Francuzi mają stałe upodobania wakacyjne
Od lat Francja pozostaje najliczniej odwiedzanym krajem na świecie przez zagranicznych turystów. Podróże zagraniczne należą też do stylu życia mieszkańców Francji. W czasie ubiegłorocznych wakacji w Polsce wypoczywało ponad pół miliona turystów znad Sekwany.
Na zaproszenie paryskiego ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej, w maju w podróżach prasowych po naszym kraju uczestniczy kilka grup francuskich dziennikarzy. Materiały dotyczące atrakcji Pomorza zbierało dwoje dziennikarzy z wiodącego francuskiego tygodnika informacyjnego Le Point. Jeden z trzech najważniejszych opiniotwórczych tytułów prasowych ukazuje się w nakładzie ponad 340 tys. egzemplarzy. Według badań rynkowych czasopismo czytane jest regularnie przez ponad 2 mln czytelników. Paryski ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej w współpracy z Pomorską Regionalną Organizacją Turystyczną przygotował bogaty program trasy obejmującej Trójmiasto oraz najważniejsze miejsca turystyczne regionu, między innymi Słowiński Park Narodowy i Zamek w Malborku. Ze szczególną uwagą francuscy żurnaliści koncentrowali się na zebraniu wyczerpujących informacji dotyczących doznań kulinarnych w restauracjach, które łączy koordynowany przez PROT szlak Gdańsk-Pomorskie Culinary Prestige. Planowanym efektem programu podnóży studyjnej po Pomorzu będą publikacje o objętości, której umowna wartość reklamowa w odniesieniu do obowiązujących stawek cennikowych Artémis, wydawcy czasopisma Le Point, przekracza 100 tys. euro.
W maju przemierza Polskę dwójka innych dziennikarzy. Reprezentują media południowej Francji. FUN Radio Marseille I i RTL2 Marseille oraz popularne magazyny marsylskie Black Apple Mag i W Mag. W stacjach radiowych, goszczący w Polsce dziennikarze, prowadzą kroniki turystyczne „Dobry Plan na wakacje” i „Dobry plan na weekend” mające dużą grupę regularnych słuchaczy. Trasa studypress prowadzi przez Warszawę oraz parki narodowe Podlasia, Białowieski i Biebrzański. Wizyta prasowa została zorganizowana dzięki współpracy Podlaskiej Organizacji Turystycznej.
Z kolei ekipa filmowców z TV5 Monde przez tydzień kręci zdjęcia do filmu obrazującego walory turystyczne Warszawy i Mazowsza oraz Krakowa i regionu małopolskiego. Program tygodnia zdjęciowego przygotowany został przez paryski ośrodek POT wspólnie z regionalnymi organizacji turystycznymi, mazowiecką i małopolską.
Jakich informacji w mediach szukają francuscy czytelnicy zastanawiając się nad kolejnym celem podróży turystycznej? – Francuzi posiadają stałe upodobania wakacyjne – mówi Tomasz Rudomino (fot.), dyrektor paryskiego ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej. – Uwielbiają aktywny wypoczynek. Odwiedzają galerie sztuki, muzea, obiekty historyczne, bywają na koncertach muzycznych, w operze. W pewnym sensie upodobania francuskich turystów odzwierciedlają ich styl życia – uogólnia ocenę Rudomino, kładąc jednocześnie nacisk na kluczowy element, jakim jest delektowanie się Francuzów kuchnią. – Francuzi kochają dobre jedzenie. Kultura gastronomiczna Francji znajduje się od 2010 roku na liście UNESCO. Francuzi nadają jej szczególne znaczenie. Imponuje im maestria kulinarna, znajdują w Polsce wiele jej przykładów – potwierdza w oparciu o opinie wyrażane przez francuskich dziennikarzy Tomasz Rudomino.