Irlandczycy są klientami, którzy na targach rezerwują i płacą za wycieczki

Cezary molski

Uczestnicy imprez targowych przystosowują się do wymogu czasów, doskonalsze możliwości nowych technologii ułatwiające komunikowanie się z klientami, skuteczniejsze promowanie ofert i sprzedaż konkretnych produktów. Przykładem tego targowego trendu było narodowe stoisko Polskiej Organizacji Turystycznej na targach Holiday World Show 2017 w Dublinie.

Ruch na stoisku POT panował nieprzerwany. Zainteresowanie klientów podtrzymywała prowadzona na bieżąco relacja w mediach społecznościowych, w którą włączali się chętnie użytkownicy przede wszystkim Twittera i Instagrama. – Udało nam się w ten sposób skomunikować z szerokim środowiskiem opiniotwórczym. Znaczącym osiągnieciem jest potrojenie liczby obserwujących nas na Twitterze, w którym specjalnie wydzieliliśmy osobny kanał dla Irlandii – mówi Cezary Molski, dyrektor Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej w Londynie.

Polski zespół, według danych statystycznych udostępnionych przez organizatora targów, znalazł się na czołowych miejscach w rankingu oceny aktywności wystawców w social mediach na targach Holiday World Show 2017. Jak podsumowuje dyrektor Molski, zasięg przekazywanych informacji zgodnie z wskaźnikiem Brand 24, monitorującym opinie na temat marek zamieszczane w mediach społecznościowych i szerzej na forach internetowych, blogach, serwisach, itd., wyniósł prawie 70 tys. osób. Z kolei wskaźnik Klout, zastosowany do określenia stopnia skuteczności motywowania Irlandczyków do zainteresowania się polską ofertą turystyczną i zakupu produktów polskich wystawców, osiągnął poziom 44.

„city breaks +” z dreszczykiem emocji

Partnerami strategicznymi stoiska narodowego POT był Urząd Miasta Krakowa wspólnie z Małopolską Organizacją Turystyczną oraz Warszawska Organizacja Turystyczna. Londyński ośrodek POT Londyn, zgodnie z przyjętą strategią skupił się na promocji tak zwanych ofert „city breaks +”, które obejmują nie tylko miasta, ale także wybrane atrakcje turystyczne regionów. Targi to jednak przede wszystkim osobiste kontakty z klientami. Tradycyjną zachętą dla targowych gości były prezentacje, degustacje dań polskiej kuchni i liczne konkursy, w których nagrodą dla zwycięskich uczestników były wyjazdy do Polski ufundowane przez miasto Kraków i Warszawską Organizacje Turystyczną.

ZO POT w Londynie wspólnie z Ryszardem Sarkowiczem Abasadorem RP w Republice Irlandii oraz Irlandzką Izbą Gospodarczą Europy Środkowej i Wschodniej zorganizował #WeGoToPoland Evening, w którym wzięli udział przedstawiciele przedsiębiorców turystycznych, aktywni użytkownicy Instagramu i blogerzy. Głównym tematem wieczoru była oferta polskich miast oraz pałaców, zamków i dworów. Elementem, jak zawsze wprowadzającym dreszczyk emocji były losowania voucherow weekendowych do Polski ufundowanych przez miasto Krakow, Warszawską Organizację Turystyczną, Heritage Hotels Poland oraz Hotel Bellotto.

Komputery w miejsce tradycyjnych materiałów promocyjnych

Dyrektor londyńskiego ZOPOT dzieląc się najbliższymi planami podkreśla przygotowywane wizyty studyjne dla irlandzkich blogerów i użytkowników Instagramu oraz dopracowanie programu udziału w połowie maja w cyklu wydarzeń kulturalnych, sportowych, biznesowych, naukowych i lokalnych organizowanych w Irlandii w ramach Festival Polska Eire. W październiku stoisko narodowe znajdzie się wśród wystawców profilowanych targów „50 Plus Expo”. – Liczymy na współpracę touroperatorów nie tylko promocyjną, ale i sprzedażową, gdyż Irlandczycy są zdecydowanymi klientami i na ladach targowych coraz częściej widać komputery zamiast licznych materiałów promocyjnych. Pozwala to na dokonywanie rezerwacji lub zakupu wyjazdów, często uwzględniającymi wpłatę zaliczek. Oczywiście towarzyszy temu promocyjna cena, ale takie stoisko wyobrażamy sobie wkrótce, gdyż zapytania o ofertę i organizatorów turystyki były na porządku dziennym tych targów – precyzuje dyrektor Cezary Molski .

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit
Szanowni Państwo,
portal www.aktualnościturystyczne.pl nie będzie już aktualizowany. Ciekawe
i świeże informacje z branży turystycznej znajdą Państwo na naszych pozostałych serwisach lub w newsletterze, do którego subskrypcji serdecznie zachęcamy!