POIT Amsterdam
Holendrzy patrzą na Polskę

Przeszło 150 billboardów, prawie 200 paneli reklamowych oraz kilka mega-billboardów promuje Polskę w najważniejszych miastach Holandii. Największa kampania outdoorowa w historii Polskiego Ośrodka Informacji Turystycznej w Amsterdamie trwa przez kilka tygodni września i października. Kampanią objęto między innymi Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Almelo, Groningen oraz Eindhoven.
- To zdecydowanie największa kampania outdoorowa Polski na rynku holenderskim – podkreśla Dominika Szulc, dyrektor POIT w Amsterdamie. - Jej przewodnim motywem jest hasło: Polska. Come and findyour story.
Znakomite narzędzie promocji
Billboardy oraz panele reklamowe promują polskie miasta oraz zimę w Polsce. Billboardy utrzymane są w zimowej tonacji, zilustrowane pięknym zdjęciem konnego zaprzęgu na tle majestatycznego zamku. Panele, które można spotkać między innymi na stacjach amsterdamskiego metra, promują polskie miasta oraz konkurs, w którym nagrodą jest wycieczka do Warszawy. Billboardy promujące Polskę znalazły się również przy głównym wejściu targów w Utrechcie, gdzie w połowie września odbywały się największe na świecie targi dla seniorów (100 tys. odwiedzających, 600 stoisk I prezentacji) „50 Plus Beurs”. Realizacja kampanii jest możliwa dzięki dofinansowaniu ze środków Unii Europejskiej.
- Pierwotnie kampania miała obejmować cztery miasta: Amsterdam, Rotterdam, Utrecht oraz Eindhoven, jednak dzięki znakomitej współpracy z Clear Channel, udało nam się ją nieodpłatnie rozszerzyć na dodatkowe miasta - Almelo, Arnhem, Groningen, a także kilka mniejszych miejscowości, m.in. Assen, Dronten, Rijnwoude oraz Gouda – powiedział Andrzej Pawluszek, odpowiadający za kampanię wicedyrektor amsterdamskiego ośrodka. Zadowolenia z kampanii nie kryją również przedstawiciele Clear Channel. - Kampania jest znakomitym narzędziem promocji Polski w Holandii – uważa Marleen Gras z Clear Channel. - Starannie dobrane lokalizacje, umożliwią dotarcie do szerokiej grupy odbiorców i, jestem przekonana, zwiększą zainteresowania Holendrów polską turystyką – podkreśla Gras.
Jesienna kampania jest skorelowana z promocją polskich miast na stronie internetowej największego dziennika „De Telegraaf”, gdzie zamieszczone są banery reklamowe promujące polskie miasta. Towarzyszy jej również konkurs internetowy, w którym można wygrać wycieczkę do Polski, a także jeżdżący po Hadze tramwaj z reklamą Polski (do końca stycznia 2014 r.). Dodatkowo na przeszło 220.000 adresów e-mailowych został rozesłany specjalny newsletter za pośrednictwem popularnego serwisu wineenreisnaar.nl.
Pozytywnie oceniają kampanię promocyjną POT w Holandii między innymi władze Gdańska. Motyw tego miasta znajduje się na plakacie regionu pomorskiego. Zgodnie z formułą kampaniinawiązującej konwencją do najbardziej znanych na świecie baśni,reklama odwołuje się do jednego z dzieł najsłynniejszych twórców gatunku. Dwoje romantycznych bohaterów przystanęło przed miejskim Ratuszem. Dokąd skierują kroki, jak spędzą dalszą część dnia? Każdy może dopowiedzieć sobie sam, do czego zachęca hasło kampanii PolishCities, Come andFindYour Story. Gdańsk posiada w Holandii rozpoznawalną markę turystyczną i wykorzystanie jej w kampanii jest dobrze postrzegane przez odbiorców. Anna Zbierska, dyrektor Biura Prezydenta ds. Promocji Miasta stwierdziła, że kampania POT stanowi duże wsparcie dla promujących miasto działań władz Gdańska.
Statystyki potwierdzają wzrost zainteresowania holenderskich turystów walorami turystycznymi Polski. W 2010 r. przeszło 330 tys. Holendrów (dane Instytutu Turystyki) odwiedziło nasz kraj, dwa lata później ta liczba wzrosła prawie do 400 tysięcy. Paradoksalnie kryzys działa na naszą korzyść. Oszczędni Holendrzy postrzegają Polskę jako kraj tani, blisko domu, do którego szybko można dojechać. Według Marketingowej Strategii Polski w sektorze turystyki na lata 2012-2020 głównymi grupami docelowymi działań promocyjnych POT na rynku holenderskim jest młodzież oraz osoby starsze (segment 50+). Właśnie do tych grup skierowana jest jesienna kampania promocyjna.