Inauguracyjna konferencja POT

„Jak Polacy mogą przebić mur chiński”

Wystąpienie wiceprezesa POT Bartłomieja Walasa. Za stołem od lewej trenerzy  firmy Quality Watch: konsultant ds. rynku chińskiego Radosław Pyffel - ekspert wiodący, prezes Centrum Studiów Polska – Azja; ekonomista Artur Kowalczyk; indolog Krzysztof Iwanek; znawca japońskiej sceny politycznej Mariusz Dąbrowski

Konferencja prasowa w warszawskim Radisson Blu Sobieski Hotel  zainaugurowała 9 kwietnia serię szkoleń dotyczących przygotowania do przyjmowania w kraju nad Wisłą turystów z rynków: chińskiego, japońskiego i indyjskiego. To Azja jawi się bowiem w notowaniach światowych ekspertów jako kontynent XXI wieku. Kto tego nie rozumie, ten mylnie ocenia realia.

Gospodarzami konferencji „Jak przygotować się do przyjęcia turystów z rynków: chińskiego, japońskiego i indyjskiego?”, zorganizowanej w ramach Projektu 6.3. Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka „Lubię Polskę”, byli ze strony Polskiej Organizacji Turystycznej wiceprezes POT Bartłomiej Walas i lider projektu, wicedyrektor Departamentu Współpracy Regionalnej w POT Jacek Janowski; ze strony realizatora projektu, firmy konsultingowo-badawczej Quality Watch – dyrektor zarządzający Piotr Szawiec.

Stwierdzenie, że spotkanie miało na celu przedstawienie zaproszonym przedstawicielom  regionalnych i lokalnych organizacji turystycznych, administracji samorządowej oraz stowarzyszeń turystycznych - celu szkoleń oraz ich adresata, byłoby tylko suchą formułą. Uczestnicy konferencji usłyszeli bowiem fascynujące zapowiedzi tego, co podczas cyklu łącznie 10 szkoleń dowiedzą się o Chinach, Indiach i Japonii, mocno już zafrapowani tematem ich  uczestnicy w Warszawie, Krakowie, Gdańsku, Wrocławiu, Katowicach i Poznaniu.  Doświadczonych szkoleniowców związanych z Quality Watch i Centrum Studiów Polska - Azja - czołowego polskiego think tank zajmującego się Azją Dalekiego Wschodu (jedynej tego typu instytucji w Europie Wschodniej) reprezentowali: Radosław Pyffel – ekspert wiodący, szkoleniowcy Krzysztof Iwanek i Mariusz Dąbrowski oraz gość specjalny Darren Chong – duchem Chińczyk, z pochodzenia Malezyjczyk, właściciel firmy ConnectAsia w Warszawie, prowadzącej szkolenia z zakresu wrażliwości międzykulturowej i kontaktów biznesowych z Azją, autor arcyciekawej książki „Jak Polacy mogą przebić mur chiński”.

To grupa specjalistów krajów Azji dysponująca praktyczną wiedzą wyniesioną z wieloletnich doświadczeń pracy na rynkach dalekowschodnich, pobytu w Azji, znajomości miejscowych realiów, języków i kultury. Dołączą do nich inni eksperci. Wszyscy przyznają zgodnie, że wyzwanie jest ogromne (na skalę Chin, Indii i Japonii), bowiem rynek azjatycki, ze względu na swoją specyfikę wymaga przygotowania polskiej branży turystycznej  i administracji publicznej do przyjęcia turystów i stworzenia produktów turystycznych spełniających oczekiwania orientalnych  turystów. A są one ze wszech miar odmienne od zachodnich standardów. Wybór produktów turystycznych i zastosowanych narzędzi marketingowych jest konsultowany z regionami, z firmami turystycznymi i specjalistami rynków azjatyckich.

Cel: promocja turystycznych walorów Polski

Kto wie, że nasza czołowa tenisistka Agnieszka Radwańska byłaby pożądaną twarzą promocji Polski w Chinach? Dlaczego Bollywood jest siłą sprawczą w promocji miejsc i jak to się może przełożyć na wylansowanie Podhala w Indiach? Co tak naprawdę oznacza kiwanie głową przez Japończyka? Aprobatę czy uważne wsłuchiwanie się w słowa rozmówcy. Ruszamy na spotkanie z wielką  azjatycką zagadką. Musimy się do tego przygotować merytorycznie i logistycznie. Jeśli uzmysłowimy sobie, że np. co roku rusza z Indii na zagraniczne wojaże do 300 milionów obywateli klasy średniej, co jest liczbą odpowiadającą  ilości  mieszkańców USA, obrazuje to skalę problemu. W 2010 roku do Polski przyjechało „zaledwie” 35 tys. Chińczyków, 10 tys. Hindusów i 60 tys. Japończyków. Jak zwielokrotnić kierunek ich wojaży? Wyzwanie jest ogromne.

Założenia szkoleń odnośnie rynku chińskiego przewidują zaznajomienie  uczestników z różnicami kulturowymi, zwyczajami, przyzwyczajeniami i upodobaniami w kontekście religijno-filozoficznym i społecznym współczesnych Chin oraz narzędziami wspomagającymi efektywną współpracę i komunikację z chińskim partnerem biznesowym i turystami. Celem szkolenia dotyczącego rynku japońskiego będzie przede wszystkim przybliżenie uczestnikom sylwetki typowego japońskiego turysty (emerytów, kobiet, biznesmenów na etatach w dużych korporacjach i młodzieży) oraz sposobów skutecznego nawiązania relacji biznesowych z japońskimi biurami podróży. Co do rynku indyjskiego szkoleniowcy podejmą próbę wyjaśnienie podejścia do podróżowania w kulturze tego kraju, wskażą najważniejsze  socjodemograficzne uwarunkowania indyjskiej turystyki zagranicznej oraz sposoby promocji Polski na rynku indyjskim i przyciągnięcia turystów z Indii.

Harmonogram cyklu szkoleń

W szkoleniu mogą brać udział przede wszystkim podmioty z branży turystycznej – członkowie ROT-ów i LOT-ów. Chętni do udziału w szkoleniach mogą zgłaszać swój akces  na stronie www.szkolenia-azja.pl Szkolenia są bezpłatne i można wziąć w nich udział kilkakrotnie. Ich zwieńczeniem jest otrzymanie Certyfikatu. Po cyklu szkoleń powstanie wydawnictwo poszkoleniowe oraz strona internetowa dedykowana projektowi.

Terminarz szkoleń w roku 2013:

16 kwietnia – Warszawa – rynek chiński

18 kwietnia – Gdańsk – rynek chiński

16 maja – Warszawa – rynek japoński

21 maja – Kraków – rynek chiński

28 maja – Wrocław – rynek chiński

wrzesień/ październik – Kraków – rynek japoński

wrzesień/ październik – Katowice – rynek chiński

wrzesień/ październik – Poznań – rynek chiński

wrzesień/ październik – Kraków – rynek indyjski

wrzesień/ październik – Warszawa – rynek indyjski

1-15 grudnia – Warszawa – podsumowanie wszystkich rynków

 

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit
Szanowni Państwo,
portal www.aktualnościturystyczne.pl nie będzie już aktualizowany. Ciekawe
i świeże informacje z branży turystycznej znajdą Państwo na naszych pozostałych serwisach lub w newsletterze, do którego subskrypcji serdecznie zachęcamy!