lub w newsletterze, do którego subskrypcji serdecznie zachęcamy!