Jesienny weekend niższych cen. Oferty już w sprzedaży
O godzinie 10.00, w środę, 19 września, rozpoczęła się sprzedaż jesiennej edycji tańszych ofert na usługi turystyczne. Oficjalny początek piątej edycji ogólnopolskiej akcji POLSKA ZOBACZ WIECEJ – WEEKEND ZA PÓŁ CENY ogłoszono podczas konferencji prasowej partnerów tego zdobywającego coraz większą popularność przedsięwzięcia Ministerstwa Sportu i Turystyki prowadzonego przez Polską Organizację Turystyczną.
Zakupione z wyprzedzeniem usługi w cenie przynajmniej o połowę niższej od obowiązującej w standardowych ofertach, można będzie zrealizować w pierwszy październikowy weekend. Z zapoznaniem się z propozycjami, nie należy zwlekać. Najbardziej interesujące, sprzedają się na pniu.
Jak mówi minister sportu i turystyki Witold Bańka, projekt rozwija się niezwykle dynamicznie. Podczas jesiennej odsłony swoje usługi, w obniżonych cenach, zaoferuje turystom rekordowa liczba 757 partnerów.
Sprawdzona formuła weekendowych rabatów
„POLSKA ZOBACZ WIĘCEJ – WEEKEND ZA PÓŁ CENY” wykorzystuje sprawdzoną formułę weekendowych akcji zniżkowych organizowanych przez polskie miasta i przenosi ją na poziom krajowy. Celem MSiT i POT jest prezentacja bogatej oferty turystycznej i zachęcanie coraz większej liczby Polaków do podróżowania po kraju, również poza tradycyjnym sezonem letnim czy zimowym. Od dwóch lat akcja organizowana jest dwa razy w roku, wiosną i jesienią. Piąta edycja rozpocznie się w piątek, 5 października i potrwa do niedzieli.
Dane statystyczne świadczące o pozytywnym wpływie na liczbę mieszkańców Polski korzystającyh z różnych propozycji wypoczynku w kraju, przytacza sekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki Jarosław Stawiarski. W pierwszym kwartale 2018 roku liczba podróży krajowych wzrosła w stosunku do analogicznego okresu 2015 roku o 18,5 proc. Dzięki efektywnej współpracy z partnerami akcji „POLSKA ZOBACZ WIĘCEJ – WEEKEND ZA PÓŁ CENY” coraz więcej osób może skorzystać z bogatej i kompleksowej oferty turystycznej w całym kraju. Akcja z roku na rok zyskuje na popularności. W pierwszej, pilotażowej edycji z ofert w niższych cenach skorzystało 60 tys., w drugiej 77,5 tys., w trzeciej ponad 110 tys. osób. Ostatnia, wiosenna edycja przyciągnęła 132 tys. turystów.
– To naturalne, że wraz ze wzrostem liczby partnerów rośnie też popularność akcji wśród turystów. „POLSKA ZOBACZ WIĘCEJ – WEEKEND ZA PÓŁ CENY” na stałe wpisała się w weekendowe plany wielu Polaków. Oferty proponowane przez naszych partnerów wyprzedają się bardzo szybko, dlatego zachęcam do zapoznania się z propozycjami i rezerwowania usług już dziś. Dzięki akcji każdy może zaplanować 3 dni pełne atrakcji w obniżonych cenach – mówi prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Robert Andrzejczyk.
Wśród propozycji promocyjnych ofert w czasie jesiennego weekendu znajdują się obiekty hotelowe i platformy rezerwacyjne, wiele restauracji, muzeów i innych atrakcji turystycznych. Turyści będą mogli także skorzystać z przecenionych usług głównych partnerów akcji.
Polskie Linie Lotnicze LOT proponują bilety w atrakcyjnych, obniżonych o 50 proc. cenach. Promocją objęte są wszystkie połączenia krajowe między 5, a 7 października. Sprzedaż potrwa do wyczerpania miejsc. Wybór kierunków zachęca. PLL LOT konsekwentnie rozwijają siatkę połączeń. Prezes Rafał Milczarski przytacza dane. Trzy lata temu narodowy przewoźnik lotniczy oferował 43 regularne połącznia, dziś jest ich 104. W 2015 roku z usług PLL LOT korzystało 4,3 mln pasażerów rocznie, w tym roku będzie ich dwukrotnie więcej. Jak przewiduje prezes Milczarski, udział LOT w ogólnopolskiej akcji Ministerstwa Sportu i Turystyki oraz Polskiej Organizacji Turystycznej umocni przywiązanie pasażerów do marki LOT.
Specjalną ofertę na przejazdy przygotował dla swoich pasażerów także Polonus. Prezes PKS Polonus Maciej Acedański potwierdza, że bilety w taryfie normalnej, zakupione w jednej transakcji, na przejazd tym samym odcinkiem danej relacji w obie strony – przejazd „Tam i z powrotem” – na kursy krajowe, w terminie 5-7 października będą dostępne z bonifikatą 50 proc. Polonus, lider przewozów autokarowych udostępnia turystom 40 linii dalekobieżnych, docierających do 124 miast, które łączą główne ośrodki miejskie i turystyczne z Warszawą.
Partnerem promocyjnym akcji POLSKA ZOBACZ WIĘCEJ – WEEKEND ZA PÓŁ CENY jest PKP Intercity, które przez 2 tygodnie na wszystkich monitorach w pociągach IC będzie emitować spot reklamujący akcję. Dodatkowo akcja będzie promowana na 470 tysiącach obwolut biletów i w mediach społecznościowych. Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity podkreśla, że współpraca z Polską Organizacją Turystyczną jest ważnym elementem promowania podróży pociągami PKP Intercity wśród polskich i zagranicznych turystów. Pociągi narodowego przewoźnika kolejowego łączą największe miasta oraz popularne ośrodki turystyczne w kraju, ale też mniejsze miejscowości. Codziennie w trasy wyrusza około 360 składów.
Szczegółowe oferty
Największy wybór ofert partnerów akcji POLSKA ZOBACZ WIĘCEJ – WEEKEND ZA PÓŁ CENY znajdą turyści wybierający się do Małopolski, na Pomorze, Mazowsze i Dolny Śląsk. Najwięcej promocji, ponad jedna trzecia, dotyczy usług noclegowych, co piąta zwiedzania, 15 proc. usług gastronomicznych. Obniżone ceny będą obowiązywać także w wybranych instytucjach kultury, obiektach sportu i rekreacji, ośrodkach spa, i innych dziedzinach, takich jak transport i usługi przewodnickie
Aby skorzystać ze zniżki, należy odnaleźć interesujące miejsce za pomocą mapy lub wyszukiwarki na stronie „Polska zobacz więcej” www.polskazobaczwiecej.pl, i zapoznać się ze szczegółową ofertą partnerów.