Finał „Turystycznych Mistrzostw Blogerów”
Ogłoszony przez Polską Organizację Turystyczną konkurs dla najlepszych turystycznych blogerów wszedł w fazę finałową. Zakwalifikowali się do niego reprezentanci ośmiu województw – sześcioro autorek i autorów oraz dwa, autorskie timy. Oto finaliści. Alicja Rapsiewicz, Kaja Wolnicka, Bartłomiej Szaro, Karolina Siwkiewicz. Aleksandra Świstow, Agnieszka Trolese, Kamila i Paweł Florczakowie oraz Dorota i Jarek Kowalscy.
Po zakończeniu obrad kapituły konkursowej, jej przewodnicząca Agnieszka Jędrzejczyk, wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej przyznała, że decyzja o wyborze finałowej ósemki nie była łatwa. Poziom przygotowanych i opublikowanych materiałów z podróży w wybrane zakątki Polski był wysoki i ogólnie wyrównany.
Brak faworytów w finale, nie jest niespodzianką
Na ostateczny werdykt jurorów złożyły się trzy elementy. Oceny własne członków kapituły, wynik głosowania internautów, czyli poziom wsparcia fanów udzielonego influencerom i influencerkom startującym w mistrzostwach oraz obiektywny wskaźnik tak zwanych zasięgów, który nie jest sprawdzianem umiejętności tworzenia frapujących treści umieszczanych na blogu, ani też ich oceny przez czytelników, ale wynika ze stopnia aktywności i błyskotliwości blogerów w doborze i zastosowaniu marketingowych metod dotarcia z przekazem do jak najszerszych grup odbiorców.
Niektórzy z komentatorów „Turystycznych Mistrzostw Blogerów” nie ukrywali zaskoczenia. Do finałowego etapu nie zakwalifikowały się regiony uznawane za czołówkę w rankingach turystycznej atrakcyjności, popularności i liczby odwiedzających turystów. Nie ma w tym jednak niespodzianki, taki wynik można było przewidzieć. Idea konkursu polega między innymi na tym, aby wykorzystać medialny talent blogerów do wypromowania miejsc mniej znanych, które dotąd pomijane były w przewodnikach. Zgodnie z przewidywaniami wiele z nich czeka wciąż na odkrycie. Zadaniem autorów blogów jest odnalezienie ich, ukazanie czytelnikom ich piękna i w przekonywujący sposób zarekomendowanie dostrzeżonych turystycznych walorów.
Poprzeczka poszła wyżej
Do decydującego etapu rywalizacji weszli blogerzy reprezentujący województwa kujawsko-pomorskie, zachodniopomorskie, podkarpackie, lubelskie, mazowieckie, lubuskie, lubelskie, łódzkie oraz warmińsko-mazurskie.
Autorzy i autorskie timy wyruszyli ponownie w podróż po swoich regionach. Efekty poznamy najpóźniej 16 września. W tej fazie finaliści stają przed zadaniem pokonania poprzeczki wiszącej znacznie wyżej niż poprzednio. Regulamin zobowiązuje ich nie tylko do przygotowania kolejnego wpisu z podróży, ale też nakręcenia materiału wideo w formie vloga, teledysku lub wideo-pocztówki. Filmy zostaną umieszczone w kanale YouTube, na Facebooku i autorskich blogach.
Dwa elementy końcowego werdyktu
Kapituła konkursowa zbierze się po raz ostatni 20 września. Na ostateczny werdykt wyłaniający zwycięzców Turystycznych Mistrzostw Blogerów tym razem nie będą miały wpływu głosy internautów. Jakość konkursowych materiałów ocenią członkowie kapituły, którzy wezmą także pod uwagę wyniki tak zwanego zasięgu, jaki blogerzy uzyskali w trakcie akcji, złożą się na nie dane z facebooka, instagrama i google analitycs.
Oficjalne ogłoszenie wyników Turystycznych Mistrzostw Blogerów oraz wręczenie nagród nastąpi 28 września podczas uroczystej gali.
Notki identyfikujące rywalizujących blogerów oraz treść zamieszczanych przez nich materiałów znajdują się na portalu mistrzostwablogerow.polska.travel.